    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spóźniona nota księgowa
    Date: Tue, 31 Jan 2006 23:50:34 +0100

    On Tue, 31 Jan 2006 h...@p...onet.pl wrote:

    > ### ?

    O co chodzi?
    Przecież podstawą zapłaty jest wykonanie świadczenia.
    Brak f-ry może być powodem niezapłacenia jedynie wtedy jeśli
    umowa wyraźnie stanowi że zapłata ma miejsce po otrzymaniu
    faktury, bo wtedy termin biegnie od dnia otrzymania.
    Wątpię czy tak było...

    > ### Skoro go wystawiono to powinienem go dostać we wrześniu chyba a nie w
    > styczniu na dodatek

    Rozumiem - wyraźnie piszę że go *wystawiono*.
    Z niczego nie wynika fakt że *dotarł*.

    > ### Generalnie to powinienem zapłacić,

    ...oczywiście "za świadczenie" a nie "za fakturę" :)

    > tylko jeżeli to zrobie to czy mi się
    > taki papier do czegoś przyda w KPiR?

    A dlaczego nie ??
    F-ra duplikat jest bardzo dobrym dokumentem księgowym do
    odliczenia VAT. Również uprawnia do uznania kosztu - najlepiej
    we właściwym roku, ale jak się nie da inaczej to "w roku
    poniesienia". Ew. można rozważać korektę rozliczenia KPiR
    (jeśli już została zamknięta) tudzież deklaracji rocznej,
    jakby ktoś się uparł że "poniesienie" miało jednak miejsce
    wcześniej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)