  • Data: 2012-09-23 01:31:48
    Temat: Re: Składka na NFZ
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-22 19:41, StS pisze:
    > W końcu coś konkretniejszego. Powód był taki, że przestano mi
    > ściągać podatek i otrzymywałem "rentę" brutto

    Piszesz zbyt dużymi ogólnikami.
    "Zaprzestano" czyli kto? Czy pisząc "rentę" masz na myśli rentę (tą
    właściwą, na podstawie orzeczenia i wypłacaną przez organ rentowy), czy
    masz na myśli "powypadkowe alimenta" jak to ująłeś w pierwszym poście
    wypłacane przez "pewną instytucję" (tak też napisałeś w pierwszym poście).

    Składkę na NFZ płacił płatnik składki (czyli zapewne ta "pewna
    instytucja"), być może dlatego, że był zobowiązany do płacenia, jak to
    napisałeś: "powypadkowe alimenta", a być może dobrowolnie (dobrowolnie w
    rozumieniu ZUS, bo może płacić musiał jako część odszkodowania
    zasądzonego przez sąd, co nie zmienia faktu, że przez ZUS traktowane są
    jako dobrowolne).

    Być może (z naciskiem na "może") zaprzestanie "ściągania" podatku ma
    jakiś związek z zaprzestaniem płacenia składki przez tę instytucję ale
    mam bardzo mocne wrażenie, że mylisz przyczynę ze skutkiem.

    Z jakiegoś powodu ta "pewna instytucja" przestała odprowadzać składki.
    Być może dlatego, że ustał obowiązek wypłacania "powypadkowych
    alimenta". Jedno jest pewne, że zaprzestanie "ściągania" podatku
    _nie_jest_powodem_ zaprzestania opłacania składek do NFZ. W ogóle nie
    sądzę, że "ściąganie" bądź "nieściąganie" podatku (domyślam się, że
    chodzi o dochodowy) miało jakikolwiek związek z zablokowaniem karty
    czipowej, a raczej nadaje się na osobny wątek, więc lepiej to zostaw :)

    Zbyt dużo tego "być może".

    Praktycznie wszystkie informacje, o które zostałeś poproszony na grupie,
    mógłbyś znaleźć na dokumentach (np. rozliczeniowych), które otrzymywałeś
    przynajmniej raz w roku od płatnika ("tej pewnej instytucji").

    Całkiem możliwe, że znajomość kodów (_powodów_) tytułów ubezpieczeń i
    znajomość powodów ustania płacenia składki (i czy potem przypadkiem nie
    podlegałeś pod jakieś inne ubezpieczenia, np. już nie mundurowe), w
    niczym nie zmieni faktu, że składaki nie były płacone przez płatnika
    (czy ciebie osobiście). Ale być może, że pozwolą komuś kto się w
    "mundurówce" orientuje, podpowiedzieć ci kto, kiedy i czy w ogóle miał
    obowiązek cię o czymś informować albo chociaż nakierować na konkretne
    przepisy, które użyłbyś jako argument w ZUSie.

    > i dlatego
    > powinienem był sam płacić składki czego przez niezrozumienie
    > tego faktu nie dopełniłem. Nie wiem czy jeszcze czegoś
    > nie dopowiedziałem by dowiedzieć się co teraz mnie będzie
    > czekało jeszcze aby sprawę doprowadzić do rozwiązania czyli
    > przywrócenia uprawnień i odblokowania karty czipowej.

    Jeżeli nie chcesz, czy z jakichś powodów nie możesz podać bardziej
    precyzyjnych informacji, to pozostaje ci zwrócić się do wystawcy karty
    czipowej o instrukcję odblokowania.

    Pozdrawiam
    Piotr