  • 1. Data: 2006-02-25 23:46:33
    Temat: odliczenie dojazdu do pracy jaka kwota?
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    Ile mozna odliczyc sobie kosztow dojazdu do pracy?

    Znalazlem cos gdzie pisze ze miesiecznie mozna odliczyc sobie 127,82 zł przy
    dojezdzie do jednego zakladu (1.533 za rok)

    Co jest wymagane do potwierdzenia kosztow dojazdu (w tym przypadku bilet
    miesieczny sieciowy 132 zl za miesiac)?

    Jezeli bilet kosztuje 132 a max. kwota to 127,82 to tylko tyle moge
    odliczyc?

    Dzieki za wszelkie info

  • 2. Data: 2006-02-26 00:08:05
    Temat: Re: odliczenie dojazdu do pracy jaka kwota?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ile mozna odliczyc sobie kosztow dojazdu do pracy?
    >
    > Znalazlem cos gdzie pisze ze miesiecznie mozna odliczyc sobie 127,82 zł
    przy
    > dojezdzie do jednego zakladu (1.533 za rok)

    Tyle sobie KAŻDY moze odliczyc - nawet jest zaklad ma za plotem lub pietro
    nizej. To sa zzryczaltowane koszty uzyskania przychodu. Bez posiadanai i
    okazywania jakichkolwiek biletow kazdy tyle ma automatycznie odliczane.

    > Jezeli bilet kosztuje 132 a max. kwota to 127,82 to tylko tyle moge
    > odliczyc?

    Jesli Twoje koszty udokumentowane imiennymi biletami okresowymi sa wieksze
    od zryczaltowanej kwoty, mozesz wowczas w rocznym rozliczeniu zastapic kwote
    ryczaltowa, kwota faktycznie poniesionych kosztow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-02-26 06:06:08
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2006 01:08:05 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > od zryczaltowanej kwoty, mozesz wowczas w rocznym rozliczeniu zastapic kwote
    > ryczaltowa, kwota faktycznie poniesionych kosztow.

    Zapomniałeś dodać że bilety muszą być "Imienne".

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2006-02-26 08:30:03
    Od: "jst" <j...@W...wp.pl>

> [...]
    > nizej. To sa zzryczaltowane koszty uzyskania przychodu. Bez posiadanai i
    > okazywania jakichkolwiek biletow kazdy tyle ma automatycznie odliczane.

    Ale to są zryczałtowane koszty uzyskania przychodu ze stosunku o pracę:
    http://www.pit.pl/pages/i/214.php . A co zrobić w przypadku prowadzenia
    własnej działalności gospodarczej? Np moja mama jest agentem
    ubezpieczeniowym - firmę ma 50 m od domu, ale 2 razy w tygodniu dojeżdza do
    centrali firmy PKS-em na szkolenia, z polisami klientów itp. Odległość jest
    powyżej 50 km więc bez problemu moze księgować kazdy bilet . Koszt
    przejazdów rocznie wychodzi ok. 1500 zł , brak biletu imiennego.. Da sie coś
    zrobić, żeby nie ksiegować każdego biletu osobno?

    pzdr
    j.

  • 5. Data: 2006-02-26 10:03:55
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    ^^^^^^^^^^
    okresowymi sa wieksze

    > Zapomniałeś dodać że bilety muszą być "Imienne".

    Nie wiem co gorsze, problemy z pamiecia czy wzrokiem :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2006-02-26 10:07:10
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "jst" <j...@W...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Da sie coś
    > zrobić, żeby nie ksiegować każdego biletu osobno?

    A co szkodzi ksiegowac kazdy osobno?
    Zauwaz i tak ogromna przewage:
    - mozna wrzucic w koszty tez bilety jednorazowe
    - mozna wrzucic w koszty tez inne bilety zwiazane z osobistymi
    wyjazdami... - nie, zeby wolno bylo - ale kontrola nie bedzie wynajmowala
    prywatnych detektywow przeciez :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-02-26 17:53:56
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2006 11:03:55 +0100, SDD napisał(a):

    > Nie wiem co gorsze, problemy z pamiecia czy wzrokiem :)

    widać że ze wzrokiem .... ;)

    --
    Mieczysław
    ----