  • 1. Data: 2003-02-07 16:19:44
    Temat: Samochód w firmie-pytania.
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.Proszę o pomoc.

    1.Korzystam na potrzeby firmy z samochodu na podstawie umowy
    użyczenia-nieodpłatnie. Czy należy wykazać przychód z tego tytułu wg
    ustalonej wartości na podstawie rynkowych cen wynajmu samochodu?
    2.Używając w/w samochodu koszty rozlicza sie wg limitu wynikającego z
    kilometrówki. Czy VAT przy zakupie paliwa jest kosztem uzyskania przychodu?
    3.Czy ponosząc koszty na remonty i przeglądy techniczne można odliczyć
    podatek VAT naliczony?

    Dziekuję i pozdrawiam.
    Robert

  • 2. Data: 2003-02-07 23:59:50
    Temat: Re: Samochód w firmie-pytania.
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Robert -----###
    > 1.Korzystam na potrzeby firmy z samochodu na podstawie umowy
    > użyczenia-nieodpłatnie. Czy należy wykazać przychód z tego tytułu wg
    > ustalonej wartości na podstawie rynkowych cen wynajmu samochodu?

    moim zdaniem bezpłatne użyczenie jest przychodem

    > 2.Używając w/w samochodu koszty rozlicza sie wg limitu wynikającego z
    > kilometrówki. Czy VAT przy zakupie paliwa jest kosztem uzyskania przychodu?

    rozlicza się wg ewidencji przebiegu pojazdu, do której faktury za paliwo
    wpisujesz brutto.

    > 3.Czy ponosząc koszty na remonty i przeglądy techniczne można odliczyć
    > podatek VAT naliczony?

    części i remonty tak, a natto do EPP

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-02-08 10:14:16
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    hADeSik <h...@h...sru> wrote:
    > ###----- w odpowiedzi na list od Robert -----###
    >
    > moim zdaniem bezpłatne użyczenie jest przychodem

    Oj hADeSik Ministrem Finansów powinneś zostać.On też tak uważa.
    A moim zdaniem użyczenie nie powinno być przychodem.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 4. Data: 2003-02-09 13:05:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik hADeSik napisał:
    > ###----- w odpowiedzi na list od Robert -----###

    > moim zdaniem bezpłatne użyczenie jest przychodem
    Tak ale... (To Radio Erewan, Tu Radio Erewań)
    jeżeli jest to uzyczenie od osoby z I i II grupy podatkowej (rodzice,
    dzieci, brat, siostra, teściowie, dziadkowie, wnuki i kto tam jeszcze -
    definiuje ustawa o podatku od spadków i darowizn) to takie uzyczenie nie
    jest przychodem.
    Od nowego roku mamy taki oto przepisik:
    Art. 14 UoPDOF
    "[...]
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    [...]
    8) wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych
    świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, *z wyjątkiem*
    otrzymanych od osób zaliczonych do I i II grupy podatkowej w rozumieniu
    przepisów o podatku od spadków i darowizn,"

    A więc pytanie należu uzupełnic o informacje kto jest użyczajacym.

    > rozlicza się wg ewidencji przebiegu pojazdu, do której faktury za
    > paliwo wpisujesz brutto.
    Oczywiście jeżeli to samochód osobowy, a tego nie napisano. :-))
    Z ciężarowym nie potrzeba ani ewidencji, ani limitów a i VAT od paliwa
    sie odlicza (o ile ladownośc powyżej 500kg).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-09 13:07:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Oj hADeSik Ministrem Finansów powinneś zostać.On też tak uważa.
    > A moim zdaniem użyczenie nie powinno być przychodem.

    Pomiędzy "nie powinno" a "nie jest" stoi niestety Minister Finansów.
    I ma czym pogrozić...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-02-09 17:20:19
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Maddy -----###

    > Pomiędzy "nie powinno" a "nie jest" stoi niestety Minister Finansów.
    > I ma czym pogrozić...

    napisałem że moim zdaniem *jest* , a nie że *powinno być* ;-)
    a na robótke w ministerstwie chętnie bym się podpiął ;-)

  • 7. Data: 2003-02-09 17:30:32
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Maddy -----###
    > A więc pytanie należu uzupełnic o informacje kto jest użyczajacym.

    w takim razie przyznaję się do błędu...

    > Oczywiście jeżeli to samochód osobowy, a tego nie napisano. :-))
    > Z ciężarowym nie potrzeba ani ewidencji, ani limitów a i VAT od paliwa
    > sie odlicza (o ile ladownośc powyżej 500kg).

    rozpędziłem się troche...

  • 8. Data: 2003-02-09 17:46:00
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > napisałem że moim zdaniem *jest* , a nie że *powinno być* ;-)

    A ja napisałem,że popierasz Ministra i to mi się nie podoba :-))
    A ja myślę że nie powinno być,co wcale nie znaczy że tak jest.A co pomarzyć
    nie wolno?:-))

    > a na robótke w ministerstwie chętnie bym się podpiął ;-)

    Dopiero byłby zamęt w podatkach :-)))
    Jeszcze tam nie pracujesz,a już się z ministrem zgadzasz :-)) Szczególnie z
    obecnym pewnie,co?

  • 9. Data: 2003-02-09 17:51:34
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > ###----- w odpowiedzi na list od Maddy -----###

    > rozpędziłem się troche...

    Nie martw się, ja też dzisiaj od Maddy dostałem za swoje.Za szybko
    czytam-taka diagnoza-notabene cięgi słuszne (po powtórnym wolnym
    przeczytaniu).Sam bym się op.....ł gdybym zauważył.Człek dobrze
    myśli,tylko te palce po klawiaturze jakoś "niekompatybilnie" latają.

  • 10. Data: 2003-02-09 20:38:53
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Jacek -----###
    > A ja napisałem,że popierasz Ministra i to mi się nie podoba :-))
    > A ja myślę że nie powinno być,co wcale nie znaczy że tak jest.A co pomarzyć
    > nie wolno?:-))

    hmm... z tym popieraniem to byłbym ostrożny... ;)
    a marzenia to fajna sprawa ;-)

    > Dopiero byłby zamęt w podatkach :-)))
    > Jeszcze tam nie pracujesz,a już się z ministrem zgadzasz :-)) Szczególnie z
    > obecnym pewnie,co?

    niestety wyznaję zasadę, że jeśli coś jest dla mnie dobre to mogę to
    poprzeć, jeśli złe to już nie...
    wnioski wyciągnij sam ;-)