  • 11. Data: 2002-10-02 21:46:31
    Temat: Re: Sprzedać sobie...
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Ponadto niektóre upgrade'y ciągle się AFAIK łapią, czyli jeśli
    > to będzie zakup Win OEM+HDD (z hurtowni) to IMHO "podejdzie".
    > Co do "wymagań na bycie autoryzowanym" to przyznaję
    > że nie wiem, zajrzyj na strony M$ "jest:
    > http://www.microsoft.com/poland/

    Ano właśnie coś ostatnio M$ mocno pozmieniał i to raczej na niekorzyść.
    Bo niedawno to można było sobie cooler z windowsem OEM kupić ;) a teraz
    już chyba nie jest tak różowo.

    --
    Na razie | Signature Wizard wykonał nieprawidłową operację i zostanie
    Marcin | zakończony. Jeżeli problem będzie się powtarzał...

  • 12. Data: 2002-10-02 23:51:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 2 Oct 2002 21:34:56 +0200), Gotfryd Smolik
    - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Skołowałeś mnie właśnie: nie sądzę żebym coś pomógł, ale
    >przestałem rozumiec czy chodzi ci bardzie o OEM do tego
    >komputera ("i może być na firmę") czy żeby było imiennie
    >na ciebie ?

    To znaczy lepiej na firmę, bo KUP, prawda? Ale jest niekompletny, więc
    nie bardzo... Więc niech będzie na mnie prywatnie. Ale FV musi być
    skuli tego OEMa.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 13. Data: 2002-10-02 23:54:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 2 Oct 2002 21:47:57 +0200), Gotfryd Smolik

    > Zaraz.
    > *Masz* komputer, czy *nie masz* ?

    Mam. Skłądający się z nowej płyty głównej, pamięci i HDD i obudowy.
    Reszta wzięta ze starego domowego.

    > Ponadto niektóre upgrade'y ciągle się AFAIK łapią, czyli jeśli
    >to będzie zakup Win OEM+HDD (z hurtowni) to IMHO "podejdzie".

    Z hurtowni właśnie jedzie sam Windows, bo resztę kupilem wcześniej.

    > Co do "wymagań na bycie autoryzowanym" to przyznaję
    >że nie wiem, zajrzyj na strony M$ "jest:
    >http://www.microsoft.com/poland/

    Kurde, ich to nikt nie zrozumie :-(

    > Do googla z hrabią :)
    > Osobiście mi tu tłumaczyli: w kolumnie "handlowe" (10) piszesz
    >"z minusem" (lub na czerwono), w 14 - normalnie. W 6. "przekazanie"
    >(i czego) - i wszystko jasne :)

    Ale poza książką nic nie generujesz? żadnego papierka?

    > Przy okazji - próbując trafić czy mnie wtedy szkoliła Orka
    >czy Maddy znalazłem dobry i zwięzły komentarz do f-ry wewn.:
    >http://groups.google.com.pl/groups?q=+kolumny+OR+po
    zycji+group:*.podatki+author:orka&hl=pl&lr=&ie=UTF-8
    &inlang=pl&safe=off&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=1&a
    s_miny=2001&as_maxd=2&as_maxm=10&as_maxy=2002&selm=9
    5pa5c%24h5o%241%40news.tpi.pl&rnum=31

    Czyli jeszcze inne podejście.

  • 14. Data: 2002-10-03 07:49:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (2 Oct 2002 21:41:32 GMT), Marcin Kadziolka
    <m...@l...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Nie wiem na ile to prawda, ja tam prawnikiem nie jestem. Znajomy chciał
    >się wziąć za sprzedaż komputerów i z tego co się orientował to do OEMa
    >trzeba właśnie spełniać jakieś dodatkowe warunki - certyfikat czy coś.

    Dzwoniłem na infolinię MSa i mówią, że spoko, że nic nie trzeba...

  • 15. Data: 2002-10-03 11:39:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Oct 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Z hurtowni właśnie jedzie sam Windows, bo resztę kupilem wcześniej.

    A to już rozumiem problem. Nie mogłeś drugiego HDD dokupić,
    był ostatni moment żeby u "wielkich" dostać 3-lata ;) !
    [...]
> [...]
    >+ >(i czego) - i wszystko jasne :)
    >+
    >+ Ale poza książką nic nie generujesz? żadnego papierka?

    Nic. Jeśli dokładasz do ŚT to IMHO *możesz* sobie zrobić
    "protokół upgrade" :), ale ponieważ to nie jest "podwyższenie
    wartości ŚT" to w EŚT wpisu IMHO być nie powinno.
    [...f-ra wewn...]
    >+ Czyli jeszcze inne podejście.

    Do czego ???
    Powyżej było o zużyciu elementów handlowych do upgrade ŚT,
    czyli wliczenia *w koszt*. A f-wewn dotyczy przekazania
    na potrzeby osobiste, czyli *nie w koszt*.
    No to nie dziwota że inaczej się wpisuje... (IMHO).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2002-10-03 19:07:03
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dzwoniłem na infolinię MSa i mówią, że spoko, że nic nie trzeba...

    Czyli ja np. mogę sobie kupić w hurtowni windowsa OEM, a następnie
    sprzedać go dalej z jakimś nowym komputerem i wszystko jest OK?
    Zakładając że nie podpisywałem żadnych umów z M$.

  • 17. Data: 2002-10-04 15:24:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (3 Oct 2002 19:07:03 GMT), Marcin Kadziolka
    <m...@l...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Czyli ja np. mogę sobie kupić w hurtowni windowsa OEM, a następnie
    >sprzedać go dalej z jakimś nowym komputerem i wszystko jest OK?

    Tak twierdzi infoliniia MSa oraz logika.
    Bo i czemu nie? Dla MSa to tylko korzyść.

    >Zakładając że nie podpisywałem żadnych umów z M$.

    A po co umowa? Towar jak towar, tyle że ma umowę licencyjną o innej
    treści, ograniczającej używanie do określonych przypadków.

  • 18. Data: 2002-10-04 21:56:08
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    > Tak twierdzi infoliniia MSa oraz logika.
    > Bo i czemu nie? Dla MSa to tylko korzyść.

    No nie do końca. Taki OEM to chyba musi być zainstalowany na komputerze który
    sprzedajesz + płytka z CD. Więc do przeprowadzenia instalacji musisz
    mieć jakieś kwalifikacje. Czyż to nie wspaniały moment, żeby wymusić
    "kursy" i "certyfikaty" na autoryzowanych instalatorów?

    Tak, wiem, teoria spisku ;)

    > A po co umowa? Towar jak towar, tyle że ma umowę licencyjną o innej
    > treści, ograniczającej używanie do określonych przypadków.

    Wiadomo że sprzedać zawsze możesz, sęk w tym aby kupujący mógł potem z
    takiego towaru legalnie korzystać.

  • 19. Data: 2002-10-05 08:56:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (4 Oct 2002 21:56:08 GMT), Marcin Kadziolka
    <m...@l...com.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >mieć jakieś kwalifikacje. Czyż to nie wspaniały moment, żeby wymusić
    >"kursy" i "certyfikaty" na autoryzowanych instalatorów?

    Teoretycznie tak, więc nie mów tego głośno :-)
    Ale generalnie zapewne straty MSa wtedy byłyby większe z tytułu
    niesprzedanych OEMów. A że:
    a) Windows instaluje się prosto
    b) OEM nie podlega pomocy technicznej MSa, tylko sprzedawcy
    to MS jest czysty. Kasa za sprzedaż wpadła, a jak sprzedawca skopał
    instalkę, to klient wali do sprzedawcy.

    Poza tym -- przecież klient może sobie również zażyczyć instalacji
    wersji BOX

    Poza tym2 -- Nikt nie mówi, że OEM _MUSI_ być zainstalowany na
    komputerze... Ba! Czasami to nawet ciężko to wykonać, jak sprzedajesz
    Windowsa OEMa z samą pamięcią np. :-)

    >Tak, wiem, teoria spisku ;)

    Mniej więcej :-)

    >Wiadomo że sprzedać zawsze możesz, sęk w tym aby kupujący mógł potem z
    >takiego towaru legalnie korzystać.

    A czemu? W licencji nie jest (na szczęście) nic napisane o sposobie
    instalacji, a jedynie o układach zakupu z odpowiednim elementem lub
    zestawem.

  • 20. Data: 2002-10-05 08:57:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 3 Oct 2002 13:39:24 +0200), Gotfryd Smolik

    > A to już rozumiem problem. Nie mogłeś drugiego HDD dokupić,
    >był ostatni moment żeby u "wielkich" dostać 3-lata ;) !

    ? Likwidują gwarancję 3 lata na HDD? Szajse!

    > Do czego ???
    > Powyżej było o zużyciu elementów handlowych do upgrade ŚT,

    Ja. ino że ja nie mam jeszcze żadnego ŚT :-)

    >czyli wliczenia *w koszt*. A f-wewn dotyczy przekazania
    >na potrzeby osobiste, czyli *nie w koszt*.

    Ale nie wiem jak się ją wystawia. Jakie elementy ma zawierać...