  • 1. Data: 2008-07-19 12:11:51
    Temat: Samozatrudnienie - DG zarejestrowana w PL wykonywana za granica
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Czolem grupowicze,

    Bede niedlugo rozmawial z firma w Holandii o zatrudnieniu mnie... I
    kombinuje jakby tu najkorzystniej przedstawic im swoja oferte i samemu
    najwiecej wyskrobac (oni oferuja etat, ale chcialbym zmaksymalizowac
    zyski za pomoca DG/spolki)

    No i umyslilem sobie tak:

    DG zarejestrowana w Polsce (wariantowo - sp. z.o.o.)
    Uslugi (IT) swiadczone w Holandii
    (wariant) pewnie od czasu do czasu zlapie cos w PL albo innych krajach
    UE, ale licze, ze co najmniej pierwsze 6 miesiecy wystawialbym faktury
    tylko tej jednej firmie

    No i (oczywiscie) pytania:
    - czy sa jakies przeciwwskazania (pomijam systemy emerytalne, zdrowotne
    itd bo nie zamierzam na nie wydawac nic ponad wymagane prawem minimum)

    - czy dobrze kombinuje, ze wtedy koszty podrozy PL<->NL moglyby byc moim
    kosztem (wizyta w siedzibie firmy czy w firmie ksiegowej, skoro 90%
    czasu spedzam "w delegacji")

    - czy koszty ewentualnych szkolen zawodowych, ktore bylyby wymagane ode
    mnie umowa cywilna z odbiorca uslug, moglyby byc KUP ?

    - czy ktoras z form (zoo/dg) ma wyrazna przewage w tej sytuacji?

    - pominmy na razie temat rezydencji dla celow podatkowych, zalozmy ze
    bylbym rezydentem w PL (musze jeszcze policzyc co sie bardziej oplaca)

    - inne ciekawe uwagi?

    Pozdrawiam
    Wieslaw

  • 2. Data: 2008-07-19 12:44:55
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    No i kluczowe pytanie - czyli VAT.
    Czy w opisanym ukladzie faktury beda bez VAT (NP) ?

  • 3. Data: 2008-07-19 13:17:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Wwieslaw wrote:

    > - pominmy na razie temat rezydencji dla celow podatkowych, zalozmy ze
    > bylbym rezydentem w PL (musze jeszcze policzyc co sie bardziej oplaca)

    Ciężko to pominąc. Wg. mnie nie da się ... tzn PL pewnie chętnie przyjmie
    twoje podatki, ale już NL może z nich tak łatwo nie zrezygnować (jeżeli
    mają w tym względzie choćby zbliżone przepisy).

    p. m.

  • 4. Data: 2008-07-19 14:36:58
    Od: r...@o...pl

    Odnosnie PIT - zapewne maja podobnie jak my - ograniczony obowiazek
    podatkowy od dochodow uzyskanych na ich terenie.
    Odnosnie VAT - skoro fizycznie bedziesz tam wykonywal uslugi, to
    zapewn bedziesz musial sie zarejestrowac tam, i wystawiac ichnie
    faktury z odpowiednia stawka.

  • 5. Data: 2008-07-19 16:54:42
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-19 14:11 Wwieslaw napisał/a:
> [...]
    > (wariant) pewnie od czasu do czasu zlapie cos w PL albo innych krajach
    > UE, ale licze, ze co najmniej pierwsze 6 miesiecy wystawialbym faktury

    To już nie jesteś prezesem w tej Interii (może pomyliłam portal, ale
    jeszcze niesadno byłeś sławny).

    --
    animka

  • 6. Data: 2008-07-19 17:54:14
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-19 18:54 Animka napisał/a:

    > To już nie jesteś prezesem w tej Interii (może pomyliłam portal, ale
    > jeszcze niesadno byłeś sławny).

    Przepraszam za literówkę. Miało być: niedawno.

    --
    animka

  • 7. Data: 2008-07-19 18:19:53
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Animka wrote:

    > Przepraszam za literówkę. Miało być: niedawno.

    Mozna jakis link? Bo nie kojarze zebym cos takiego zeznal w przeszlosci,
    a pijany tez dawno nie bylem :)

    Wieslaw

  • 8. Data: 2008-07-19 18:54:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-19 20:19 Wwieslaw napisał/a:

    > Mozna jakis link? Bo nie kojarze zebym cos takiego zeznal w przeszlosci,
    > a pijany tez dawno nie bylem :)

    Sorry, pomyliło mi się z kimś innym (scancelowałam już tamtego posta),
    ale chyba się znacie, pracowaliście razem w IT?
    http://www.internetstandard.pl/news/71794.html

    --
    animka

  • 9. Data: 2008-07-20 14:11:55
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    mvoicem wrote:

    > Ciężko to pominąc. Wg. mnie nie da się ... tzn PL pewnie chętnie przyjmie
    > twoje podatki, ale już NL może z nich tak łatwo nie zrezygnować (jeżeli
    > mają w tym względzie choćby zbliżone przepisy).

    Duzo racji jest w tym co piszesz... A co by nie mowic o podatkach w PL,
    to akurat liniowy PIT + minimalny ZUS nie sa zle :)

    Z tego co doczytalem w ichnich ministerstwach, to polska spolka
    kapitalowa moglaby placic podatki tylko w PL w wypadku, kiedy
    oddelegowani pracownicy nie sa upowaznieni do reprezentowania spolki.

    Znaczy zakladam dwuosobowa sp. z o.o. (ja 95% i moja TZ 5%).
    Spolka jako prezesa zatrudnia TZ, a mnie jako robola, rezydenta w
    Holandii na najnizszym wynagrodzeniu.

    Konstrukcja wydaje sie byc przyzwoita pod katem biurokracji, musze
    policzyc czy koszty spolki (m.in. podroze sluzbowe pracownika i Pani
    prezes) oraz wynajem lokalu mieszkalnego dla oddelegowanego pracownika
    :) zrekompensuja mi koszty zalozenia i prowadzenia tejze spolki z o.o....

    Dzieki za wypowiedz
    Wieslaw

  • 10. Data: 2008-07-20 14:42:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Wwieslaw wrote:

> [...]
    >
    > Znaczy zakladam dwuosobowa sp. z o.o. (ja 95% i moja TZ 5%).
    > Spolka jako prezesa zatrudnia TZ, a mnie jako robola, rezydenta w

    Tylko czy taki oddelegowany pracownik nie musi przypadkiem być ...
    pracownikiem? Inaczej mówiąc, chyba nici z "liniowy PIT + minimalny ZUS nie
    są złe" :).

    p. m.