    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spółka ze Stanów przyjmująca płatności z Polski
    Date: Mon, 1 Dec 2008 10:38:56 +0100

    On Sun, 30 Nov 2008, marcin wrote:

    > Nie z kilku powodów:
    > - oni także usługę muszą wykonać, więc pracownika potrzebują;

    Skąd założenie, że to ma być koniecznie *pracownik*?

    > - oni klienta także potrzebują, więc przedstawiciela pozyskującego klientów
    > także;

    J.w. - dlaczego "pracownik"?

    > - kontakt osobisty z klientem przydatny, więc bycie na miejscu może nieco
    > ułatwić sprawę;

    J.w.

    > - na początek są zainteresowani jak najmniejszym ich zaangażowaniem, w Polsce
    > wszystko ja bym robił, oni nie poniosą kosztów stałych.

    J.w.

    > Tak, z powodu:
    > - właśnie współpraca byłaby niejako prowizyjna - tylko wtedy gdy będą
    > zlecenia dla nich będzie podwykonawstwo dla mnie;

    Na moje oko wymieniłeś wszelkie cechy które *nie* wskazują na konieczność
    dysponowania pracownikiem.
    A na najlepiej zabezpieczającą interesy obu stron wyglądałoby umowa
    będąca złożeniem umowy agencyjnej (agent, w przypadku umowy "prowizyjnej",
    o ile umowa podlega pod polskie prawo :P jest chroniony nawet lepiej
    od pracownika, bo należą mu się prowizje od pozyskanych klientów nawet
    mimo "uwalenia" umowy przez zleceniodawcę - zajrzyj do K.C.!)
    oraz umowy ramowej o wykonawstwo.
    Typowa umowa "z firmą" (po stronie agenta+wykonawcy), IMVHO.

    > Nie mają jeszcze w ogóle przedstawicielsta w Europie, więc biorę pod uwagę
    > także założenie spółki

    Znaczy jest to na tyle ryzykowne, że spółki potrzebujesz?

    pzdr, Gotfryd