  • 1. Data: 2008-04-13 12:37:55
    Temat: Składka zdrowotna zaokrąglona w górę do pełnego zł - ile doliczyć ??
    Od: "Krzysztof" <g...@b...pl>

    Witam
    Płaciłem składki ZUS w tym zdrowotne w zaokrągleniu do pełnego złotego w
    górę
    czyli jeśli składka na zdrowotne była 195,15 to płaciłem 196 zł
    Dotychczas jak liczyłem zaliczki, czy robiłem rozliczenia wcześniej
    odliczałem 7,75%( aktualnie) od minimalnej podstawy wymiaru

    Czyli w przypadku składki 195,15 minimalne zdrowotne za styczeń
    zapłaciłem 196,00 zł zdrowotnego to odliczyłem 168,05
    Czy może powinienem odliczyć wyższą kwotę czyli 168,78 ??
    Wiem, że jest to drobna różnica, ale dla US nie ma drobnych różnic :-(

    Pozdr
    Krzysztof

  • 2. Data: 2008-04-13 13:36:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Krzysztof pisze:
    > Witam
    > Płaciłem składki ZUS w tym zdrowotne w zaokrągleniu do pełnego złotego w
    > górę

    Po co? Serio - po co to robiłeś???????

    > Czy może powinienem odliczyć wyższą kwotę czyli 168,78 ??
    > Wiem, że jest to drobna różnica, ale dla US nie ma drobnych różnic :-(

    Możesz odliczyć nie więcej niż 7,75% podstawy naliczania składek,
    liczone do dwóch miejsc po przecinku - bo takie są zasady naliczani tych
    składek. Fakt że nadpłaciłeś nie ma żadnego znaczenia.
    Byłeś hojny wobec NFZu - Twoja sprawa.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-04-13 14:04:54
    Od: "Krzysztof" <g...@b...pl>

    > Po co? Serio - po co to robiłeś???????

    może z czystego lenistwa, łatwiej klepnąć 3 cyfry niż 5 i przecinek ;-)

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Ale mi też chojność, przepłaciłem 85 groszy
    Ale podumowując jak nie mogę odliczyć więcej to arkusz do obliczania
    zaliczek z pit.pl
    jest spartolony pod tym względem, bo chce mi odliczyć 165,78 od składki
    zapłaconej 196,00
    nie uwzględnia faktu że składka należna była niższa.
    Ale w sumie co ja wymagam od arkusika w excelu :-)

    Pozdr
    Krzysztof

  • 4. Data: 2008-04-13 14:16:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Krzysztof pisze:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > może z czystego lenistwa, łatwiej klepnąć 3 cyfry niż 5 i przecinek ;-)

    Nie wiem co jest zabawnego w lenistwie?
    To jedna z najgorszych ludzkich przywar.
    To przez leni nasz kraj wygląda jak wygląda.

    Napisz sobie własny.
    Co za problem?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-04-13 14:23:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Sunday, April 13, 2008, 4:16:32 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie wiem co jest zabawnego w lenistwie?
    > To jedna z najgorszych ludzkich przywar.
    > To przez leni nasz kraj wygląda jak wygląda.

    Mylisz się. Lenistwo jest motorem postępu. Jakby nie lenistwo, to
    nadal prowadziłabyś księgowość na amerykankach licząc liczydłem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2008-04-13 14:33:34
    Od: "Krzysztof" <g...@b...pl>

> [...]
    >
    > Mylisz się. Lenistwo jest motorem postępu. Jakby nie lenistwo, to
    > nadal prowadziłabyś księgowość na amerykankach licząc liczydłem.

    Zgadzam się z Tobą w 10000% :-)

    Pozdr
    Krzysztof

  • 7. Data: 2008-04-13 18:42:24
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Nie wiem co jest zabawnego w lenistwie?
    > To jedna z najgorszych ludzkich przywar.
    > To przez leni nasz kraj wygląda jak wygląda.

    Co do lenistwa absolutnie się z Tobą nie zgadzam.

    Natomiast co do opinii o hojności wobec NFZ - w pelni, o ile właściwie ją
    odczytałem, bo wprost się nie odniosłaś.

    marekz