  • 1. Data: 2012-03-24 11:12:56
    Temat: Samotne macierzyństwo czy ślub?
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Kolejny obywatel w drodze i pytanie: co jest bardziej korzystne z
    ekonomicznego punktu widzenia ślub i rozdzielność majątkowa, czy może
    brak ślubu i "samotne macierzyństwo" matki?

    W przypadku ślubu, w grę wchodzi wyłącznie rozdzielność majątkowa.

  • 2. Data: 2012-03-24 14:32:42
    Temat: Re: Samotne macierzyństwo czy ślub?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2012 5:12 AM, PesTYcyD wrote:
> [...]
    > brak ślubu i "samotne macierzyństwo" matki?
    >
    > W przypadku ślubu, w grę wchodzi wyłącznie rozdzielność majątkowa.

    brak ślubu.
    Mniej kłopotów jak się rodzice rozmyślą i dojdą do wniosku, ze jednak do
    siebie nie pasują.

  • 3. Data: 2012-03-24 19:02:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.03.2012 14:32, witek pisze:
    > Mniej kłopotów jak się rodzice rozmyślą i dojdą do wniosku, ze jednak do
    > siebie nie pasują.

    Dokładnie, wtedy przetną dziecko na pół i sobie pójdą każdy do swojego
    kącika... Jakież to dorrrrrosłe.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2012-03-24 21:38:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2012 1:02 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Dokładnie, wtedy przetną dziecko na pół i sobie pójdą każdy do swojego
    > kącika... Jakież to dorrrrrosłe.

    ale resztę da się zdecydowanie łatwiej podzielić.
    Wiec jednak mniej kłopotów.

  • 5. Data: 2012-03-24 23:00:52
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-03-24 21:38, witek pisze:

    > ale resztę da się zdecydowanie łatwiej podzielić.
    > Wiec jednak mniej kłopotów.

    Gorzej w sytuacjach nieprzewidzianych. Darowizna, spadek... konkubina
    nie ma żadnych praw, traktowana jest jak obca osoba.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2012-03-25 00:33:16
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 19:02:56 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Dokładnie, wtedy przetną dziecko na pół i sobie pójdą każdy do swojego
    > kącika... Jakież to dorrrrrosłe.

    To branie ślubu jest oznaką dorosłości?:)
    --
    marcin

  • 7. Data: 2012-03-25 03:18:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2012 5:00 PM, Nikiel ;) wrote:

    > Gorzej w sytuacjach nieprzewidzianych. Darowizna, spadek... konkubina
    > nie ma żadnych praw, traktowana jest jak obca osoba.

    testamenty zlikwidowali?

  • 8. Data: 2012-03-25 04:58:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.03.2012 00:33, zly pisze:

    > To branie ślubu jest oznaką dorosłości?:)

    Dla samego brania dla jaj zapewne nie.

    Jedno wiem, budowanie związku i rodziny na kryterium ,,jak łatwiej
    uciec'' jest żałosne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2012-03-25 12:07:44
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2012-03-24 14:32, witek pisze:
    > brak ślubu.
    > Mniej kłopotów jak się rodzice rozmyślą i dojdą do wniosku, ze jednak do
    > siebie nie pasują.

    Nie pytałem o to co będzie kiedy się rozmyślimy. pytałem się o finansowe
    korzyści z wzięcia ślubu, lub z "samotnego macierzyństwa".

  • 10. Data: 2012-03-25 19:01:24
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-03-25 03:18, witek pisze:

    > testamenty zlikwidowali?

    Nie nie zlikwidowali. Tak samo jak nie zlikwidowali podatku od spadku
    i darowizn. Powiedzmy, że mieszkanie warte ok 300-400 tyś. Zapłać od
    tego 20% podatku (60tys), bo konkubina nie jest zwolniona z podatku.