  • 21. Data: 2005-10-27 02:39:04
    Temat: Re: Skarbowy nie chce nadac NIPu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Tylko jak ma to stwierdzić Urząd przed nadaniem? Może chłopak chce
    > kupić motorower na siebie i podać NIP w PCC.

    Zdaje się, że wniosek składa się razem z PCC.

    > Albo chce na
    > umowę-zlecenie pracować roznosząc ulotki.

    Wniosek składa zleceniodawca.
    Dalej nie przeczytałeś art. 8 do końca.

    > To nie sprawa urzędu, a tym
    > bardziej kobiety zatrudnionej w biurze podawczym. jej obowiązkiem jest
    > przyjąć wniosek i ewentualnie wydać decyzję odmowną.

    No i by taką decyzję dostał z powołaniem się na art. 8

  • 22. Data: 2005-10-27 02:42:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K.K. wrote:
> [...]
    > pierwszego miliona ;-)
    > Podobnie jest z IKE czyli z Indywidualnymi Kontami Emerytalnymi. Podmiot
    > prowadzący ma obowiązek informacyjny określony w rozporządzeniu Dz.U.
    > 2004 nr 155 poz. 1634. W zakres danych wchodzi NIP i choć IKE założyć
    > może nawet 16-to latek z wkładem nie większym od jego zarobków, to
    > jednak dla pełnoletnich takiego ograniczenia kwotowego nie wprowadzono.
    > Pełnoletni nie mają obowiązku uzyskania i dokumentowania dochodu przed
    > otwrzeniem IKE. Nie muszą pracować, ale otwierając IKE muszą podać NIP.

    Dlatego napisałem, na początku, że jak się spieprzyło rozmowę z panią w
    okienku i nie wie się jak uzasadnić nadanie numeru NIp, to można mieć
    pretensji li tylko wyłącznie do siebie.

  • 23. Data: 2005-10-27 09:21:01
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał:

    > Ależ ja jej nie mam zamiaru niczego udowadniać.

    Ale niektórzy, jak widać, mają. A ze słyszenia wiem, z jaką kulturą
    jest to zwykle robione :]

    > Natomiast wydawanie ustnie decyzji "z palca" wydaje mi się
    > mocno naciąganą praktyką.

    To wtedy się prosi kierownika. To nie do Ciebie, ofkoz, jeno do
    przedpiścy. OK, z mojej strony EOT.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 24. Data: 2005-10-28 05:01:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 26 października 2005 11:16, gdy Aicha napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > A - zdroworozsądkowo - po co kupujesz na fakturę? Żeby to od podatku
    > odliczyć, prawda?

    Niekoniecznie. Ja np. biorę fakturę na różne rzeczy po to, żeby mieć
    trwalszy niż paragon dowózd zakupu na wypadek reklamacji.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 25. Data: 2005-10-28 11:22:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2005, witek wrote:

    > Czytaj dalej.
    > Art 8.

    Art. 8 dotyczy SZCZEGÓLNYCH przypadków - i wyjaśnia że w razie
    umowy o pracę, zlecenia, dzieło - podatnik tego nie robi
    sam.
    Art. 8 nie zabrania podatnikowi ubiegania się o nadanie NIP.
    Twierdzisz inaczej ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 26. Data: 2005-10-28 11:25:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2005, witek wrote:

    > Dlatego napisałem, na początku, że jak się spieprzyło rozmowę z panią w
    > okienku i nie wie się jak uzasadnić nadanie numeru NIp

    IMO w tym jest cały problem - niby dlaczego trzeba coś "uzasadniać" ?
    Bo ktoś sobie domniemuje że "stojący przed okienkiem podpada pod
    Art.8" ? A co to kogo obchodzi ;) (poprawniej: gdzie jest przepis
    że podatnik musi podać w jakim celu chce mieć NIP ?)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 27. Data: 2005-10-28 11:30:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ^^^^^^^^^^^

    > Pani w okienku ma rację (z wyjątkami).
    > Więc raczej nie będzie się douczać.
    > Art. 8.

    Ja bym proponował wolno i uważnie przeczytać co napisano: on
    NIE pracuje. I nie chce "NIP z powodu pracy".
    On chce NIP "wot tak".

    > Czyli zgłoszenie składa się za pośrednictwem pracodawcy.

    Ktoś NIE PRACUJE.
    Chce NIPa.
    Podstawa do odmowy to... ?

    > Wyjątkami może być np. założenie własnej działalności gospodarczej, tudzież
    > inny powód, który wymaga posiadania NIp.

    Z czego wynika że trzeba go podać ?
    Bo to mnie intryguje.
    Ustawa nie nakłada na podatnika obowiązku ujawnienia celu chęci
    posiadania NIP a nakłada nań obowiązek żeby NIP miał - więc jeśli
    ktoś oświadczy "jestem podatnikiem" to kto i jakim prawem może
    od niego żądać informacji "a jakiego podatku i z jakiego tytułu" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 28. Data: 2005-10-28 13:17:44
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 25 paź o godzinie 23:57, na pl.soc.prawo.podatki, badzio napisał(a):

    > Dzieki:) Rozumiem ze podajac cos takiego pani z okienka, to ona teraz
    > musi mi podac podstawe prawna na podstawie ktorej twierdzi swoje glupoty:)

    Głupoty..... no patrz - jaki ty mądry jesteś ..... a nie potrafisz odszukać
    w ustawie artykułu zbliżonego tematem do poruszanego przez ciebie wątku.
    Po drugie;
    pani z okienka nie musi ci podawać żadnych kontrargumentów - to nie ring.
    Ty masz złożyć dokument - a w odpowiednim czasie otrzymasz decyzje wydana i
    podpisana przez Naczelnika Urzędu Skarbowego (zazwyczaj) a nie przez panią
    z okienka.

    > No wiem, ale mysle ze brat jeszcze przez dlugi czas nie bedzie musial
    > dokonywac aktualizacji - nazwiska nie zmieni, przeprowadzic sie tez nie
    > przeprowadzi poki nie skonczy studiow (a na razie rok do matury) i nie
    > znajdzie pracy, no chyba ze w totka wygra;)

    No to życzę bratu szybkiego trafienia w totka by zaraz później mógł podjąć
    prace..... ROTFL
    Niezły argument za podjęciem pracy..... najpierw należy trafić 6 w
    dużego.... albo 10 w multilotka.

  • 29. Data: 2005-10-28 13:19:45
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 paź o godzinie 00:38, na pl.soc.prawo.podatki, Aicha napisał(a):

    > Czy to nie oznacza jednak, że TRZEBA być płatnikiem podatku, żeby się
    > NIPu domagać?

    Nie płatnikiem - wystarczy być podatnikiem.
    Płatnikiem podatku jest np. pracodawca zatrudniający pracownika który jest
    podatnikiem. Płatnik potrąca zaliczki na podatek dochodowy z dochodu
    podatnika.

    --
    Herbi
    28-10-2005 15:19:15

  • 30. Data: 2005-10-29 00:00:39
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Herbi" napisał

    > Nie płatnikiem - wystarczy być podatnikiem.

    O to mi chodziło. Tylko się niejasno wyraziłam :) BTW, Ustawa o PIT to
    jedyna, której za cholerę nie umiem zrozumieć.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org