    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprawdzenie ksiegowej ...
    Date: Wed, 20 Aug 2008 23:53:03 -0700 (PDT)

    On 20 Sie, 22:50, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ulegną uszkodzeniu, stracie, to w przypadku transportu nabywcy, on ma prawo
    > do odszkodowania, on jest więc właścicielem towaru. Stąd IMO wydanie towaru
    > przewoźnikowi nabywcy (zewnętrznemu) jest momentem dostawy, tak?
    >
    > A w przypadku transportu zewnęrznego opłacanego przez dostawcę, momentem
    > przeniesienia własności będzie odebranie go przez właściwego nabywcę.
    > Bo jak towar po drodze się straci, to mimo wystawionej faktury, do
    > sprzedaży nie doszło i nie jest to dokument stwierdzający powstanie
    > obowiązku podatkowego, czyli co? Korygującej nie wystawiamy, bo ta pierwsza

    Ja to widze tak. KC zawiera przepis, ze w przypadku watpliwosci, gdy
    posredniczy przewoznik, to wydanie nastepuje w momencie przekazania
    przewoznikowi. Nie jest sprecyzowane czyj przewoznik.
    Natomiast to jest "w razie watpliwosci". Wiec mozna sie umowic inaczej
    - sprecyzowac w umowie w ktorym momencie nastepuje owo wydanie - i ta
    umowa wykreuje obowiazek podatkowy.

    > Być może wywarzam drzwi otwarte, ale co tam ;p

    > a tam zaraz "atakował"... ;)
    > może nękał, gnębił, męczył, ale atakował...? nieeeee..... :))

    W sensie ze wojny nie bedzie, ale bedzie taki pokoj ze nie ostanie sie
    jeden kamien ;) ?