eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochód w środkach trwałych, czyli moja wizyta u doradcy › Re: Samochód w środkach trwałych, czyli moja wizyta u doradcy
    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód w środkach trwałych, czyli moja wizyta u doradcy
    Date: Tue, 03 Jul 2007 14:35:34 +0200

    Dnia 03-07-2007 o 00:16:20 Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > Poprosiłem o podanie podstawy prawnej, pani podała mi 3 artykuły, które
    > już czytałem (Art. 22 - dochodowy, 88, 86 - VAT) i teraz pytanie: czy to
    > jest jej wolna interpretacja tych artykułów, czy mam iść do innego
    > doradcy, który je inaczej zinterpretuje, czy może zinterpretować je po
    > swojemu.

    A czytałeś te artykuły? Najpierw powinieneś sam się wgryźć, przekopać neta.

    > Może ja o czymś nie wiem - może są jakieś dodatkowe interpretacje
    > ministrów, czy innych sądów, a może po prostu usługa była za tania (50
    > PLN brutto)?? Niech ktoś napisze jak to powinno wyglądać, bo chyba
    > kolejnego doradcy nie strawię :-P

    Usługi doradcze to w większość jest na zasadzie - ja biorę kasę a Ty dalej
    nic nie wiesz :)
    Ja w końcu znalazłem naprawdę dobrego doradcę, ale i tak wszytsko robisz
    na swoją odpowiedzialność
    i ryzykujesz sprawę przed sądem administracyjnym i to że się gdzieś pomyli
    itd itp.
    A do tego, w pisemnych opiniach, doradcy się asekurują po stokroć, piszą
    moje ulubione
    hasło "a więc wydaje się że" itd itp. Ustnie to powiedzą co myślą, ale to
    nie znaczy
    że myślą :)

    Co do tegomatu o który pytasz, to nie znam się na tym więc nie wiem czy
    dostałeś całkiem dobre odpowiedzi,
    ale na czuja powiem że coś tam wiedziała.
    Przy czym zawsze jestem sceptyczny jeśli ktoś nie umie poprzeć swoich
    wywodów konretnymi ustępami
    czy punktami z ustaw i rozporzadzeniń, wyrokami sądów, czy nie zna
    metodyki interpretowania.

    Kiedyś pytałem jednego doradcę jaka jest podstawa wystawiania rachunków do
    umowy o dzieło,
    a ten powiedział Ordynacja Podatkowa - i przeszedł do innego tematu,
    unikają wdawania się w szczewgóły.
    Przyznam że dałem się zorbić, bo był elegancki, miał fajnego laptopa i 20
    pendrajwów
    z ustawami(nie pomyślałem po co mu tyle :) ). Dziś bym go wyśmiał i
    wyszedł.