  • 1. Data: 2008-12-02 10:16:15
    Temat: Re: Społka Z O.O. - wkład niepieniężny
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 02.12.2008 crazy <a...@g...com> napisał/a:
    > Chcę założyć spółkę Z O.O. Nie mam jednak 50 000 zł ani w gotówce ani
    > w aporcie. mógłbym pozwolić sobie jedynie na jakieś 10000 zł.

    Poczekaj na nowelizacje KSH. Przeszla juz przez Senat, tylko Prezydent
    musi podpisac, co pewnie sie stanie jeszcze w tym roku. KZ dla sp. z o.o.
    bedzie wynosic 5 tys, a dla S.A. - 100 tys.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 2. Data: 2008-12-02 11:25:53
    Temat: Społka Z O.O. - wkład niepieniężny
    Od: crazy <a...@g...com>

    Chcę założyć spółkę Z O.O. Nie mam jednak 50 000 zł ani w gotówce ani
    w aporcie. mógłbym pozwolić sobie jedynie na jakieś 10000 zł.

    Czy tą brakującą częścią wkładu (40 000zł) do spółki Z O.O. może być
    weksel własny??

  • 3. Data: 2008-12-02 11:28:15
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 02.12.2008 Tomek <t...@o...pl> napisał/a:
    > Jeszcze chwilę to potrwa:
    > http://orka.sejm.gov.pl/opinie6.nsf/dok?OpenAgent&52
    4_u

    23-ego pazdziernika to poszlo do Senatu. Senat przyjal bez poprawek na
    posiedzeniu 20-ego listopada.

    http://www.senat.gov.pl/k7/dok/uch/022/319uch.pdf
    http://www.senat.gov.pl/k7/dok/opinia/2008/022/o/319
    .pdf

  • 4. Data: 2008-12-02 12:10:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    crazy pisze:
> [...]
    > w aporcie. mógłbym pozwolić sobie jedynie na jakieś 10000 zł.
    >
    > Czy tą brakującą częścią wkładu (40 000zł) do spółki Z O.O. może być

    Powinno się dać. Widziałem coś podobnego - spółka z o.o. była
    remitentem na wekslu wystawionym przez jakąś inną firmę. Weksel był na
    10 milionów zł i przez to kapitał zakładowy spółki wynosił 10 milionów
    (plus jeszcze jakieś "grosze"). Daję sobie głowę uciąć, że weksel ten
    miał wartość li tylko papieru, na którym został wydrukowany. Tym
    bardziej, że był już przedawniony, kiedy go widziałem...

    Opinia, jakoby spółki z o.o. były bardziej wiarygodne niż choćby
    osoby fizyczne to jedna wielka bujda na resorach :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-12-02 13:01:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Ale 5k jest kuszące.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2008-12-02 13:23:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-12-2008 o 12:28:15 Przemyslaw Frasunek
    <v...@f...lublin.pl> napisał(a):

    4_u

    > 23-ego pazdziernika to poszlo do Senatu. Senat przyjal bez poprawek na
> [...]

    Aha! Myślałem że na stronie sejmu jest cały proces opisany.
    W każdym razie to będzie super alternatywa dla DG z osobą współpracującą.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2008-12-02 13:33:28
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    crazy wrote:
> [...]
    > w aporcie. mógłbym pozwolić sobie jedynie na jakieś 10000 zł.
    >
    > Czy tą brakującą częścią wkładu (40 000zł) do spółki Z O.O. może być

    Kiedyś o to pytałem na grupie. Rzeczywistość wygląda tak, że nikt nie
    żąda od Ciebie przedstawienia np. wyciągu z rachunku czy dowodu wpłaty,
    ani też nie kwestionuje wyceny aportu. Problem może pojawić się, gdy
    wierzyciele będą dochodzić swoich praw. Wtedy zarząd sp. z o.o. może
    nawet trafić za kratki.

  • 8. Data: 2008-12-02 13:54:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    .pdf

    > Aha! Myślałem że na stronie sejmu jest cały proces opisany.
    > W każdym razie to będzie super alternatywa dla DG z osobą współpracującą.

    A jakaż to alternatywa? Przecież wszystkie oszczędności na ZUSie
    zjedzą opłaty notariusza, pełna księgowość, dodatkowe kłopoty związane z
    bycia jedynym udziałowcem/prezesem spółki (dodatkowe wymogi umów
    notarialnych), publikowanie rocznych raportów, podatki od dywidendy itp.
    itd.

    Akurat limit 50 000zł kapitału jest tu najmniej znaczącym powodem,
    aby DG nie zastępować sp. z o.o. Przy 5 000zł niewiele się zmieni. Za to
    powstanie mnóstwo firm z takim właśnie kapitałem, udającym potężne
    przedsiębiorstwa, a kończące z milionem zł długu.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-12-02 14:21:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-12-2008 o 14:54:15 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > bycia jedynym udziałowcem/prezesem spółki (dodatkowe wymogi umów
    > notarialnych), publikowanie rocznych raportów, podatki od dywidendy itp.

    Notariusza płacisz raz, PK dla malutkiej firmy od 300-400zł można mieć,
    z jedynym udziałowcem/prezesem nie ma problemu, bo skoro jest osoba
    współpracująca
    (konkretnie chodziło mi o żonę), to masz już drugą osobę, roczne raporty -
    chodzi
    o te za 500 w monitorze?

    Zus dla dwóch osób w 2009 będzie ~930 miesięcznie "na czysto", przez cały
    rok weźmy 11100.
    W tym samym czasie prowadzenie PK to będzie 4000 - więc nawet doliczając
    3500 za notariusza,
    sądy czy ogłoszenia, to masz 3600 na czysto, chyba że coś grubszego
    przeoczyłem?

    Fakt, pozostaje kwestia wyprowadzenia tych pieniędzy ze spółki, ale ludzie
    to jakoś robią przecież.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2008-12-02 14:25:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    napisał(a):

> [...]
    > powstanie mnóstwo firm z takim właśnie kapitałem, udającym potężne
    > przedsiębiorstwa, a kończące z milionem zł długu.

    Tak swoją drogą w UK Ltd masz od dwóch funtów - i żyją.

    Pozdrawiam,
    Tomek