    From: "Latet" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Składka na UZ od września ?
    Date: Thu, 3 Apr 2003 14:41:45 +0200

    > Taką interpretację, jedyną mozliwą stosuje ZUS - czyli naliczenia są
    > prawidłowe. Od 1.4.2003 powinno być 8 % z 75 % przeciętnego wynagrodznenia
    > 4. kwartału 2002.

    Interpretacja ZUS-u jest bardzo watpliwa, ale nie mnie o tym sadzic.

    Mam tu inne pytanie - a raczej prosbe o wskazanie mi podstawy prawnej,
    ktora mowi, ze odliczac od podatku mozna tylko 7,75%, a nie tyle ile sie
    placi.

    Szczegolnie mnie tam intertesuje do jakiej podstawy naliczania sie to odnosi
    (jak to tam jest sformułowane) bo jesli interpretacja ZUS zostanie
    podwazona,
    to na pewno wykorzystaja to Urzedy Skarbowe, i zarzucą nam, że odliczylismy
    sobie za duzo zdrototnego od podatku - mimo, ze odliczymy tylko 7,75%,
    ale od za wysokiej podstawy (jesli termin zmiany podstawy opisany w ustawie
    o NFZ zostanie "uniewazniony").

    Po prostu sie boje, ze US zinterpretuje nowa ustawe inaczej niz ZUS,
    a konsekwencje tych rozbieznosci poniesiemy my - podatnicy.

    Latet