  • 11. Data: 2003-10-29 15:58:36
    Temat: Re: Samochód z kratką - korzyści?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "666" <j...@N...op.pl> napisał w wiadomości
    news:bnogr6$bue$1@korweta.task.gda.pl...
    Tak z rozpędu zapytam OT: czy samochód ciężarowy może parkować na
    chodniku w myśl kodeksu drogowego?
    JaC

    "Art. 47. 1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku
    kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego
    o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod
    warunkiem że:
    1. na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub
    postoju;
    2. szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka,
    że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;
    3. pojazd umieszczony przednią osią na chodniku
    nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.

    2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2,
    zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego
    samochodu osobowego, motocykla, motoroweru lub roweru.
    Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t
    może być w całości umieszczony na chodniku
    tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi."

    Mam nadzieję, że to aktualne

  • 12. Data: 2003-10-29 17:26:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2003, Radosław Popławski wrote:

    >+ "666" <j...@N...op.pl> napisał(-a):
    >+
    >+ > Tak z rozpędu zapytam OT: czy samochód ciężarowy może parkować na chodniku w
    myśl kodeksu drogowego?
    >+
    >+ Tak, bo w kodeksie w zasadzie nie odróżnia się samochodu os. od cięż, a według
    >+ nacisku na oś.

    Z tego co CEF zapodał wynika mi że w zakresie postawienia *całego*
    samochodu na chodniku różnica (jednak) jest...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-10-29 18:32:52
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>