  • 21. Data: 2006-02-26 09:39:50
    Temat: Re: Składki ZUS - bardzo poważny problem!!!
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "mela" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dtrsen$s6e$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To także jest prawdziwe zawieszenie działalności

    Akurat.

    > Płaci. Płaci za okresy, kiedy pracuje.

    Tyle że trzeba za cały miesiąc.
    Podobnie jak za pracownika też płaci się składki za 30/30 dni w miesiącu, a
    nie tylko za dni robocze.

  • 22. Data: 2006-02-26 09:41:23
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > Ustawa mówi wyraźnie - działalność gospodarcza jest wykonywana w
    > sposób ciągły.
    > --

    Ale to właśnie jest nieprecyzyjne.
    Ona wykonuje działalność w sposób ciągły od pn do pt, a nie ma przecież
    przepisu zabraniającego zawieszenia dz.g. Dlaczego w takim razie można co
    kilka miesięcy, a nie można co tydzień? Chodzi mi właśnie o to, jakie
    przepisy to regulują.

  • 23. Data: 2006-02-26 09:42:54
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > Tyle że trzeba za cały miesiąc.
    > Podobnie jak za pracownika też płaci się składki za 30/30 dni w miesiącu,
    > a nie tylko za dni robocze.
    No i właśnie chodzi o to, jakie przepisy to regulują, że można zawieszać co
    kilka miesięcy, a nie można co tydzień.

  • 24. Data: 2006-02-26 09:45:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Ale to właśnie jest nieprecyzyjne.

    To jest bardzo precyzyjne, dlatego jak zauważasz wątpliwości masz tylko Ty,
    nie ma ich ZUS i nie będzie miał ich sąd.
    Szkoda trudu, trzeba zapłacić i już.

  • 25. Data: 2006-02-26 09:45:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > No i właśnie chodzi o to, jakie przepisy to regulują, że można zawieszać
    > co kilka miesięcy, a nie można co tydzień.

    Zdrowy rozsądek to reguluje.

  • 26. Data: 2006-02-26 09:48:18
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > To jest bardzo precyzyjne, dlatego jak zauważasz wątpliwości masz tylko
    > Ty, nie ma ich ZUS i nie będzie miał ich sąd.
    > Szkoda trudu, trzeba zapłacić i już.

    W takim razie odpowiedz, proszę, na zadane przeze mnie pytanie, które tak
    precyzyjnie wyciąłeś:

  • 27. Data: 2006-02-26 09:50:51
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > Zdrowy rozsądek to reguluje.
    Gdyby sądy opierały się na zdrowym rozsądku, to nie karałyby za niepłacenie
    haraczu ZUS-owi, który przeznaczany jest nie na to, na co powinien.

  • 28. Data: 2006-02-26 09:54:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > W takim razie odpowiedz, proszę, na zadane przeze mnie pytanie, które tak
    > precyzyjnie wyciąłeś:
    >
    > "...nie ma przecież przepisu zabraniającego zawieszenia dz.g.

    Nie ma też przepisu pozwalającego to zrobić.
    Wobec powyższego bada się faktyczne prowadzenie działalności w okresie
    wyrejestrowania z ZUS.
    Nie znajdziesz sądu w tym kraju, który by stwierdził że osoba prowadząca
    działalność gospodarczą w okresie weekendu przestaje być osobą prowadzącą
    działalność gospodarczą.
    W ten sam sposób nie można prowadzić działalności przez część dnia, a przez
    część nie.

    Czemu nie ubiegasz się żeby płacić tylko 1/3 składki za każdy dzień,
    przecież wychodząc z biura przestajesz (Twoim zdaniem) prowadzić
    działalność? ;-)

    >Dlaczego w takim razie można co kilka miesięcy, a nie można co tydzień?

    Co kilka miesięcy też może być śliskie - zależy od konkretnego przypadku.
    Jeśli to będzie taki ewidentny kant jak w Twoim to też ZUS to podważy a sąd
    przyzna im rację.

    Przykład - przedsiębiorca budowlany rejestrujący się na okresy kiedy ma
    zlecenie, a wyrejestrowujący się an okresy kiedy zlecenia szuka.

  • 29. Data: 2006-02-26 09:58:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@w...pl> napisal(a):

    > Ale to właśnie jest nieprecyzyjne.
    > Ona wykonuje działalność w sposób ciągły od pn do pt, a nie ma przecież

    Ustawa nie mówi o tym, że ciągły od pn do pt. I w tym tkwi właśnie
    problem. Ustawa mówi, że w sposob ciągły. Tyle, koniec i kropka.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 30. Data: 2006-02-26 09:59:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@w...pl> napisal(a):

    > W takim razie odpowiedz, proszę, na zadane przeze mnie pytanie, które tak
    > precyzyjnie wyciąłeś:
    >
    > "...nie ma przecież przepisu zabraniającego zawieszenia dz.g.

    Nie wiem czy wiesz, ale zawieszenie DG w ogóle nie występuje w
    jakimkolwiek akcie prawnym. Stan jest zerojedynkowy - albo działalność
    jest, albo jej nie ma. Nie ma działalności zawieszonej.