  • 1. Data: 2002-09-30 21:32:59
    Temat: Sprzedać sobie...
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    mam na magazynie trochę części, które tak naprawdę zasadziłem do
    swojego komputera. Ponieważ jednocześnie chcę dołożyć do tego Windows
    OEM i mieć legalny pakiet, byłoby najprzyjemniej, gdybym sprzedał je
    sobie na FV. Czy mogę wystawić FV, gdzie wystawcą jest SC a odbiorcą
    jeden ze wspólników (ja)? Bo słyszałem, że pracownikom nie można
    zwykłej FV, a trzeba jakieś wewnętrzne :-(

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-10-01 14:35:31
    Temat: Re: Sprzedać sobie...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002, Tristan Alder wrote:

    >+ Witajcie,

    Witamy, witamy !

> [...]
    >+ jeden ze wspólników (ja)? Bo słyszałem, że pracownikom nie można
    >+ zwykłej FV, a trzeba jakieś wewnętrzne :-(

    Ufff... hrabio. powarczę.
    Pracownicy to normalni ludzie :] i proszę nie mieszać (tj.
    z tytuły "bycia pracowniekiem" nic się nie dzieje).
    Właściciele to co innego :] ;> - sprzedaż jest obwarowana
    wymaganiem "typowej marży" i inne takie.
    Co do FVW - to na pewno musi być wystawione jeśli następuje
    samemu sobie (i ja np. musiałbym się podpisać dwa razy :>);
    w twoim przypadku towar jest (przynajmniej częściowo) własnością
    wspólnika... może się mylę - ale jak wspólnik w imieniu
    spółki sprzeda ci części to będą dwa podpisy i chyba zwykła
    faktura...
    *Gdzie jest Orka* ??
    No i co ci FVW przeszkadza ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-01 15:01:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się,

    > Ufff... hrabio. powarczę.
    > Pracownicy to normalni ludzie :] i proszę nie mieszać (tj.
    > z tytuły "bycia pracowniekiem" nic się nie dzieje).

    Tak mi mówiono, że mój pracodawca nie może mi wystawić FV. Tylko FVW.

    > Właściciele to co innego :] ;> - sprzedaż jest obwarowana
    > wymaganiem "typowej marży" i inne takie.

    Buuu... Toż przecież właśnie o to chodzi, że jako właściciel chcę sobie
    sprzedać wszystko po cenie zakupu. To jakaś bzdura jest. Co to jest
    typowa marża na części komputerowe? Rozumiem, że nie mogę sobie sprzedać
    ze stratą, bo wtedy jest podejżenie, że kombinuję z podatkami, ale jeden
    komputer na rok chyba mogę sprzedać sobie po kosztach?

    > Co do FVW - to na pewno musi być wystawione jeśli następuje
    > samemu sobie (i ja np. musiałbym się podpisać dwa razy :>);

    Ty, a może ja sprzedam ten towar Tobie, a Ty mnie spowrotem? Wyjdzie na
    to samo podatkowo, a będzie w porządku księgowo? Bo kurde, potrzebuję
    sprzedać sobie ten komputerek...

    W zasadzie wziąłbym go nawet na firmę, ale on jest niekompletny -- bez
    procesora, bo procesor miałem swój własny... gdyby nie Windows, to bym
    te części sprzedał komuś fikcyjnie albo jako sprzedaż bezrachunkową. Ale
    chodzi mi o legalnego Windowsa OEMa i muszę mieć, jako Tristan Alder FV
    na ten sprzęt...

    Bo sprzęt mam, używam, jako firmowy zresztą, ale trzeba to rozwiązać
    formalnie.

    > w twoim przypadku towar jest (przynajmniej częściowo) własnością
    > wspólnika... może się mylę - ale jak wspólnik w imieniu
    > spółki sprzeda ci części to będą dwa podpisy i chyba zwykła
    > faktura...

    No właśnie... A co z żoną? Może po prostu sprzedam ten komputer żonie?

    > *Gdzie jest Orka* ??

    No właśnie nie wiem, zaginęła :-(
    Ale może Maddy wspomoże?

    > No i co ci FVW przeszkadza ? ;)

    Nie wiem co to za potwór, jak się wystawia, jak księguje i jak potem z
    tego wychodzi legalność Windowsa.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-10-01 22:28:04
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie wiem co to za potwór, jak się wystawia, jak księguje i jak potem z
    > tego wychodzi legalność Windowsa.

    Co do legalności windowsa, to czy Twoja firma może w ogóle sprzedawać
    Windowsy OEM? Bo ostatnio mi się obiło o oczy, że trzeba być jakimś
    autoryzowanym czymśtam z Microsoftu, żeby licencja była legalna.

    --
    Na razie | Signature Wizard wykonał nieprawidłową operację i zostanie
    Marcin | zakończony. Jeżeli problem będzie się powtarzał...

  • 5. Data: 2002-10-02 11:20:51
    Od: "KUCZYNSKI" <k...@a...pl>

> [...]
    > jeden ze wspólników (ja)? Bo słyszałem, że pracownikom nie można
    > zwykłej FV, a trzeba jakieś wewnętrzne :-(

    Hmm.....

    Jeśli się nic nie zmieniło, to żeby być legalnym posiadaczem Windows trzeba
    było spełnić conajmniej dwa z poniższych warunków:
    - oryginalny nośnik
    - licencja (hologram)
    - fa-ra (dowód) zakupu

    Czy nie możesz w tym układzie przesunąć te trochę części z magazynu (czy
    zakupu tow. H.) w koszty ?

    Pozdrowionka
    Jakub Hertman

  • 6. Data: 2002-10-02 14:35:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-10-02 00:28, Użytkownik Marcin Kadziolka napisał:

    > Co do legalności windowsa, to czy Twoja firma może w ogóle sprzedawać
    > Windowsy OEM? Bo ostatnio mi się obiło o oczy, że trzeba być jakimś
    > autoryzowanym czymśtam z Microsoftu, żeby licencja była legalna.

    Nie strasz mnie... Przecież OEMy sprzedają wszyscy składacze komputerów
    właśnie ze swoimi komputerami... Nie strasz mnie, bo wydałem 750zł na
    to gówno :-(

  • 7. Data: 2002-10-02 14:39:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-10-02 13:20, Użytkownik KUCZYNSKI napisał:

> [...]
    >
    > Jeśli się nic nie zmieniło, to żeby być legalnym posiadaczem Windows trzeba
    > było spełnić conajmniej dwa z poniższych warunków:

    No więc właśnie dlatego chcę sprzedać ze swojej firmy komputer sobie
    jako osobie fizycznej i wystawić fakturę, żeby mieć legalnie OEMa.

    > Czy nie możesz w tym układzie przesunąć te trochę części z magazynu (czy
    > zakupu tow. H.) w koszty ?

    a) nie prowadzę magazynu, mam PKPiR

    b) przesuwać mogę, ale własnie nie o to mi chodzi, żeby przesuwać, ale
    żeby mieć legalny Windows OEM :-(

    c) BTW: jak się przesuwa na PKPiR bez magazynu elementy z kolumny TOWAR
    do kolumny 14?

  • 8. Data: 2002-10-02 19:34:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Oct 2002, Tristan Alder wrote:

    >+ Kłaniam się,

    Wzajem, wzajem :)
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Tak mi mówiono, że mój pracodawca nie może mi wystawić FV. Tylko FVW.

    Jasne. I zakład energetyczny, telekomunikacja (i inne Plusy),
    zakład gazowniczy i inny tacy specjalnie trzymają bazę
    klientów pt. "tym ludziom fVAT nie dajemy bo to nasi
    pracownicy" ;)
    Łapaj tego twojego "mówcę" za frak :)

> [...]
    >+ Buuu... Toż przecież właśnie o to chodzi, że jako właściciel chcę sobie
    >+ sprzedać wszystko po cenie zakupu. To jakaś bzdura jest. Co to jest

    Taka jaką stosujesz dla "normalnych" klientów.
    Jak sądzę małe (w skali działalności) sprzedaże się nie liczą
    (bo mogą zostać uznane za 'promocje' które *komuś* możesz robić).
    Nie pamiętam gdzie to jest zapisane, ale sprawa gdzieś w GP była..
    [...]
    >+ komputer na rok chyba mogę sprzedać sobie po kosztach?

    To nie do mnie pytanie :(

    [...]
> [...]
    >+ chodzi mi o legalnego Windowsa OEMa i muszę mieć, jako Tristan Alder FV

    Skołowałeś mnie właśnie: nie sądzę żebym coś pomógł, ale
    przestałem rozumiec czy chodzi ci bardzie o OEM do tego
    komputera ("i może być na firmę") czy żeby było imiennie
    na ciebie ?
    [...]
    >+ No właśnie... A co z żoną? Może po prostu sprzedam ten komputer żonie?

    No, żona jako 100% właściciel ciebie ;) niewątpliwie zalicza
    się do "osób powiązanych": sprzedać możesz, marża przysługuje...

    >+ > *Gdzie jest Orka* ??
    >+
    >+ No właśnie nie wiem, zaginęła :-(

    Może przeoczyliśmy co się stało: ktoś coś wie ?

> [...]
    >+ > No i co ci FVW przeszkadza ? ;)
    >+
    >+ Nie wiem co to za potwór, jak się wystawia, jak księguje i jak potem z

    Erm...
    Żeby wyszła legalność Windows to przynależy się produkcja lub
    upgrade komputera; biorąc pod uwagę że na *.prawo kolega
    *@golfmaster łaskaw był podważać "produkcję" masz jak w banku
    że jest to "produkcja" legalna :)
    Księguje się AFAIK normalnie, tyle że podpis jest jeden !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-02 19:47:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Oct 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+
    >+ > Czy nie możesz w tym układzie przesunąć te trochę części z magazynu (czy

    Nie szkodzi że nie masz książki magazynowej (tj. nie *musisz*
    mieć), wszędzie gdzie leżą twoje towary handlowe jest magazyn ;>

    >+ b) przesuwać mogę, ale własnie nie o to mi chodzi, żeby przesuwać, ale
    >+ żeby mieć legalny Windows OEM :-(

    Zaraz.
    *Masz* komputer, czy *nie masz* ?
    Bo jeśli nie - to wyprodukuj.
    Ponadto niektóre upgrade'y ciągle się AFAIK łapią, czyli jeśli
    to będzie zakup Win OEM+HDD (z hurtowni) to IMHO "podejdzie".
    Co do "wymagań na bycie autoryzowanym" to przyznaję
    że nie wiem, zajrzyj na strony M$ "jest:
    http://www.microsoft.com/poland/

    >+ c) BTW: jak się przesuwa na PKPiR bez magazynu elementy z kolumny TOWAR
    >+ do kolumny 14?

    Do googla z hrabią :)
    Osobiście mi tu tłumaczyli: w kolumnie "handlowe" (10) piszesz
    "z minusem" (lub na czerwono), w 14 - normalnie. W 6. "przekazanie"
    (i czego) - i wszystko jasne :)

    Przy okazji - próbując trafić czy mnie wtedy szkoliła Orka
    czy Maddy znalazłem dobry i zwięzły komentarz do f-ry wewn.:

    http://groups.google.com.pl/groups?q=+kolumny+OR+poz
    ycji+group:*.podatki+author:orka&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&
    inlang=pl&safe=off&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=1&as
    _miny=2001&as_maxd=2&as_maxm=10&as_maxy=2002&selm=95
    pa5c%24h5o%241%40news.tpi.pl&rnum=31

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-10-02 21:41:32
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    > Nie strasz mnie... Przecież OEMy sprzedają wszyscy składacze komputerów
    > właśnie ze swoimi komputerami... Nie strasz mnie, bo wydałem 750zł na
    > to gówno :-(

    Nie wiem na ile to prawda, ja tam prawnikiem nie jestem. Znajomy chciał
    się wziąć za sprzedaż komputerów i z tego co się orientował to do OEMa
    trzeba właśnie spełniać jakieś dodatkowe warunki - certyfikat czy coś.