    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spór prawników - kto ma rację?
    Date: Tue, 16 Sep 2003 16:09:27 +0200

    On Tue, 16 Sep 2003, SebastianT wrote:

    >+ Sprawa dotyczy kupna/sprzedaży mieszkania.
    >+ Mój notariusz poinformował mnie ze jeśli kupię mieszkanie i pomimo że w
    >+ umowie będzie zapis ze sprzedawca ma opuścić lokal np. za miesiąc a okaże
    >+ się że ja przychodząc za miesiąc po klucze nie zastałem pustego mieszkania

    Jakbyś mógł googla zatrudnić... kilka dyskusji było w ostatnim
    kwartale na .prawo :)
    Uwagi:
    - właściciel nie lokator i podlega *słabszej* ochronie, niemniej
    problem może wystąpić ("dziki lokator" też lokator)
    - były propozycje różnych zabezpieczeń, raczej z drugiej strony :)
    (sprzedawcy) - ale może warto obejrzeć.

    Koncept:
    [...]
    >+ 3. Następnie do notariusza, podpisujemy umowę kupna-sprzedaży, zapłata
    >+ gotówką całej wartości mieszkania

    ....może ci zapewnić albo miejsce w gazetach ("idiota jechał
    ze 150 000 zł w reklamówce" :)) albo wymaga ochrony.

    Kiedyś były już pomysły m.in. z układem:
    - ty i sprzedawca zakładacie konta w banku internetowym;
    warto sprawdzić czy realizuje "przelewy natychmiastowe",
    bo nie każdy to ma !!
    - u notariusza jest komp z dostępem do sieci
    - przynosicie karty kodów...

    Sprawdzenie czy pieniądze wpłynęły jest proste, mało
    dowierzający "środkom technicznym" mogą natychmiast na
    miejscu "przelać dalej"...

    pozdrowienia, Gotfryd