  • 1. Data: 2005-05-22 12:49:32
    Temat: Składka na ubezpieczenie zdrowotne a PIT
    Od: MK <m...@i...pl>

    Cześć,
    od zaliczki na podatek od os. fiz. odlicza się comiesięcznie kwotę wolną
    od podatku - 44,17 i składkę na powszechne ubezpieczenie zdrowotne. Jak
    się liczy tą składkę?
    Czy to jest (przychód brutto-składki na ubezpieczenia społeczne)*7,75% ?

    Dzięki i pozdrawiam,
    Michał

    PS. Zryczałtowane koszty uzyskania przychodu w przypadku zamieszkiwania
    w tej samej miejscowości co praca to 102,25zł, czy ta kwota corocznie
    jest zmieniana?
    Koszty uzyskania przychodu mogę albo wziąść zryczałtowane, albo
    udokumentować (faktury) itp. - jedno z dwojga, tak? Generalnie co
    wrzucacie w te koszty?

  • 2. Data: 2005-05-23 07:28:37
    Temat: Re: Składka na ubezpieczenie zdrowotne a PIT
    Od: "Magdalena B77" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > się liczy tą składkę?
    > Czy to jest (przychód brutto-składki na ubezpieczenia społeczne)*7,75% ?
    DOKŁADNIE

    > PS. Zryczałtowane koszty uzyskania przychodu w przypadku zamieszkiwania w
    > tej samej miejscowości co praca to 102,25zł, czy ta kwota corocznie jest
    > zmieniana?
    Akurat w 2004 i 2005 jest taka sama, ale generalnie co roku się zmienia.

    > Koszty uzyskania przychodu mogę albo wziąść zryczałtowane, albo
    > udokumentować (faktury) itp. - jedno z dwojga, tak? Generalnie co
    > wrzucacie w te koszty?
    Dojazdy do miejsca zatrudniania udokumentowane imiennymi biletami
    miesięcznymi.
    Pozdrawiam
    Magdalena B77