  • Data: 2007-03-14 11:25:58
    Temat: Re: Samochod "na firmę" - kupować czy lizać?
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 10:57:26 +0000 (UTC), Samotnik napisal(a):

    > Ja to jakoś do leasingu podchodzę jak do jeża. Te umowy są tak niekorzystie
    > sformułowane, że trzy razy bym się zastanowił mając gotówkę, czy brać
    > leasing. Ale jeśli masz pomysł na obracanie tą gotówką, to weź leasing,
    > nadpłać im tak z 10k, żebyś się nie potknął o jakiś tam termin zapłaty i
    > resztą kasy działaj...

    Dokladnie! Lizing jest oplacalny TYLKO wtedy, jezeli obrot gotowka pokryje
    z nawiazka koszty tego lizingu, a ze zdolnoscia kredytowa krucho.
    Generalnie skorzystanie z kredytu bankowego na biezaca dzialalnosc pod
    zastaw kupionego za srodki wlasne ST jest o niebo bardziej oplacalne. Znam
    wiele osob prowadzacych ind. DG, ktore sie srodze przewiozly na lizingu. To
    o czym napisal Samotnik w kwestii kruczkow w umowach to swieta racja.
    Pewnie kazdy, kto korzystal z lizingu drzal, zeby nie spoznic sie z rata w
    odniesieniu do czekajacyh go przykrych konsekwencji, chociazby w postaci
    koniecznosci postawienia PL do dyspozycji lizingodawcy od zaraz. Znane sa
    przypadki zabierania, z powodu blahego opoznienia, przedmiotu lizingu i
    wystawiania go na licytacje za psie pieniadze z wylaczeniem udzialu w
    licytacji uprzedniego lizingobiorcy. Horror, ale kraza takie teorie
    spiskowe, ze z uprawiania tego wlasnie procederu 'zyja' niektorzy
    lizingodawcy...

    Jak juz, to osobiscie polecalbym jednak lizing finansowy z uwagi na prosta
    mozliwosc skrocenia umowy.

    --
    Pzdr, Schpakoo!