  • 11. Data: 2006-02-26 01:48:05
    Temat: Re: Składki ZUS - bardzo poważny problem!!!
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "mela" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dtqvlc$ma1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No i właśnie co zrobić, żeby ZUS tego nie udowodnił, na jakich
    > paragrafach się oprzeć, bo ZUS jak na razie nie podał żadnych
    > konkretnych, które by zawieszania dz.g. na weekend zabraniały? Jeśli
    > można na rok, na dwa lata, albo na miesiąc raz na jakiś czas, to
    > jaki przepis mówi o tym, że na weekend to przestępstwo?

    Ja sie obawiam, ze przy obecnym podejsciu sadow nizszych instancji ZUS
    niczego nie bedzie musial dowodzic. To przedsiebiorca zostanie
    prawdopodobnie postawiony przed koniecznoscia udowodnienia, ze cos nie
    mialo miejsca, co jak wiadomo jest praktycznie niewykonalne (jak
    wiekszosc dowodow nieistnienia czegos).

    Dlatego powtarzam swoja rade z pierwszej odpowiedzi, ja bym olal te
    przepychanki przed sadami, to znaczy nie traktowal ich nadmiernie
    powaznie, ale raczej jako zabawe w przeciaganie, zas skupilbym sie na
    tym, aby nie stala mi sie krzywda w przyszlosci. Akurat wpisy
    wlasnosci w ksiegach wieczystych potanieja za kilka dni. Autka, lodki
    tez mozna przewidujaco kupowac/leasingowac w odpowiedni sposob, biorac
    pod uwage, ze przed sadami sie to troszke pociagnie.
    A i nowi przedsiebiorcy maja obecnie znizke w ZUS-ie przez 2 latka, to
    tez mozna na swoja korzysc obrocic. Oczywiscie skrajna mozliwoscia,
    jest wyjechac z kraju i pracowac sobie za granica (lub nie pracowac
    jesli sie juz ma kase), ale w sumie to wydaje mi sie, ze tych skladek
    to nie ma wcale tak duzo.. Ilez jest tych weekendow przez 2 czy 3
    lata... czy to nie bylo by strzelaniem a armaty do muchy ? Zalezy jak
    to jest naprawde, czyli jaka jest kwota sporna. Bo dla 10 czy 12k, to
    szkoda chyba sie w ogole klopotac... :)

    Zapewne w przypadku pozostania w kraju i braku checi wspomozenia
    finansowego ZUS-u, warto byc w miare na biezaco w procedurach
    egzekucyjnych, zeby jakiejs glupoty nie zrobic. I nie przejmowac sie
    za bardzo, to najwazniejsze! Na ZUS-ie swiat sie nie konczy, kto wie
    czy polski FUS nie zbankrutuje szybciej niz sie to wszystkim wydaje.
    :-)))

    pozdrowienia, marekz

  • 12. Data: 2006-02-26 08:44:13
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > prawdopodobnie postawiony przed koniecznoscia udowodnienia, ze cos nie
    > mialo miejsca, co jak wiadomo jest praktycznie niewykonalne (jak

    Jeste pewien sposob na wykazanie, ze DG nie byla prowadzona w weekendy.
    Poniewaz sie placi podatki a podatki obniza sie "wrzucajac w koszta"
    rozne sprawy wystarczy wykazac, ze:
    - z faktury za prad wrzucano czesc pomniejszona o weekendy
    - z faktury za wynajem wrzucano czesc pomniejszona o weekendy
    - nie ma zakupow w weekendy
    Ponadto
    - jak sie chorowalo, to sie nie pobieralo chorobowego za weekendy
    - wszelkie umowy nie obejmuja weekendow i jest to zaznaczone
    - wszelkie przelewy, pisma i inne nie zostaly wykonywane w weekendy...

    W ten sposob mozna przedstawic faktyczny, choc dosc dziwaczny, stan
    "braku prowadzenia DG" w weekendy...

    Pozdr
    ja

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 13. Data: 2006-02-26 09:08:51
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mela" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tu widze rade bardzo prosta:
    > 1. Jezeli juz jest decyzja, to odwolywac sie od niej do sadu pracy

    Ale od czego się odwoływać?
    Przecież to normalny kant i to właśnie przez takich kanciarzy cierpi liczne
    grono naprawdę zawieszających działalność.

  • 14. Data: 2006-02-26 09:12:32
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]

    powołują
    > się na żadne konkretne paragrafy, jedynie ustawę o dz. g. i ustawę o
    > swobodzie dz.g. i systemie ubezpieczeń społecznych. Nic tam nie ma o tym,
    że
    > nie można zawieszać działalności na kilka dni.
    >
    > Czy ktoś mógłby poradzić, co w tej sytuacji jeszcze można zrobić i jak się
    > bronić, na jakie artykuły się powołać? Prawda jest taka, że chciała płacić
    > te obowiązkowe składki tylko za okres, który na dz.g. przeznaczała, bo w
    > przeciwnym razie nie byłaby w stanie na te składki zarobić i tego od

    Idąc tym tokiem rozumowania, to powinno się wyrejestrowywać zatrudnionych
    pracowników np. na okres niediel, sobót, świąt i urlopów.
    Ale już poważniej, to czy na czas sobót i niedziel miała wyrejestrowywane
    np. telofony, które obsługują firmę. Czy z klientami miała podpisywane umowy
    na czas od poniedziałku do piątku, czy były to umowy na okres ciągły itd?

  • 15. Data: 2006-02-26 09:16:08
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > Ale od czego się odwoływać?
    > Przecież to normalny kant i to właśnie przez takich kanciarzy cierpi
    > liczne grono naprawdę zawieszających działalność.

    A kto na tym traci? Ta osoba nie korzysta z żadnych "dobrodziejstw" ZUS-u,
    płaci obowiązkowe składki, bo nie ma innego wyjścia, uczciwie płaci podatki,
    gdyby jednak miała płacić składki za cały miesiąc, to musiałaby zamknąć
    dz.g. i pracować na czarno, więc jak jest uczciwiej?

  • 16. Data: 2006-02-26 09:23:27
    Od: "mela" <m...@w...pl>

> [...]
    > umowy
    > na czas od poniedziałku do piątku, czy były to umowy na okres ciągły itd?

    Wykonuje swoją pracę w dni powszednie, umowy z klientami realizuje na
    bieżąco, w weekendy nie pracuje, nie przyjmuje klientów ani zleceń, nie
    przebywa nawet w mieszkaniu, w którym ma biuro, bo zawsze wyjeżdża. A z
    pracy, którą wykonuje w dni powszednie uczciwie rozlicza się z US.

  • 17. Data: 2006-02-26 09:24:47
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A kto na tym traci?

    Pytanie filozoficzne - ci sami którzy tracą jak ktoś nie płaci podatków.
    I na pewno ci, którzy z powodu takich właśnie kanciarzy mają problem z zus
    przy prawdziwym zawieszeniu działalności.

    > Ta osoba nie korzysta z żadnych "dobrodziejstw" ZUS-u, płaci obowiązkowe
    > składki, bo nie ma innego wyjścia,

    Problem w tym że piszesz iż nie płaci.
    Zdecyduj się.

  • 18. Data: 2006-02-26 09:26:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > bieżąco, w weekendy nie pracuje, nie przyjmuje klientów ani zleceń, nie
    > przebywa nawet w mieszkaniu, w którym ma biuro, bo zawsze wyjeżdża.

    I czym to się różni od prowadzonej przez kogoś innego identycznej
    działalności który nie twierdzi iż w niedzielę ma zawieszoną działalność?
    IMO tylko niechęcią do płacenia....

  • 19. Data: 2006-02-26 09:28:20
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > Pytanie filozoficzne - ci sami którzy tracą jak ktoś nie płaci podatków.
    > I na pewno ci, którzy z powodu takich właśnie kanciarzy mają problem z zus
    > przy prawdziwym zawieszeniu działalności.

    To także jest prawdziwe zawieszenie działalności, a podatki płaci uczciwie.

    Płaci. Płaci za okresy, kiedy pracuje.

  • 20. Data: 2006-02-26 09:38:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@w...pl> napisal(a):

    > Płaci. Płaci za okresy, kiedy pracuje.

    Ustawa mówi wyraźnie - działalność gospodarcza jest wykonywana w
    sposób ciągły.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/