    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spadek po mamie przekazałam synowi i co dalej?
    Date: Sat, 25 Aug 2012 10:25:13 -0500

    JaMyszka wrote:

    > Że pozwolę sobie się dopytać :)
    > Chodzi o "zrzeczenie dziedziczenia". Bo, przyznaję to ze wstydem, pierwszy
    > raz spotykam się z tym pojęciem.

    no to googlaj.

    Pamiętam dawny wątek na psp, gdzie
    > wątkotwórca chciał zabezpieczyć się przed spadkiem po ojcu, jeszcze za jego
    > życia. I w owym wątku była tylko mowa o odrzuceniu spadku i jego
    > konsekwencjach (jednoczesna cesja spadku na dzieci).

    to ze nieb= bylo mowy nie znaczy ze nie istnieja

    > Czy zrzeczenie dziedziczenia można dokonać także po śmierci spadkodawcy?

    nie. to jest umowa dwustronna.

    > Jeśli nie, to czy będzie ono uznane na 5 minut przed śmiercią, gdy
    > spadkodawca jest już nieprzytomny?

    sie nie da, bo musi byc notarialne, a jak nawet zaciagniesz notariusza
    do lozka spadkodawcy to on z nieprzytomnym i tak aktu nie sporzadzi.

    > I dlaczego nie zaproponowałeś synowi @Kobiety zrzeczenia dziedziczenia po
    > ojcu? Przecież ono zabezpieczałoby go przed prawdopodobnymi długami
    > pijącego ojca - tak mi się wydaje.

    zaproponowalem zrzeczenie sie dziedziczenia obojgu, bo tylko wtedy to ma
    sens. Pod warunkiem, ze facet faktycznie nie ma jakiegos majatku.
    Gorzej jak pol mieszkania stoi na niego. Ciezko sie zrzec pol chaty w
    ktorej sie mieszka. mozna, ale wtedy ktos te pol chaty dostanie.
    wychodzi mi ze jego rodzenstwo i ich spadkobiercy, albo gmina.
    i sprobuj wtedy polapac te kilkadziesiat osob, zeby cos zrobic ze swoja
    polowa chaty.