eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamozatrudniający stracą przywileje podatkowe - jak to wygląda w praktyce? › Re: Samozatrudniający stracą przywileje podatkowe - jak to wygląda w praktyce?
    From: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samozatrudniający stracą przywileje podatkowe - jak to wygląda w
    praktyce?
    Date: Tue, 14 Nov 2006 08:48:36 +0100

    Mon, 13 Nov 2006 21:08:57 +0100, Paweł <p...@W...pl> pisze:

    >http://biznes.onet.pl/0,1433034,wiadomosci.html
    >
    ><cytat>
    >Od nowego roku samozatrudniający się stracą prawo do rozliczania się z
    >podatków i składek ZUS jak przedsiębiorcy.
    >
    >Przepis ten ma dotyczyć osób, które wykonują pracę w siedzibie
    >zleceniodawcy i pod jego kierownictwem oraz nie odpowiadają za
    >wykonywane czynności wobec osób trzecich. Nie ponoszą też ryzyka
    >gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością. Takie osoby będą
    >traktowane jak pracownicy lub zleceniobiorcy. Tym samym będą musiały
    >opłacać wyższe podatki i składki ZUS.
> [...]

    Odpowiedzialność wobec osób trzecich?
    Ryzyko związane z prowadzeniem działalności?

    Nie bardzo sobię wyobrażam, o jakie sytuacje chodzi. Kontekst
    sugeruje, że to normalna sprawa w przypadku działalnosci gospodarczej
    ale jedyny przykład jaki mi przychodzi do głowy to donos do US. Może
    ktoś potrafi domyślić się, co trzeba spełniać, żeby zaliczyć takie
    punkty?

    --
    Pozdrowienia

    Andrzej Popowski