  • 1. Data: 2005-10-26 08:24:12
    Temat: zgłoszenie VAT
    Od: "Adrianna" <s...@a...com.pl>

    Dzień dobry
    Mam prośbę do Państwa.
    Prowadzę działalność gospodarczą i dotychczas korzystałam ze zwolnienie
    podmiotowego VAT w związku z niedużymi obrotami.
    W październiku moje obroty za 2005 przekroczą 43800.
    Moje obowiązki ( proszę o weryfikację poprawności!)
    zgłoszenie VAT-R ( w ciągu 7 dni od daty przekroczenia ).
    zgłoszenie NIP-5 ( tu mam wątpliwość )
    oczywiście rozpoczęcie rejestracji VAT naliczonego i należnego.
    Nie jestem pewna czy przy wyborze kwartalnego rozliczania się ( a taki chcę
    wybrać ) muszę składać dodatkowe podanie do VAT-R?
    i jeszcze jedna wątpliwość: dotychczas prowadziłam ewidencję sprzedaży
    uproszczoną czy nadal dla celów podatki VAT mogę ją prowadzić? tzn. dzienny
    utarg wpisywać do tej książki a np. raz w miesiącu przepisywać to do
    rejestru sprzedaży VAT jedną kwotą? ( dodam, że wszystkie wykonywane przeze
    mnie czynności opodatkowane są 22% VAT )

    Z góry dziękuję
    Adrianna