  • 1. Data: 2002-09-30 20:49:07
    Temat: modernizacja komputera (tak tak, po raz setny)
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    Witam,

    jezeli mam komputer kupiony do DG (ponizej 3500, ale ŚT i w ewidencji)
    od ktorego odliczylem vat (urzad ma go zwrocic) i wpisalem w KUP.
    Dokupuje do niego czesci (ponizej 2500) i wpisuje je w KUP (tak ?)
    oraz odliczam vat (czy czesci to ŚT? czy zwrot vatu wpisac w rubrykach
    49 i 50 vat-7 (opodatkowane zakupy ŚT) czy 53 i 54 (opodatkowane zakupy
    towarow) ?

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Chcesz byc bogaty? Wolisz ciezko pracowac przez
    cale zycie, czy moze uzyc mozgu?

  • 2. Data: 2002-10-01 14:29:19
    Temat: Re: modernizacja komputera (tak tak, po raz setny)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002, l:e:h wrote:

    >+ Witam,

    Za sam tytuł należy ci się pałowanie ;)
    Googla nie łaska ? :]
    (a było, było)
    >+ jezeli mam komputer kupiony do DG (ponizej 3500, ale ŚT i w ewidencji)
    >+ od ktorego odliczylem vat (urzad ma go zwrocic) i wpisalem w KUP.

    Tak z ciekawości: co wpisałeś do KPiR w kol. 3 i 6 ?

    >+ Dokupuje do niego czesci (ponizej 2500) i wpisuje je w KUP (tak ?)

    Tak.

    >+ oraz odliczam vat (czy czesci to ŚT?

    Nie. Weź sobie UoPDoOF i przeczytaj artykuł 22.
    Nie żartuję - dobrze ci zrobi :) i poznasz różnicę między
    "ulepszeniem" do 3500 i ponad 3500zł.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-02 14:20:18
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> skribis:

    > Za sam tytuł należy ci się pałowanie ;)
    > Googla nie łaska ? :]
    >(a było, było)

    szukalem ale nie znalazlem :(

    > Tak z ciekawości: co wpisałeś do KPiR w kol. 3 i 6 ?

    eee.. a co mialem wpisac ?

    > Nie. Weź sobie UoPDoOF i przeczytaj artykuł 22.
    > Nie żartuję - dobrze ci zrobi :)

    Dzieki za rade. Toz to artykuly, podartykuly, punkciki, podpunkciki,
    literki, bajerki... brrr.. ale jakos przebrne...
    myslalem ze tego mam szukac w ustawie o vat, albo o wypelnianiu vat-7 (w
    ktora rubryke wpisac czesci dolozone do ŚT)

    Pozdrawiam, Leh

  • 4. Data: 2002-10-02 19:21:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Oct 2002, l:e:h wrote:
    [...]
    >+ > Googla nie łaska ? :] [...]
    >+ szukalem ale nie znalazlem :(

    Hm... :]
    Jakieś dysputy (coś o dokupowaniu drukarki, modernizacjach...)
    widać po samym zapodaniu haseł "komputer":
    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=komputer%20
    komputera&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_d
    rrb=b&as_mind=12&as_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=2&as
    _maxm=10&as_maxy=2002&num=100&hl=pl
    Wiem, jakieś 500 trafień :| (1000 podawane w nagłówku chyba liczy
    wielokrotne trafienia w wątkach, stron po 100 trafień widzę 5 :)).

> [...]
    >+ >
    >+ > Tak z ciekawości: co wpisałeś do KPiR w kol. 3 i 6 ?

    yyy... ponieważ sądzę że wiem czego *nie* nalezy wpisać to
    liczę na to jest okazja na utrwalenie (bądź wyprostowanie)
    owego sądu :)
    Zeznawaj, a nie zabezpieczaj się ! :)

    [UoPDoOF:]
    >+ literki, bajerki... brrr.. ale jakos przebrne...

    Przebrniesz :)
    Co gorsza jak zaczniesz kojarzyć paragrafy ze sobą to zaczniesz
    innym truć żeby czytali ;)

    >+ myslalem ze tego mam szukac w ustawie o vat, albo o wypelnianiu vat-7 (w
    >+ ktora rubryke wpisac czesci dolozone do ŚT)

    Niby prawda - ale UoVAT (a ściśle jakoś tak: UoPoTiUiPA :))
    odwołuje się do pojęć z pod. dochodowego i wiążę zdarzenia z nim:
    aby wiedzieć czy i gdzie odliczyć VAT musisz wiedzieć czy dany
    towar lub usługa:
    - jest (może być) kosztem
    - jest ŚT
    ...a to jest w UoPD.
    Oczywiście UoVAT zawiera swoje katalogi "włączeń i wyłączeń"
    ale to tylko celem urozmaicenia nam życia :>

    Pozdrowienia, Gotfryd