    From: "PiotrB." <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sposób na uniknięcie VAT
    Date: Fri, 11 Aug 2006 11:40:24 +0200

    Dnia 11-08-2006 o 08:58:27 Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał:

    > Np za niskie :P
    > Oczywiście przepisy dotyczące podmiotów powiązanych mają w zasadzie
    > przeciwdziałać "przepychaniu kosztów" - czyli np. takiego układu,
    > że jedna firma na KPiR wrzuca wszelkie koszty a druga na ryczałcie
    > cały zysk opodatkowuje niższym podatkiem.

    Obaj jestesmy na KPiR, więc jak nie jeden to drugi zapłaci podatek
    dochodowy od tego co zapłaci końcowy klient.

    > Ale... ale zastosowanie mogą mieć *zawsze*.
    > Weź i przeczytaj art. 25 ustawy o podatku dochodowym i art. 32
    > ustawy o VAT.

    widzę tam limity >30tys. euro, ale chyba dotyczy innych sytuacji

    > "Organ podatkowy określa wysokość obrotu"... i tyle.

    Automatycznie z urzędu i nawet w przypadku gdy wartość pojedynczego
    zlecenia wynosi 500-1500zł?

    Naprawdę spotyka się żeby US gnębił tak drobnych przedsiębiorców?

    W naszej branży rozrzut cen jest spory, jeden weźmie 1000zł, drugi 2000zł
    za to samo zlecenie. nie ma też ustalonej ceny np. za rysunek, a ten sam
    rysunek można rysować 1 dzień i 5 dni.
    Cena zależy od setek zmiennych, a każda ma inną wagę u każdego kto się
    zamuje tą dziedziną. W zasadzie cena jest taka jaką klient jest w stanie
    zapłacić tzn. taka jaką się wynegocjuje. Z bogatym klientem mozna
    wynegocjować
    2 razy tyle co z biednym.

    > Powiedz że nie widzisz??

    Po prostu nie wiem co to jest, nie znam się na prawie podatkowym.

    > Chyba za trudne dla mnie jaką metodą wyciągasz wnioski.
    > Mi wychodzi tak:
    > - wspólnik A prowadzący DG ma limit "X"
    > - wspólnik B prowadzący DG ma limit "X"
    > - spółka S.C. ma osobny limit "X". Jak jest świeżo założona to oczywiście
    > ma niższy limit "X razy współczynnik okresu prowadzonej sprzedaży".
    > Gdzie widzisz "minus dla SC"?

    Osobny limit tzn. w 2006r. 39200zł. a to znaczy, że prędzej przejdziemy na
    VAT
    działając jako spółka niż działając oddzielnie. Jeśli dobrze rozumiem.:/

    Piotr