    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprawdzenie ksiegowej ...
    Date: Mon, 18 Aug 2008 06:32:05 +0200

    On Sun, 17 Aug 2008, Jagna wrote:

    > Ha! Przejrzałeś mnie...;p

    Lata praktyki... ;)

    _117.html

    > To ten kodeks, gdzie o ulach i pszczółkach... ;)

    Ten sam :)

    [...]
    [...]
    > Gotfrydzie, ale czy "przeniesienie posiadania rzeczy" należy rozumieć przez
    > to, że muszę to sobie odebrać? Fizycznie?

    Tak, bo to jest "posiadanie".
    W odróżnieniu od "własności" która definiuje prawny stan formalny,
    posiadanie definiuje prawny stan faktyczny - posiadać można m.in.
    sprzecznie z prawem (kradzież dla przykładu).

    > A jeśli ja chcę, by to tam sobie
    > było, bo nie mam na to miejsca? To co? To nie jest moje?

    W myśl KC - nie :)
    Przeniesienie własności nie nastąpiło i basta.

    > To może wystarczy napisać moje nazwisko na opakowaniu, załatwia to sprawę?

    IMVHO - nie. Ale na noże bronić tej tezy nie będę.
    Przeciw przemawia prosta rzecz: jak ktoś Ci rzecz w tym opakowaniu
    podmieniu, to zorientujesz się że to INNA rzecz?
    Na mój gust - nie.
    Więc jest "oznaczona co do gatunku", wyłącznie.

    > Może znajdę sposób na to, by przyszli.. jutro? ;>
    > W przypadku sprzedania czegoś, czego nie mam, lepiej byłoby ich nie
    > wpuszczać, to prawda.

    :D

> [...]
    > Ale ta druga strona medalu. Bo jeśli faktycznie dokonam zakupu, powiedzmy
    > materiałów budowlanych, umawiając się z moim dostawcą na odbiór własnym
    > transportem. On wystawia mi fakturę sprzedaży. Mój kierowca ma to zabrać w
    > ten sam dzień, ale z przyczyn różnych nie dociera do celu. Samochód się
    > zepsuł, albo zabalował na jakimś poboczu poszukując ssaków leśnych... ;)
    > Nieważne.
    > Grunt, że nie dojechał. Dojedzie za dwa dni, bo to na drugim końcu Polski.
    > WZ-ka zostanie więc wystawiona dwa dni po sprzedaży. Pech. I co teraz?

    IMO - nie.
    F-ra powinna byc wystawiona dopiero jak kierowca przyjechał.
    W razie czego można się upierać że "już odebrał" - towar dalej lezał
    w magazynie, ale już w rękach kierowcy, wyjątkowo go wpuścili ;)
    Potem może go zdeponować "to go zostawcie aż naprawię auto".

    > W świetle tego, co piszesz, nie. Ale przecież dokonałam zakupu, zapłaciłam,
    > nie odebrałam sobie jeszcze, ale to jeszcze chyba nie jest powód, by to co
    > zakupiłam, miało nie być moje?

    Popatrz na to tak: jak on (sprzedawca) sprzeda ten "Twój" towar komu
    innemu "bo Pani nie odebrała", to sprzedał SWÓJ towar, a to dlatego
    że go NIE wydał więc może się skutecznie bronić, że "tylko nie
    dotrzymał umowy".

    > Upieram się niekoniecznie tylko i wyłącznie dlatego, że lubię... :)

    Ależ ja doskonale rozumiem cel, zawsze dobrze jest umieć przegadać
    kontrolera, a sypnięcie stosem artykułów może w tym pomóc ;)
    Staram się z kolei o skuteczną/przekonującą weryfikację tego gadania :)

    wKF: mogę być niedostępny na newsach przez parę dni, uprzedzam na wypadek
    jakby dyskusja się rozwinęła i ktoś mnie imiennie atakował ;)

    pzdr, Gotfryd