  • 1. Data: 2005-10-25 21:10:37
    Temat: Skarbowy nie chce nadac NIPu
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Witam
    Brat skonczyl 18 lat, poszedl do skarbowego o nadanie NIPu, pani z
    okienka powiedziala ze nie ma takiej mozliwosci bo sie jeszcze uczy a
    wiec nie pracuje zatem nie moze miec NIPu. Wg mnie pani z okienka nie ma
    racji, ale bylbym dzwieczny za podpowiedz jakiego argumentu nalezy uzyc
    zeby pani zmadrzala (jakis paragraf czy cos w tym stylu).
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884, ICQ 76259763
    Skype: badzio

  • 2. Data: 2005-10-25 21:31:32
    Temat: Re: Skarbowy nie chce nadac NIPu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:djm6vd$2c8s$1@node1.news.atman.pl...

    Złożyć wniosek za pokwitowaniem na dziennik podawczy, albo wysłać
    poleconym. niech odmówią decyzją. Pani z okienka jest od przyjmowania
    poczty, a nie wydawania "z palca" decyzji administracyjnych.

  • 3. Data: 2005-10-25 21:40:53
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Złożyć wniosek za pokwitowaniem na dziennik podawczy, albo wysłać
    > poleconym. niech odmówią decyzją. Pani z okienka jest od przyjmowania
    > poczty, a nie wydawania "z palca" decyzji administracyjnych.
    Dzieki za porade. Ale to trzeba czekac na wydanie decyzji odmownej
    itp... a ja bym chcial powiedziec pani zeby sobie przeczytala paragraf
    X, artykul Y, ustep Z i sie douczyla :)
    ps tak sie zastanawiam... jaka wartosc ma wyslanie poleconego do
    skarbowki (np pitu). Przeciez moglbym wlozyc w koperte cokolwiek a
    pozniej sie tlumaczyc ze wyslalem pit?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-10-25 21:54:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:djm8pt$30ph$1@node3.news.atman.pl...

    USTAWA z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i
    identyfikacji podatników i płatników - art. 5 - Podatnicy obowiązani
    są do dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego; zgłoszenia
    identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie, bez względu na rodzaj
    oraz liczbę opłacanych przez podatnika podatków, formę opodatkowania,
    liczbę oraz rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej oraz liczbę
    prowadzonych przedsiębiorstw. Nie ma słowem o innych wymaganiach.

    Kłopot z NIP-em jest taki, że trzeba pilnować aktualizacji.

  • 5. Data: 2005-10-25 21:57:44
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > liczbę oraz rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej oraz liczbę
    > prowadzonych przedsiębiorstw. Nie ma słowem o innych wymaganiach.
    Dzieki:) Rozumiem ze podajac cos takiego pani z okienka, to ona teraz
    musi mi podac podstawe prawna na podstawie ktorej twierdzi swoje glupoty:)
    > Kłopot z NIP-em jest taki, że trzeba pilnować aktualizacji.
    No wiem, ale mysle ze brat jeszcze przez dlugi czas nie bedzie musial
    dokonywac aktualizacji - nazwiska nie zmieni, przeprowadzic sie tez nie
    przeprowadzi poki nie skonczy studiow (a na razie rok do matury) i nie
    znajdzie pracy, no chyba ze w totka wygra;)
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884, ICQ 76259763
    Skype: badzio

  • 6. Data: 2005-10-25 22:38:50
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał:

    > zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie, bez
    > względu na rodzaj oraz liczbę opłacanych przez podatnika podatków,

    Czy to nie oznacza jednak, że TRZEBA być płatnikiem podatku, żeby się
    NIPu domagać?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 7. Data: 2005-10-25 23:47:30
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 26 Oct 2005 00:38:50 +0200, *Aicha*
    <news:djmc9h$mqo$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Czy to nie oznacza jednak, że TRZEBA być płatnikiem podatku, żeby się
    > NIPu domagać?

    Nie tylko.
    Żądają podania NIP-u nawet jak coś na fakturę kupujesz itd.

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2005-10-26 04:58:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 26 października 2005 01:47, gdy Kaja napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Nie tylko.
    > Żądają podania NIP-u nawet jak coś na fakturę kupujesz itd.

    W przypadku osób fizycznych nie jest konieczne podawanie nipu na fakturze.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2005-10-26 09:16:01
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Kaja" napisał:

    > Nie tylko.
    > Żądają podania NIP-u nawet jak coś na fakturę kupujesz itd.

    A - zdroworozsądkowo - po co kupujesz na fakturę? Żeby to od podatku
    odliczyć, prawda?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 10. Data: 2005-10-26 11:50:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    badzio wrote:
> [...]
    > racji, ale bylbym dzwieczny za podpowiedz jakiego argumentu nalezy uzyc
    > zeby pani zmadrzala (jakis paragraf czy cos w tym stylu).

    Pani w okienku ma rację (z wyjątkami).
    Więc raczej nie będzie się douczać.

    Art. 8.
    1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    podstawie
    przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek,
    lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    zaliczek, lub
    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.

    Czyli zgłoszenie składa się za pośrednictwem pracodawcy.
    Samemu nie masz czego w US szukać.
    Wyjątkami może być np. założenie własnej działalności gospodarczej,
    tudzież inny powód, który wymaga posiadania NIp.
    Co prawda nie jest go tak trudno zmaleźć, bo wystarczy pani powiedzieć,
    że pracowałeś na wakacjach za granicą i musisz sie rozliczyć z podatku,
    ale jak będzie bystra to cię wyśle na drzewo i każe ci wysłać wniosek o
    nadanie NIP razem z rozliczeniem podatkowym.