    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedać sobie...
    Date: Tue, 01 Oct 2002 17:01:40 +0200

    Kłaniam się,

    > Ufff... hrabio. powarczę.
    > Pracownicy to normalni ludzie :] i proszę nie mieszać (tj.
    > z tytuły "bycia pracowniekiem" nic się nie dzieje).

    Tak mi mówiono, że mój pracodawca nie może mi wystawić FV. Tylko FVW.

    > Właściciele to co innego :] ;> - sprzedaż jest obwarowana
    > wymaganiem "typowej marży" i inne takie.

    Buuu... Toż przecież właśnie o to chodzi, że jako właściciel chcę sobie
    sprzedać wszystko po cenie zakupu. To jakaś bzdura jest. Co to jest
    typowa marża na części komputerowe? Rozumiem, że nie mogę sobie sprzedać
    ze stratą, bo wtedy jest podejżenie, że kombinuję z podatkami, ale jeden
    komputer na rok chyba mogę sprzedać sobie po kosztach?

    > Co do FVW - to na pewno musi być wystawione jeśli następuje
    > samemu sobie (i ja np. musiałbym się podpisać dwa razy :>);

    Ty, a może ja sprzedam ten towar Tobie, a Ty mnie spowrotem? Wyjdzie na
    to samo podatkowo, a będzie w porządku księgowo? Bo kurde, potrzebuję
    sprzedać sobie ten komputerek...

    W zasadzie wziąłbym go nawet na firmę, ale on jest niekompletny -- bez
    procesora, bo procesor miałem swój własny... gdyby nie Windows, to bym
    te części sprzedał komuś fikcyjnie albo jako sprzedaż bezrachunkową. Ale
    chodzi mi o legalnego Windowsa OEMa i muszę mieć, jako Tristan Alder FV
    na ten sprzęt...

    Bo sprzęt mam, używam, jako firmowy zresztą, ale trzeba to rozwiązać
    formalnie.

    > w twoim przypadku towar jest (przynajmniej częściowo) własnością
    > wspólnika... może się mylę - ale jak wspólnik w imieniu
    > spółki sprzeda ci części to będą dwa podpisy i chyba zwykła
    > faktura...

    No właśnie... A co z żoną? Może po prostu sprzedam ten komputer żonie?

    > *Gdzie jest Orka* ??

    No właśnie nie wiem, zaginęła :-(
    Ale może Maddy wspomoże?

    > No i co ci FVW przeszkadza ? ;)

    Nie wiem co to za potwór, jak się wystawia, jak księguje i jak potem z
    tego wychodzi legalność Windowsa.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)