  • 11. Data: 2005-01-13 12:19:48
    Temat: Re: Spis z natury - czy każdy musi go robić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, CzeslawEm. wrote:

    >+ In article <cs3ne7$u8r$1@prince.fastnet.pl>, Paweł R wrote:
    [...]
    >+ > np.01.01.2004r. wynosi 0 zł (słownie: zero zł)
    >+
    >+ 1. Czy rzeczywiscie trzeba robic jak nic nie ma ?

    Odpowiedz mi na proste pytanie: skąd wiadomo że "nic nie ma" ?
    Jaki DOKUMENT/dowód o tym świadczy ? (oczywiście dokument można
    sfałszować, ale za to można iść siedzieć :> więc "świadectwo
    dokumentu" swoją wagę ma).

    >+ 2. Czy remanent ma rowniez uwzglednniac srodki trwale i wyposazenie czy tez
    >+ tylko towary do sprzedania klientom ?

    A możesz zajrzeć do rozporządzenia ds. KPiR ? ;)
    www.podatki.pl
    podatek dochodowy
    wylosować :) *ostatnie* (chronologicznie) rozp. ds. KPiR...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-01-14 18:41:29
    Od: "Paweł R" <p...@p...onet.pl>

    > 1. Czy rzeczywiscie trzeba robic jak nic nie ma ?
    > 2. Czy remanent ma rowniez uwzglednniac srodki trwale i wyposazenie czy
    > tez
    > tylko towary do sprzedania klientom ?

    Witam
    Remanent ma uwzględniać tylko towary do sprzedania klientom, chyba że
    remanent jest sporządzany na dzień likwidacji działalności gospodarczej to
    wtedy trzeba "zająć się" również środkami trwałymi i wyposażeniem.
    Dori R.

  • 13. Data: 2005-01-16 19:37:19
    Od: "wojtek" <j...@w...pl>

    a gdzie- w jakim miejscu musze wpisać to że remanent
    > końcowy sporządzony na 31.12.2004r. wynosi 0 zł. (słownie: zero zł)?? w
    samej kpir?- jeśli tak to w jakiej rubryce?? czy muszę mieć jakiś oddzielny
    arkusz spisowy?

  • 14. Data: 2005-01-16 20:11:44
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sun, 16 Jan 2005 20:37:19 +0100, w <csef54$4j3$1@kujawiak.man.lodz.pl>,
    "wojtek" <j...@w...pl> napisał(-a):

    > a gdzie- w jakim miejscu musze wpisać to że remanent
    > samej kpir?- jeśli tak to w jakiej rubryce?? czy muszę mieć jakiś oddzielny
    > arkusz spisowy?

    W KPiR na ostatniej pozycji (w następnym roku na pierwszej). No i mam nadzieję,
    że pierwszą pozycją w aktualnej KPiR jest właśnie "Remanent początkowy: 0" :>
    Wartość do rubryki 16 (AFAIR).

    A na oddzielnym arkuszu robisz spis tego co składa się na ten remanent (1.
    Mydło szt. 3, wartość wg cen zakupu 3 x 10zł = 30zł itd.)