  • 41. Data: 2002-05-12 20:10:08
    Temat: Re: Spis Powszechny - jakie kary?
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "jerry1111" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:abmd73$p1f$1@news.tpi.pl...
    > Wlasnie o to chodzi, ze ludziom ciemnote wciskaja, a tak
    > za rok przyjdzie pan z UKS i powie: 'Albo zaplacimy podatek, bo
    > kupilismy samochod a nie powinnismy miec za co, albo kolegium
    > - znaczy Sad Grodzki - za falszywe dane w spisie' ;)

    Ale od takich "problemów" są deklaracje podatkowe.
    I wielu obywateli na taką okoliczność jest wzywanych do US.
    Wystarczy kupić mieszkanie nie deklarując wcześniej dostatecznych dochodów.
    Nie trzeba do tego spisu powszechnego. Tam nie spotkałem pytania o majątek
    ani źródło jego pochodzenia. Może źle czytałem i chcesz mi to uświadomić.
    Który punkt ?

    Fałszywe dane bardziej dotyczą ludzi z gruntu nieuczciwych, ewentualnych
    nielegalnych imigrantów.
    Obywatel normalnie egzystujący nie ma powodu kłamać, może co najwyżej mieć
    wątpliwość prawidłowej odpowiedzi. Tam są naprawdę trywialne pytania.

    Jakoś nie spotkałem się jeszcze z atakiem na spis typu: "ile my (obywatele)
    za to zapłacimy", bo tu mógłbym się zgodzić czy celowe jest jego
    przeprowadzanie.

  • 42. Data: 2002-05-12 20:18:00
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@p...rtk.net.pl> napisał w wiadomości
    > Twoja logika wskazuje wyraznie na to ze nie odrozniasz zwierzecia od
    > czlowieka.

    Odróżniam! Niektórymi ludźmi gardzę, a do zwierząt takich odczuć nie mam.
    Z wyjątkiem komarzyc i podobnych owadów , którę tępię "bez opamiętania":-)
    Spis mało mnie już "rusza". Nie widze powodu w nim nie uczestniczyć.
    Za to kontrolerzy skarbowi (a to jest TA GRUPA) bardzo mnie wkurzają
    (delikatnie mówiąc). System fiskalny, a szczególnie jego dystrubucja wyzwala
    we mnie jedynie złość.
    Za co mam lubic polityków, prawników, urzędników państwowych ???? Człowiek
    to brzmi dumnie ??

    >Ale to nie dyskusja na te grupe.

    Masz rację, ale watek jest okołopodatkowy. Myślę, że w poniedziałek jeszcze
    nowi dyskutanci się dołączą.

  • 43. Data: 2002-05-12 20:36:34
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Mnie tez kontrolerzy skarbowi wkurzaja ale nie widze roznicy miedzy
    politykiem, urzednikiem panstwowym, urzednikiem skarbowym a kontrolerem
    biletow w MPK. To wszystko zwie sie darmozjady.

    Chciales powiedziec nie dyskutanci a kontrolerzy skarbowi:))

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi
    www.wwierdak.rtk.net.pl
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

  • 44. Data: 2002-05-12 20:44:30
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Mnie tez kontrolerzy skarbowi wkurzaja ale nie widze roznicy miedzy
    > politykiem, urzednikiem panstwowym, urzednikiem skarbowym a kontrolerem
    > biletow w MPK. To wszystko zwie sie darmozjady.

    Zgadzam się z tobą w pełni!!!:-)
    Darmozjadom i pierdzistołkom mówimy stanowcze NIE!
    Niech jadą (wypie***) na Księżyc albo Marsa.

    > Chciales powiedziec nie dyskutanci a kontrolerzy skarbowi:))

    Ależ czekam z utęsknieniem na dyskutantów, z którymi mógłbym mieć odmienne
    poglądy (opluć ich) :-)

  • 45. Data: 2002-05-12 21:05:18
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Ale z tymi rachmistrzami to nie masz racji. To tez pierdzistolki tylko maja
    jeszcze d*** male.

    --

  • 46. Data: 2002-05-12 21:51:17
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Ale z tymi rachmistrzami to nie masz racji. To tez pierdzistolki tylko
    maja
    > jeszcze d*** male.

    Ale ja widziałem tylko jedną rachmistrzynię, która do mnie przyszła.
    A przyjąłem ją ozięble, mając zamiar spławić "na drzewo".
    Ale tak się złożyło, że wdałem się w nią w dyskusje, bo miała niepospolitą
    urodę - miała coś w sobie:-)
    I jej odpowiedzi na kilka moich pytań spowodowały, że zmieniłem front i
    umówiłem się z nią.
    Ta "moja" jest sympatyczną świeżo "upieczoną" absolwentką studiów
    hotelarskich, bez pracy, z malutkim dzieckiem i jest to jej szansa na
    zarobienie paru złotych.
    A ja chętnie pomagam ludziom sympatycznym, którzy coś chcą zrobić
    pożytecznego.

    Tępię zaś zawzięcie, tych co na mnie nalatują.

  • 47. Data: 2002-05-12 22:25:41
    Od: "jerry1111" <j...@w...pl>

    > Jakoś nie spotkałem się jeszcze z atakiem na spis typu: "ile my (obywatele)
    > za to zapłacimy", bo tu mógłbym się zgodzić czy celowe jest jego
    > przeprowadzanie.

    Przeprowadzenie jest celowe, w koncu daje pojecie tym 'na gorze' jak
    wygladaja ci 'na dole'. Ale SA mozliwosci zrobienia spisu anonimowego.
    A tak, zostaje poczucie ze Big Brother nie spi ;)

    A co do majatku, to moze i masz racje ;)
    Sa prostsze (tansze) sposoby sprawdzenia.

    Przypomnial mi sie spis sprzed 10 lat (ojciec pracowal wtedy w Urzedzie
    Statystycznym). Poprzegladalem sobie z ciekawosci ankiety (trafilem akurat
    na jakas wioske). Wszedzie imie, nazwisko, adres ;)))
    Dane te BYLY wpisywanie do komputerka (Odra, Mera... kto to jeszcze
    pamieta?) Wtedy zadalem pytanie, po co te wszystkie 'namiary' - w odpowiedzi
    uslyszalem 'zeby byl porzadek'. A swoja droga, czy ktos pamieta ten spis?
    Czy wtedy wypelnialo sie dane osobowe itp? Bo ja akurat z rachmistrzem
    sie wtedy nie zetknalem i jestem ciekaw, kiedy te nazwiska dopisywano?

    jerry

  • 48. Data: 2002-05-13 05:01:24
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@p...rtk.net.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w
    wiadomości
    odczuć nie
    [...]
> [...]
    > politykiem, urzednikiem panstwowym, urzednikiem skarbowym a
    kontrolerem
    > biletow w MPK. To wszystko zwie sie darmozjady.
    Szczegolnie kontrolerem biletow MPK, gdy zlapia jadacego bez
    biletu, okradajacego wiec przedsiebiorstwo transportowe....Kali
    ukrasc krowe - to dobrze, Kalemu ukrasc - to zle - prawda?
    Ja nie mam karty uprawniajacej do zakupow w Macro Cash & Carry,
    bo, aby ja uzyskac zadali ode mnie nie tylko wszystkich
    dokumentow firmy, ale takze ostatniej deklaracji podatkowej do
    US - bez tego nie wydadza. A wszyscy wokolo maja karty i nie
    widza w ujawnianiu takich tajemnic firmowych niczego zlego. A to
    sobie prywatna firma robi statystyke, kto ma jakie dochody w
    firmie - prawda? I nikomu to nie wadzi - bo ma za to katre do
    Macro...
    WSm

  • 49. Data: 2002-05-13 10:44:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 May 2002, WW wrote:
    [...]
    >+ : >+ W dobie ogromniego bezrobocia za 50 zl niejeden
    >+ : >+ sie skusi i zglosi do gminy. A jeszcze jak dostanie dzien wolny
    [...]
    >+ : Po pierwsze spis "takich za 50zł" będzie równie przystający
    >+ : do rzeczywistości jak spis za pomocą telefonów.
    >+ : A pracodawcą to ty chyba dopiero musisz zostać, żeby skojarzyć
    [...]
    >+ Bez urazy ale mozesz jasniej napisac o c o Ci chodzi.
    >+ Bo nie bardzo rozumiem o czym piszesz.
    >+ Dzisiaj informacja to towar. Dlacze wiec mialbym udzielic jej za darmo?

    Ależ absolutnie (*ja* :)) tego nie wymagam !

    Tylko:
    1. proponujesz płacic tym którzy informacji udzialają. Nie ma
    sprawy, tylko *baaardzo* proszę nie wmawiać mi później że to
    jest informacja "rzetelna" *o całym społeczeństwie*
    O "tych za 50" moze być rzetelna, pod warunkiem że nie
    będziesz sugerował czego oczekujesz :] ale NIE O WSZYSTKICH.
    2. proponujesz że wprowadzić "wolne z urzędu" dla osób udających
    się na spis: idzie o to że ma "dostać wolne" z mocy prawa.
    Jeśli nie widzisz problemu ze strony pracodawcy - to ja
    ci tego nie wytłumaczę :(
    Zostań pracodawcą, może być na krótko: to bardzo proste (tylko
    dużo papierków trzeba podpisać), zatrudnij parę osób na
    kilka dni, daj im przez te dni "wolne na spis", zakończ działalność.
    Może skojarzysz o co mi chodzi :] bo wypłata należy się
    według ustawy :>
    (jak zatrudnisz podając, że to tylko na kilka dni - to ci co
    się zatrudnią nie będą mieć pretensji)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 50. Data: 2002-05-13 10:59:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 May 2002, inkoguto wrote:

> [...]
    >+
    >+ Zgadzam się z tobą w pełni!!!:-)
    >+ Darmozjadom i pierdzistołkom mówimy stanowcze NIE!

    Ja w kwestii formalnej: gdzie taki kontroler MPK ma stołek ??
    -:O
    I, wiesz, jakoś tak nie mam chęci płacić 10zł za bilet
    jednorazowy tylko dlatego, że 75-85% społeczeństwa uważa
    że mała kradzież to żadna kradzież - a z kolei kierowca
    chciałby też coś jeść :>
    Jak dla mnie jest różnica w ukaraniu za niezapłacenie podatku
    "bo nie" a zabraniem VATu (z odsetkami) bo USowi się data
    nie podoba (towar zabrany dzień po fakturze, patrz inny
    wątek dzisiaj)
    [...]
    >+ Ależ czekam z utęsknieniem na dyskutantów, z którymi mógłbym mieć odmienne
    >+ poglądy (opluć ich) :-)

    Acha. Szukam parasola :>

    Pozdrowienia, Gotfryd