eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSkładka na ubezpieczenie zdrowotne os. fiz. prowadzącej dział. › Re: Składka na ubezpieczenie zdrowotne os. fiz. prowadzącej dział.
    From: zoil <p...@1...0.0.1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Składka na ubezpieczenie zdrowotne os. fiz. prowadzącej dział.
    Date: Wed, 07 May 2003 12:49:19 +0200

    On Wed, 7 May 2003 12:37:00 +0200, "Biedrona" <m...@b...com>
    wrote:

    >co to za grupa
    >jednemu powiedziała księgowa
    >drugi potwierdza
    >ale co ???
    >
    >ustawa obowišzuje od 4 kwietnia tego roku
    >ale art. 23 ust. 2 "Podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne osób
    prowadzšcych działalno?ć pozarolniczš i o sób z nimi
    >współpracujšcymi stanowi zadeklarowana kwota, nie niższa jednak niż 75 %
    przeciętnego wynagrodzenia. Składka w nowej wysoko?ci
    >obowišzuje od trzeciego miesišca następnego kwartału"
    >
    >dla mnie jest to w zupełno?ci jasne
    >
    >a co niektórzy niech zmieniš sobie księgowe

    a gdzie wpłacasz składki? Bo ja do ZUS-u :)

    http://www.zus.pl/niusy/i030328.htm
    Na podstawie art. 23 ust. 2 w związku z art. 221 ustawy z dnia 23
    stycznia 2003 r. o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu
    Zdrowia (Dz.U. z 17.03.2003 r. nr 45, poz. 391) podstawę wymiaru
    składki na ubezpieczenie zdrowotne dla wyżej wymienionych osób stanowi
    kwota zadeklarowana, nie niższa niż 1779,43 (75% przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym
    kwartale 2002 r., włącznie z wypłatami z zysku).

    W związku z powyższym składka na ubezpieczenie zdrowotne za kwiecień i
    maj 2003 r. nie może być niższa od kwoty 142,35 zł (tj. 8%).