    From: "Graszka" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis z natury początkowy
    Date: Mon, 6 Feb 2006 10:12:43 +0100

    Jest coś takiego jak "Rozporządzenie MF w sprawie prowadzenia pkpir" i tam w
    par.27 ust 1. przeczytasz sobie, że oto:
    "Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi spisu z natury
    towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych,
    półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i odpadów (...)."
    Dla uzyskania większej jasności w temacie polecam przeczytanie całości
    powyższego Rozporządzenia, a w szczególności artykuły następne dotyczące
    wyceny tegoż spisu itp.
    Co do znaczenia tego zabiegu jakim jest uzyskiwanie realnej wartości dochodu
    rocznego poprzez korygowanie go spisem z natury na początek i na koniec roku
    podatkowego to istnieje coś takiego jak "Objasnienia do pkpir", gdzie mozna
    obejrzeć takie przykładowe wyliczenie.

    Dokładnie.

    Co ma do rzeczy z powyższym spis z natury, o który pytasz?

    Prowadzenie działalności nawet przez kilkanaście lat nie jest dowodem na
    posiadanie wiedzy "w temacie". Można i sto lat robić coś źle.

    Pozdr. Graszka.