  • 1. Data: 2004-04-15 15:28:57
    Temat: Spis PKWiU ze strony firma.onet.pl
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    Wlasnie sobie przegladam i widze, ze sa tam towary i uslugi ze stawka 3, 7 %
    vat, zwolnione z vatu , ale nie moge znalezc tych ze stawka 22 % , czemu,
    gdzie moge znalezc taki spis z 22 % ?...

    Co to znaczy "Wykaz wyrobów akcyzowych"
    chodzi mi glownoie o to co sie wpisuje na fakturze,
    jaka stawke VAT trzeba przy nich wpisac?

    Przepraszam za takie pytania, ale nie bardzo sie orientuje w tym, a bardzo
    jest mi to potrzebne

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-15 16:02:58
    Temat: Re: Spis PKWiU ze strony firma.onet.pl
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>
    wrote in message news:c5m9ob$22q$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > vat, zwolnione z vatu , ale nie moge znalezc tych ze stawka 22 % , czemu,
    > gdzie moge znalezc taki spis z 22 % ?...

    wszystkie pozostałe są 22%

    Magda

  • 3. Data: 2004-04-15 18:33:16
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : >
    : > Wlasnie sobie przegladam i widze, ze sa tam towary i uslugi ze stawka 3,
    7
    : %
    : > vat, zwolnione z vatu , ale nie moge znalezc tych ze stawka 22 % ,
    czemu,
    : > gdzie moge znalezc taki spis z 22 % ?...
    :
    : wszystkie pozostałe są 22%
    :
    : Magda
    :

    heh

    no tyle to sie domyslilem, ale potrzebuje symbole PKWiU :)

    A druga czesc pytania? :)

    P.

  • 4. Data: 2004-04-15 19:55:35
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    wrote in message news:c5mkhq$hmb$1@inews.gazeta.pl...
    > no tyle to sie domyslilem, ale potrzebuje symbole PKWiU :)

    wejdź na www.klasyfikacje.pl
    tam masz drzewo i wyszukiwarkę PKWiU, ale tam z kolei wszystko masz zusammen
    do kupy bez podziału na stawki.

    > A druga czesc pytania? :)
    > Co to znaczy "Wykaz wyrobów akcyzowych"

    to nie moja branża, ale są towary, które obok VAT obciążone są także akcyzą
    (alkohol, papierosy itd.). Stawka VAT dla nich wynika jednak z pozostałych
    załączników.

    Nie bardzo wiem, o co konkretnie Ci chodzi z tym PKWiU i towarami
    akcyzowymi. Jeżeli jesteś "normalnym" sprzedawcą, to PKWiU Cię interesuje
    wtedy, gdy chcesz coś sprzedaż ze stawką obniżoną.

    Magda

  • 5. Data: 2004-04-15 20:30:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004, Przemyslaw Rokicki wrote:
    [...]
    >+ Co to znaczy "Wykaz wyrobów akcyzowych"
    >+ chodzi mi glownoie o to co sie wpisuje na fakturze,
    >+ jaka stawke VAT trzeba przy nich wpisac?

    VAT i akcyza to *osobne* podatki.
    Jesteś płatnikiem akcyzy ? Nie ? No to nie masz prawa jej rozliczać.
    Mniej więcej znaczy to tyle, że jak np. sprzedajesz papierosy to nie
    masz prawa sprzedawać ich drożej niż wskazuje cena na opakowaniu
    (i możesz sprzedawać tylko takie, na których cena JUŻ JEST wydrukoana)
    bo akcyzę dla tej ceny brutto już odprowadził płatnik/podatnik akcyzy.
    A niektórych towarów akcyzowych (dla których nie ma algorytmu jak
    wyżej) nie możesz (z zasady, z wyjątkiem refaktury) sprzedawać
    *w ogóle*.
    Stawka VAT nie ma nic do akcyzy - w teorii :) można sobie wyobrazić
    towar obłożony obniżoną stawką VAT i oakcyzowany :)

    >+ Przepraszam za takie pytania, ale nie bardzo sie orientuje w tym, a bardzo
    >+ jest mi to potrzebne

    Jak byś nie był taki tajemniczy i objaśnił DO CZEGO, to może ktoś
    by ci wyłożył w skrócie to co ci potrzebne.
    Wrrr....
    "grupowicz otrzymuje odpowiedź na pytanie które zadał, a nie
    na to na które odpowiedzi POTRZEBUJE" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-04-15 20:32:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ heh
    >+
    >+ no tyle to sie domyslilem, ale potrzebuje symbole PKWiU :)

    Znaczy: szukasz listingu *wszystkich* symboli PKWiU i chcesz
    sobie w nim wykreślić te które są w załączniku ?
    To zdaje się książka ci wyjdzie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-04-16 09:17:29
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : :
    : Znaczy: szukasz listingu *wszystkich* symboli PKWiU i chcesz
    : sobie w nim wykreślić te które są w załączniku ?
    : To zdaje się książka ci wyjdzie :)

    dokladnie, chce uzytkownikowi programu po prostu ulatwic zadanie, ale mysle
    ze latwiej bedzie polaczyc program z wyszukiwarka np onetu :)

    :
    : --
    : pozdrowienia, Gotfryd
    : (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-04-16 09:53:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, Przemyslaw Rokicki wrote:

> [...]
    >+ dokladnie, chce uzytkownikowi programu po prostu ulatwic zadanie, ale mysle
    >+ ze latwiej bedzie polaczyc program z wyszukiwarka np onetu :)

    Nadal nie wiemy co knujesz.
    Jakby to miałbyć program który "coś robi" wg PKWiU to narzucającym
    się rozwiązaniem jest coś a'la select-case z case else (czy switch
    i default, co tam kto lubi) odpowiadającym stawce 22%, dokładnie
    tak jak ujęto w przepisach !
    Nie ma na liście 0%/3%/7%/zw -> 22% !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-04-16 11:36:20
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
[...]

    nie po prostu przy wypelnianiu faktury, czy magazynu, zamiast wklepywac z
    ksiazki symbol PKWiU ,
    uzytkownik wpisal by slowo kluczowe do edita, np kielbasaa i by sobie z
    wynikow wybral odpowiedni symbol :)

  • 10. Data: 2004-04-16 11:48:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:

> [...]
    > ksiazki symbol PKWiU ,
    > uzytkownik wpisal by slowo kluczowe do edita, np kielbasaa i by sobie z

    Ok. Ale po pierwsze często na fakturze nie mamy opisu z PKWiU (np.
    kiełbasa grubomielona, parzona, wysokowydajna) tylko np. "kiełbasa
    Wyborcza luzem". ;-) A pod tym samym koek PKWiU możemymiec kilka kiełbas
    róznych kiełbas z roznymi cenami.

    A poza tym, sprawa chyba pozostaje - po co do każdego kodu PKWiU
    dokładać stawke kiedy wiadomo że wszystko co nie zostało wyminione pod
    stawką nizszą niz 22% jest na 22%. Po co tak pompowac bazę danych?
    Od maja tych wyjątkow będzie jeszcze mniej niz było. Szkoda roboty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl