    From: JaMyszka <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spadek po mamie przekazałam synowi i co dalej?
    Date: Fri, 24 Aug 2012 23:12:18 -0700 (PDT)

    W dniu sobota, 25 sierpnia 2012 04:21:46 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > [...]
    > po drugie, o ile za jego zycia uda wam sie go dorwac to zaciagnac do
    > notariusza, moze uda wam sie zmusic go do podpisania zrzeczenie
    > dziedziczenia. to jest cos innego niz odrzucenie spadku.
    > tu tez doradzam doradce podatkowego lub prawniak, bo uwaga, jak
    > mieszkanie masz kupione po slubie to takim zrzeczeniem zalatwicie sobie
    > pol mieszkania, czyli odziedziczy go gmina zamiast was.
    > jak jest taka sytuacja to zrzeczenie sie nie oplaca, chyba, ze uda sie
    > np. przepisac mieszkanie na syna. to znaczy zmusisz go do podpisania
> [...]

    Że pozwolę sobie się dopytać :)
    Chodzi o "zrzeczenie dziedziczenia". Bo, przyznaję to ze wstydem, pierwszy
    raz spotykam się z tym pojęciem. Pamiętam dawny wątek na psp, gdzie
    wątkotwórca chciał zabezpieczyć się przed spadkiem po ojcu, jeszcze za jego
    życia. I w owym wątku była tylko mowa o odrzuceniu spadku i jego
    konsekwencjach (jednoczesna cesja spadku na dzieci).
    Czy zrzeczenie dziedziczenia można dokonać także po śmierci spadkodawcy?
    Jeśli nie, to czy będzie ono uznane na 5 minut przed śmiercią, gdy
    spadkodawca jest już nieprzytomny?
    I dlaczego nie zaproponowałeś synowi @Kobiety zrzeczenia dziedziczenia po
    ojcu? Przecież ono zabezpieczałoby go przed prawdopodobnymi długami
    pijącego ojca - tak mi się wydaje.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM