  • Data: 2015-07-07 10:07:46
    Temat: Re: Sens amortyzacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Jul 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    >
    > eee - jesli nie ma zamiaru ich sprzedawac, tylko zamierza je uzywac, to jak
    > najbardziej moze zaliczyc.
    > Zamiar moze zmienic, ale lepiej miec jakas podkladke.

    Zamiar nie ma znaczenia - tak czy inaczej w momencie zaliczenia
    do ST "jest źle".
    Zapomniałeś o czym dyskusja - o przyczepieniu się US i o podatku
    dochodowym. Jeśli to są nowe, nierozpakowane komputery, to nie
    mają prawa być ST.
    "Bycie ST" kwalifikowane jest przez UŻYWANIE.
    I z góry zapodam, że zgodzę się, iż mogą to być "środki zapasowe",
    ale uważam iż obrona przed pytaniem "i nawet pan nie sprawdził
    że działają?" jest niemożliwa.

    > Glowy nie dam, czy nieuzywane moze sobie amortyzowac ... no bo w koncu
    > sluza osiagnieciu przychodu, czy nie sluza ?

    Nie służą.
    Jak są towarem, mają być wpisane gdzie indziej.
    Jak są "przeznaczone na ST" to jeszcze nie mają prawa być poddawane
    amortyzacji, bo podstawą amortyzacji jest "używanie" a nie sam fakt
    "przeznaczenia".
    Przypomnę, iż to kryterium jest obosieczne - w zamian pozwala
    "wtopić w koszty" zakup (a ściślej jego amortyzację), którego nabycie
    *nie było przeznaczone* dla celów DG (a tylko samo używanie służy temu
    celowi), więc ogólnej definicji KUP nie wypełnia.
    Z zastrzeżeniem, że dotyczy ST :) (przy WNiP kryterium "nabycia
    w celu" pozostaje!)

    > Natomiast po glowie chodzi mi jeszcze jedno nieszczescie - kupujemy 50
    > komputerow np aby swiadczyc uslugi hostingowe.
    > Stoja sobie, pracuja, zarabiaja.
    > Czy mozemy je tak jednym ruchem zamortyzowac, czy dla US to jest instalacja
    > warta razem 50 tys, i trzeba w ratach ?
    > A tu jeszcze zlosliwie te komputery to przykrecone do stojaka
    > w klimatyzowanej szafie ...

    No i ta złośliwosć może stanowić problem :)
    Dopóki są "samodzielne" IMVHO można traktować jako oddzielne ST.
    Trwałe połączenie z szafą... no cóż...
    A kryterium "samodzielności" bywało powodem już niejednego flejma
    (i niejednego wyroku NSA, włącznie ze sławnymi kiedyś bojami
    o oddzielne zaliczanie drukarki).

    > Co prawda widze, ze teraz ta jednorazowa amortyzacja jest powaznie
    > rozszerzona ...

    Tylko dla "małych" i tylko pod warunkiem zaliczenia do "pomocy
    publicznej" (może mieć znaczenia dla kwitków).

    > Remanent sie zasadniczo robi raz na rok, a komputerow nie ma co trzymac
    > dlugo, wartosci nie nabieraja.

    Chodzi o to, że użył tych "50 komputerów" w roli argumentu :)

    pzdr, Gotfryd