  • 21. Data: 2002-04-18 07:45:54
    Temat: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Musisz udowodnic, ze do Twojego samochodu nie odnosi sie ponizszy
    > punkt ustawy PDOF:
    > 3a. Ilekroć w ust. 1 jest mowa o samochodzie osobowym - rozumie się
    > przez to każdy samochód, który nie posiada homologacji producenta lub
    > importera wymaganej dla samochodów innych niż osobowe oraz którego
    > dopuszczalna ładowność nie przekracza 500 kg.

    Moze jak sa tacy sprytni to niech mi udowodnia ze kupilem samochod
    osobowy:)) To bedzie to samo.
    A tak powaznie to ladownosc mam wpisane w dowodzie 1000 kg wiec juz polowe
    im udowodnilem.

    > Jezeli kupujesz samochod w Polsce, dostajesz wyciag z homologacji,
    > ktory stwierdza, ze Twoj konkretny egzemplarz jest zgodny z
    > homologacja ministra nr itd. I to jest sensowny dowod dla US.

    A jesli nie kupuje w Polsce? przeciez nie ja jeden zaimportowalem na firme
    samochod ciezarowy/

    > Ale slyszalem rowniez plotke, ze urzad akceptuje bez papierow
    > samochody ewidentnie ciezarowe.

    Ale co kraj to obyczaj. W tym p******* PRL kazdy urzednik sobie sam
    dopasowuje przepisy do wlasnych potrzeb. To co w Koziej Wolce stwierdzi
    urzednik skarbowy wcale nie musi obowiazywac w Pacanowie

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 22. Data: 2002-04-18 07:47:46
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > A dlaczego spodziewasz sie zwiazku miedzy przepisami urzedu skarbowego
    > i celnego? Tzn. wiem, dlaczego, ale realia polskiego prawa sa takie,
    > ze zwiazku nie ma. Moze sie okazac, ze inne papiery sa wymagane na
    > cle, inne przy rejestracji a jeszcze inne przy podatku.

    Jak to nie ma zwiazku!!!! A podatek VAT kto pobieral? Urzad Celny a nie
    Urzad Skarbowy.

  • 23. Data: 2002-04-18 07:51:43
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze zwiazku nie ma. Moze sie okazac, ze inne papiery sa wymagane na
    > cle, inne przy rejestracji a jeszcze inne przy podatku.

    Nie chodzi o zwiazek miedzy przepisami jednych a drugich. Nie tego dotyczy
    dyskusja. Chodzi o to ze skoro dla UC to samo auto jest ciezarowe to jak
    moze byc osobowe dla US?

  • 24. Data: 2002-04-18 08:47:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Cezary F. wrote:
    [...czyjeś...]
    >+ > A ja kupilem VW Transporterw Niemczech ktory ma w Briefie wpisany ze
    >+
    >+ Homologacja nie jest ministra, tylko producenta.

    Tia... A ustawa Kodeks Drogowy to mówi że dopuszczania
    do ruchu dokonuje producent groszku ;) (bo okrągły i się toczy)

    [...]
    >+ Ministra (a szczególnie Finansów) guzik to obchodzi.

    Finansów i owszem - ma honorować decyzje przypisane kompetencjom.
    Czy minister transportu przypadkiem jakichś kompetencji nie ma
    to bym polemizował ;)

    >+ Zwróć się do producenta.

    Ależ oczywiście - tego nie kwestionuję :) bo to
    droga najprostsza. Po *jakąkolwiek* informację o homologacji
    (ja wiem... nie tak dawno temu w modzie było sprawdzanie homologacji
    modemów - na "pecet" i "polip" sprzed trzech-pięciu lat powinno
    być pełno podobnych rozważań) najprościej do producenta
    bo to w jego interesie :)
    Producent ją *ma*, ale ona nie jest *jego* (dostał).
    Na podstawie upoważnienia ustawowego minister upoważnia
    (zazwyczaj) stosowny "instytut czegoś" do (odpłatnego)
    wydawania homologacji.
    Ewentualnie :) honorując po drodze umowy międzynarodowe, o ile
    takie są.

    >+ Jeśli jest homologacja na typ ciężarowego, to dostaniesz wyciąg
    >+ z tego dokumentu (jak ładnie poprosisz).

    ..i tam będzie cytat w rodzaju "...rozporządzenia ministra..."
    -:)

    >+ Pzdr
    >+ CEZ

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2002-04-18 09:50:40
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Jak to nie ma zwiazku!!!! A podatek VAT kto pobieral? Urzad Celny a
    nie
    > Urzad Skarbowy.

    Jesteś pewny?
    VAT zapłaciłeś Ty, Ty składałeś deklarację i SAD
    UC jest tylko pośrednikiem w płaceniu podatku
    UC nie ma prawa pobierania VAT. To istotna różnica.

    Tzn rodzaj samochodu podałeś i taką taryfę zaliczyli Ci celnicy.
    Zgłaszający towar do odprawy ponosi odpowiedzialność za prawdziwość
    danych.
    Celnicy przecież mogli się pomylić. Stawkę na SAD i rodzaj towaru
    określa importer,
    a UC tylko może się nie zgodzić, ale nie jest nieomylny.
    Jak urząd skarbowy będzie to sprawdzał, to poproszą o homologację.
    Wtedy okaże się, że składając błędną deklarację naciągnąłeś skarb
    państwa.

    Nie zmienia to istoty rzeczy jeśli chodzi o wymagania dotyczące
    przepisu cytowanego przez AP.

    W okresie przejściowym funkcjonowało pojęcie
    samochodu "bezspornie" ciężarowego.
    Możesz próbować się na to powołać (pisma MF),
    ale nie sądzę, żeby to teraz, po zadymach z homologacjami zadziałało.
    Może to dotyczyć pojazdów sprowadzonych i rejestrowanych przed
    01.01.2001.

  • 26. Data: 2002-04-18 10:18:22
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > nie
    >
    > Jesteś pewny?
    > VAT zapłaciłeś Ty, Ty składałeś deklarację i SAD
    > UC jest tylko pośrednikiem w płaceniu podatku
    > UC nie ma prawa pobierania VAT. To istotna różnica.

    A mozesz mi jakas podstawe prawna dac na to ze UC jest posrednikiem w
    poborze podatku?

> [...]
    > określa importer,
    > a UC tylko może się nie zgodzić, ale nie jest nieomylny.

    Juz oni tam nie odpuszcza ani zlotowki zeby skasowac pieniadze. Przeciez
    celnik idzie to auta, oglada je. Nazywa sie to "rewizja towaru". Ponadto
    jeden celnik robil to samo na granicy, drugi w moim miejscu zamieszkania tam
    gdzie byla odprawa. Uwazasz ze 2 niezaleznych celnikow moglo sie pomylic.
    Ponadto samochod przed dokonaniem odprawy ostatecznej przechodzi tzw. I
    Badanie Techniczne na ktorym to diagnosta okresla rodzaj pojazdu, masa
    wlasna, przeznaczenie, odczytuje numery silnikow itd. On tez sie pomylil
    zaliczajac VW Transporter do samochodu ciezarowego a nie osobowego.?

    > Jak urząd skarbowy będzie to sprawdzał, to poproszą o homologację.
    > Wtedy okaże się, że składając błędną deklarację naciągnąłeś skarb
    > państwa.

    Zaden sad nie uwierzy w to ze w tym konkretnym przypadku podatnik chcial
    oszukac skarb panstwa. To jest totalna bzdura.
    To raczej skarb panstwa, lawirujac miedzy przepisami i konstruujac je tak
    naciaga podatnika nie chcac mu wyplacic naleznych mu pieniedzy. Czy nie
    sadzisz ze to US chce mnie naciagnac?

  • 27. Data: 2002-04-18 11:57:07
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > A mozesz mi jakas podstawe prawna dac na to ze UC jest posrednikiem
    > poborze podatku?

    Mogę, ale jutro. Teraz nie mam czasu poszukać.

> [...]
    zamieszkania tam
    > gdzie byla odprawa. Uwazasz ze 2 niezaleznych celnikow moglo sie

    To niezupełnie tak. Przeczytaj moja poprzednią odpowiedź.
    Towar (co do rodzaju i ilości) kwalifikuje ten, kto zgłasza go do
    odprawy!!!

> [...]
    pomylil
    > zaliczajac VW Transporter do samochodu ciezarowego a nie osobowego.?

    Nie znam dokładnie procedury przy sprowadzaniu samochodów.
    Dla mnie istotne są wymagania od strony podatkowej, a tu sprawa jest
    jasno postawiona: homologacja.

    > Zaden sad nie uwierzy w to ze w tym konkretnym przypadku podatnik
    chcial
    > oszukac skarb panstwa.

    Może uwierzyć. To smutne, ale prawdziwe.

    Nie sądzę.
    Jutro podeślę Ci kilka informacji.

    CEZ

  • 28. Data: 2002-04-18 12:23:46
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

> [...]
    >
    > To niezupełnie tak. Przeczytaj moja poprzednią odpowiedź.
    > Towar (co do rodzaju i ilości) kwalifikuje ten, kto zgłasza go do

    No tak ale sam stwierdziles ze celnik sprawdza to pod wzgledem zgodnosci z
    przepisami. I ani jeden ani drugi tego nie zakwestionowal. Wiec towar do
    odprawy zostal prawidlowo zakwalifikowany.

> [...]
    >
    > Nie znam dokładnie procedury przy sprowadzaniu samochodów.
    > Dla mnie istotne są wymagania od strony podatkowej, a tu sprawa jest

    Nie tak do konca bo przepis ktory zacytowales mowi o homologacji i o
    ladownosci. Samochod ten ma ladownosc 1000 kg czyli spelnia wymogi
    ciezarowego. Natomiast co do homologacji tez bo jest ciezarowy ale brak
    glupiego papierka natomiast celnicy nie mieli zadnych watpliwosci.

    > chcial
    >
    > Może uwierzyć. To smutne, ale prawdziwe.

    Nie sadze. W sprawach ewidentnych raczej sady sa przychylne. Mysle ze
    Ustawodawca popelnil tutaj kardynalny blad nie okreslajac jakie wymogi i
    dokumentacje nalezy przedstawic w wypadku importu auta ciezarowego.

  • 29. Data: 2002-04-18 15:13:36
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    > przepisami. I ani jeden ani drugi tego nie zakwestionowal. Wiec
    towar do
    > odprawy zostal prawidlowo zakwalifikowany.

    Ale przecież przepisy odnośnie nalicznia VAT i cła przy imporcie, nie
    muszą być spójne,
    z przepisami dotyczącymi prawa do odliczenia VAT.
    Samochód może być "wystarczająco ciężarowy" przy odprawie (akcyza) i
    tu być
    może wystarczające są wpisy w dowodzie i Briefie,
    a niestety do odliczenia VAT się nie kwalifikuje.
    Ale jak pisałem wcześniej nie znam tych przepisów celnych szczegółowo.

> [...]
    brak
    > glupiego papierka natomiast celnicy nie mieli zadnych watpliwosci.

    Wymogi dla "ciężarowego" dla odliczeń VAT spełnia w połowie
    (ma tylko odpowiednią ładowność, natomiast brak mu
    homologacji na samochód inny niż osobowy)

> [...]
    wymogi i
    > dokumentacje nalezy przedstawic w wypadku importu auta ciezarowego.

    Tu akurat nie ma takiej sytuacji.
    Ma być homologacja, a jej nie ma.
    Sąd może być wyrozumiały (to zapewne miałeś na myśli), ale nie
    jest w stanie nic zrobić, jeśli fakty są przeciwko.

    Temat mnie nawet zainteresował :-)), więc
    postaram się czegoś poszukać.

    CEZ

  • 30. Data: 2002-04-18 15:32:28
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

> [...]
    > muszą być spójne,
    > z przepisami dotyczącymi prawa do odliczenia VAT.

    Nie wiem czy nie musza byc ale powinny a w tym wypadku nie sa spojne. Kiedy
    sa US wygodne to sa spojne z przepisami celnymi. Pamietasz niedawna sprawe
    samochodow osobowych z kratka jako ciezarowe? Dla US byly to auta osobowe i
    podatnik nie mial prawa odliczac VAT a dla sluzb granicznych bylo to auto
    ciezarowe bo kazali sie z takim autem ustawic w kolejce dla ciezarowych.
    W koncu sie sprawa wyjasnila.

    > Samochód może być "wystarczająco ciężarowy" przy odprawie (akcyza) i
    > tu być
    > może wystarczające są wpisy w dowodzie i Briefie,
    > a niestety do odliczenia VAT się nie kwalifikuje.

    Co to znaczy "wystarczajaco ciezarowy" Nie znam takiego pojecia, to jest
    jakas nadinterpretacja prawa ze dla jednego jest ciezarowy a dla drugiego
    nie. Albo jest osobowy albo ciezarowy /w tym wypadku/

    > Wymogi dla "ciężarowego" dla odliczeń VAT spełnia w połowie
    > (ma tylko odpowiednią ładowność, natomiast brak mu
    > homologacji na samochód inny niż osobowy)

    Wiec moze polwa zwrotu VATu mi sie nalezy:)) bo jest w polowie ciezarowy a w
    polowie osobowy.

    > Temat mnie nawet zainteresował :-)), więc
    > postaram się czegoś poszukać.

    Takich perelek w polskim ustawodawstwie jest wiecej:)))