  • 41. Data: 2002-04-18 22:31:09
    Temat: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [...]
    >+ Nie tak do konca bo przepis ktory zacytowales mowi o homologacji i o
    >+ ladownosci. Samochod ten ma ladownosc 1000 kg czyli spelnia wymogi
    >+ ciezarowego.

    Błąd - możesz poszukać zaciętej dyskusji (tu).
    A interpretacja wygląda tak: *nawet jakbyś miał homologację*
    to samochód poniżej 500kg musisz traktować *jak osobowy*.
    >500kg jest warunkiem KONIECZNYM, ale NIE wystarczającym !
    (inaczej mówiąc - to jest dopiero "wstęp do rozmowy" a nie
    "połowa sukcesu", jak próbowałeś to ująć !)

    >+ Natomiast co do homologacji tez bo jest ciezarowy ale brak
    >+ glupiego papierka

    Oj, nie wierzysz coś w moc papierów :[

    [...]
    >+ Nie sadze. W sprawach ewidentnych raczej sady sa przychylne. Mysle ze

    Weź waśc i zajrzyj do tego wyroku o "lesie" a zmienisz zdanie.
    To jest "przykładowy przykład" który miałem pod ręką, nie
    jakis wyjątek, uwierz !

    >+ Ustawodawca popelnil tutaj kardynalny blad nie okreslajac jakie wymogi i
    >+ dokumentacje nalezy przedstawic w wypadku importu auta ciezarowego.

    Jak to ?? -:O
    *HOMOLOGACJĘ*.

    Jak TPSA się uprze (kiedyś było to notoryczne, dziś im bardziej
    zależy na klientach niż papierach ;)) to cię "z okazji niehomologowanego
    modemu" *odłączy*. I już. Przegrasz w każdym sądzie !
    Oczywiście nie ma sprawy: jeśli *ktoś* homologował dany typ
    modemu i podasz numer - to nie ma problemu. A jak ci BARDZO zależy
    to za homologację możesz zapłacić sam ;) (nie, nie TPSA: instytucji
    wskazanej na mocy rozporządzenia na mocy ustawy, dokładnie tak
    samo jak z samochodami)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 42. Data: 2002-04-18 22:40:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [...komuś...]
    >+ Alez ja to rozumiem. Ty mnie nie rozumiesz. Twierdze ze jest zly zapis w
    >+ ustawie. Bo jesli TIR nie posiada homologacji to nie jest samochodem
    >+ ciezarowym. Jest.

    Korekta: jeśli nie ma homologacji to to nie jest "samochód"
    w ogóle. Można coś takiego posiadać, można nim jeździć - byle
    nie po drogach publicznych :)
    Dodatkowo nie trzeba płacić OC ;)

    Profilaktycznie przypomnę, że takie coś jak umowy międzynarodowe
    istnieje ;), zresztą być może na wiarę ;) urzędnicy przyjmują
    że jak cos wyprodukuje VW to toto samochodem JEST.
    Ale w to że ciężarowym - MOGĄ wierzyć, lecz NIE MUSZĄ.
    [...]

    >+ A czy ja twierdze ze Niemcy. Dyskutujemy o niespojnosci prawa w polsce

    Przecież TEGO (że prawo w .pl jest niespójne) NIKT nie
    kwestionuje; ty masz tylko do nas pretensje że o tym wiemy :]
    i nie chcemy poprzeć twoje punktu widzenia w sporze z USem.

    Ależ "na zdrowy rozum" to masz rację - i co z tego, skoro
    WEDŁUG PRAWA jej nie masz; jeśli oczekujesz że ci powiem
    że "no przecież masz rację" - to ci NIE POWIEM, skoro WIEM
    że masz szanse przegrać sprawę sądową.
    Chyba ci potrzebny taki prezydent od tłuczenia termometrów ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 43. Data: 2002-04-18 22:42:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [...]
    >+ He, he, he!!!! I wlasnie o to chodzi ze prawo jest niespojne. Mimo ze
    >+ ciezarowka to jednak nie ciezarowka

    Ależ w tym nie ma nic dziwnego :(, niestety.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 44. Data: 2002-04-19 02:04:42
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Znasz moze auto osobowe ktore ma ladownosc 1000kg?:)))

    > Jeśli "auto" (a nie zdefiniowany rozporządzeniem
    > "samochód osobowy") - to owszem, byle autobus jest
    > jak najbardziej "osobowy" ;>

    Ale jeszcze takie ktore w dowodzie rejestracyjnym ma wpisane - samochod
    ciezarowy?

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 45. Data: 2002-04-19 02:10:29
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > To że US *być może* ma swoją kopę homologacji i się nie
    > przyczepi - jest wysoce prawdopodobne. To że celnicy
    > mają swoją - też. Ale jak zechcą - to *ty* im ją pokażesz,
    > albo... zwrócisz VAT :(

    I wlasnie o to mi chodzi ze jak zechce to sie nie przyczepi a jak zechce to
    sie przyczepi. Taki to juz PRL

  • 46. Data: 2002-04-19 02:13:53
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Jakby US "odpuścił" pieniądze które z woli ustawodawcy "się
    > należą" to sam załapie się (w najlepszym razie) na "pouczenie"
    > (od wyższej instancji) :>
    > "Skarb" chce pieniędzy ? Prawda... :( I kosi tak nisko
    > że nic nie rośnie :(

    A podatnik ich nie chce i nie potrzebuje? W koncu jesli podatnik je otrzyma
    to pomnozy i odprowadzi wieksza kwote do kasy panstwowej itd a jesli panstwo
    je "zarekwiruje" to ich nie pomnozy.

  • 47. Data: 2002-04-19 02:24:00
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Jak to ?? -:O
    > *HOMOLOGACJĘ*.

    A skad importer ma ja wytrzasnac jesli w innym kraju takiego papierka nie
    ma. W Niemczech to czy auto jest ciezarowe czy osobowe "rozstrzyga" zapis w
    Briefie ktory wystawia odpowiedni urzad i to jest swiete. To jest tak jak
    "akt urodzenia". Jesli masz w akcie urodzenia napisane ze urodziles sie
    dziewczynka lub chlopcem to nie zmienisz tego do konca zycia. Podobnie w
    briefie. Jesli stoi jak wol ze jest LKW czyli ciezarowy to jest ciezarowy i
    tyle. I z tego juz wynikaja dla tego zapisu wszystkie konsekwencjwe prawne.
    Prawda ze proste.
    To tylko w PRL jezdza auta osobowe z kratka jako ciezarowe itd.

  • 48. Data: 2002-04-19 06:16:19
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    zapis w
    > Briefie ktory wystawia odpowiedni urzad i to jest swiete>

    Miałem już nic nie pisać, ale podam
    Ci inny przykład, bo widzę, że masz kłopoty z
    akceptacją przykrych faktów.
    Ja też uważam, że jest to jakaś dyskryminacja.
    Dlaczego inaczej traktowani są podatnicy używający w działalności
    samochody osobowe, cieżarowe i ciężarowe do 500kg?

    Wyobraź sobie teraz, że sprowadzasz samochód
    ciężarowy- z homologacją i z ładownością powyżej 500kg.
    Wszystkie urzędy są zgodne, że jest to ciężarowy.
    Rejestrujesz jako ciężarowy. Nikt nie ma wątpliwości.

    Zapomniałeś jednak, że Ministerstwo Finansów
    wprowadziło przepis, że VAT można odliczyć tylko od samochodów
    w kolorze zielonym (ja mam zielony :-))))

    I co uważasz, że ktoś Cię oszukał?
    UC, US czy lakiernik?

    CEZ

  • 49. Data: 2002-04-19 07:22:32
    Od: Marcin Czernik <m...@p...fm>

    ">>Waldemar<<" napisał:

    > To tylko w PRL jezdza auta osobowe z kratka jako ciezarowe itd.

    Wydaje mi sie, ze nie tylko w Polsce.
    Widzialem bardzo duzo dwuosobowych okratowanych malych aut w Portugalii
    i w Grecji. Znacznie wiecej niz u nas.

    Pozdrawiam,
    --
    Marcin Czernik

  • 50. Data: 2002-04-19 07:36:20
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

> [...]
    > wprowadziło przepis, że VAT można odliczyć tylko od samochodów
    > w kolorze zielonym (ja mam zielony :-))))

    Podales zly przyklad i nie majacy nic wspolnego z tym o czym dyskutujemy.
    Wystarczyla tylko dadac cos takiego w ustawie o VAT
    " w wypadku samochodow importowanym dokumentem .............itd"
    wtedy sprawa byla by jasna. I o to mi caly czas chodzi. I nie powoluj sie
    wiecej na papierek z homologacja bo to jest jasne.