    From: marcin <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spółka ze Stanów przyjmująca płatności z Polski
    Date: Mon, 01 Dec 2008 10:51:39 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Na moje oko wymieniłeś wszelkie cechy które *nie* wskazują na konieczność
    > dysponowania pracownikiem.

    Pracownik w takim znaczeniu, że NIE partner w interesach jakim jest
    licencjobiorca. Oczywiste, że nie zastosowałem polskiego znaczenia słowa
    "pracownik" z KP.

    Kurna, odczepcie się od pracownika. Już nie ma żadnego pracownika!
    Zwolnił się! :) Czy teraz spółka z USA może przyjmować płatności na
    polski rachunek bankowy?

    > A na najlepiej zabezpieczającą interesy obu stron wyglądałoby umowa
    > będąca złożeniem umowy agencyjnej (agent, w przypadku umowy "prowizyjnej",
    > o ile umowa podlega pod polskie prawo :P jest chroniony nawet lepiej
    > od pracownika, bo należą mu się prowizje od pozyskanych klientów nawet
    > mimo "uwalenia" umowy przez zleceniodawcę - zajrzyj do K.C.!)
    > oraz umowy ramowej o wykonawstwo.

    Zwracam uwagę, że nie chodzi o pozyskanie klienta zaś o wykonanie
    usługi. Gdyby im dał tego klienta nawet gratis to go nie wezmą bo
    wszystkiego zdalnie nie wykonają.

    M.