  • 1. Data: 2005-10-14 22:20:00
    Temat: Sprzedaż domeny internetowej a PCC i PIT
    Od: "Sebastian" <s...@o...pl>

    osoba fizyczna NIE prowadząca działalności gospodarczej
    zarejestrowała sobie i opłaciła domenę internetową (ok. 78zł)
    www.najlepszanazwawpolskiminterecie.pl
    a w następnym roku SPRZEDAŁA tę domenę komuś innemu za 7800zł

    ponieważ przedmiot sprzedaży > 1000zł, zapłaci 2% PCC

    teraz mam pytanko: czy dochód 7800zł będzie ujęty na PIT rocznym
    a jeśli tak, to czy dochód wyniesie 7800zł czy 7722 zł?
    I jak to się ma do ew. zapłacenia VAT (osoba ta NIE prowadzi DG)

    Nabywcą jest osoba z DG na VAT

    Czy należy wystawić fakturę, rachunek nie-vatowski, czy też
    polecieć do urzędu skarbowego z samą umową?
    I jaki dokument nabywca ma wpisać do KPiR?

    pozdr
    Sebastian

  • 2. Data: 2005-10-15 12:58:27
    Temat: Re: Sprzedaż domeny internetowej a PCC i PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Oct 2005, Sebastian wrote:

> [...]
    >
    > teraz mam pytanko: czy dochód 7800zł będzie ujęty na PIT rocznym
    > a jeśli tak, to czy dochód wyniesie 7800zł czy 7722 zł?

    IMVHO <7722zł.
    Dlaczego mniej ?
    A bo wszlekie "kwitki opłat" nalezy załączyć i uznać za koszt.
    Za znaczek pocztowy, za kopertę, za przelew bankowy, za
    bilet na tramwaj 'w celu uzgodnienia'... ;>

    > I jak to się ma do ew. zapłacenia VAT (osoba ta NIE prowadzi DG)

    IMVHO może korzystać ze zwolnienia do limitu... hm... (!)
    (czekam na atak :]))

    > Czy należy wystawić fakturę, rachunek nie-vatowski, czy też
    > polecieć do urzędu skarbowego z samą umową?

    IMHO - najlepiej rachunek.
    Przychód->koszty->dochód->podatek porachowane na rachunku
    i wszyscy są zadowoleni.

    > I jaki dokument nabywca ma wpisać do KPiR?

    Par. 12.3.1 szósty element lub 14 słowo licząc skróty :),
    oczywiście w rozporządzeniu do KPiR :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-10-15 17:34:26
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Sebastian" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ponieważ przedmiot sprzedaży > 1000zł, zapłaci 2% PCC

    wszystko ładnie opisał Sz.P. Gotfryd ;-)
    ja dodam tylko że PCC nie 2 a 1% wynosić będzie ;-P

  • 4. Data: 2005-10-15 18:20:17
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMVHO może korzystać ze zwolnienia do limitu... hm... (!)
    > (czekam na atak :]))

    osoba nie prowadzi dzialalnosci
    sprzedaz jednorazowa
    nie jest dzialalnosciazgodnie z art.15 ust.2
    nawet gdyby to bylo 70 nie 7 tysiecy zwolnienie z VAT

    > IMHO - najlepiej rachunek.
    > Przychód->koszty->dochód->podatek porachowane na rachunku
    > i wszyscy są zadowoleni.

    nie prowadzaca dg - moim zdaniem umowa kupna-sprzedazy dla wszystkich
    jest wystarczajacym dokumentem ( z potwierdzeniem zaplaty - na umowie
    badz wg oswiadczenia)

    jakiej kpr?
    przeciez os.nie prowadzaca DG !!

    ,
    > oczywiście w rozporządzeniu do KPiR :)

    ktore nie prowadzi, zeby uscislic;>

    g.

  • 5. Data: 2005-10-16 12:14:14
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > jakiej kpr?
    > przeciez os.nie prowadzaca DG !!

    nabywca! Prowadzi DG i potrzebuje fakturę.
    I cóż warte są te powyższe porady?
    Aby tylko się odezwać ...
    WSm

  • 6. Data: 2005-10-16 14:13:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik wsm napisał:

    > nabywca! Prowadzi DG i potrzebuje fakturę.
    > I cóż warte są te powyższe porady?
    > Aby tylko się odezwać ...
    > WSm

    no faktycznie, lepiej sie nie odzywac;>
    co mnie obchodzi p a n i e w s z y s t k o w i e d z a cy nabywca
    odnosnie dokumentu sprzedazy?;>,

[...]

    nie wiem czemu w druga strone mi poszlo
    ale to jest g r u p a d y k u s y j n a, i nalezalo podyskutowac z moim
    zdaniem, a nie na mnie krzyczec
    krzyk dziala na mnie zastraszajaco
    a rad to ja udzielam bezplatnie moim dzieciom, coby czapke zima nosily;>

    a nasze rady sa nic nie warte - bez pisma, bez pieczatki, na zasadzi
    jedna pani drugiej pani;>;;>

  • 7. Data: 2005-10-16 16:02:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    gonia napisał(a):

> [...]
    >
    > nie prowadzaca dg - moim zdaniem umowa kupna-sprzedazy dla wszystkich
    > jest wystarczajacym dokumentem ( z potwierdzeniem zaplaty - na umowie

    A kontrprzykład ;-) Osoba prowadząca DG, podatnik VAT, ale... zakup
    domeny niezwiązany z prowadzona DG? I co wtedy?

    M.

  • 8. Data: 2005-10-16 16:24:59
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    zakup
    > domeny niezwiązany z prowadzona DG? I co wtedy?

    znowu sie zapedzilam
    zakup nie zwiazany z dz.
    ale w tym wypadku, nie bardzo widze, w czym przyczynek do dyputy?;-)

  • 9. Data: 2005-10-16 20:47:13
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    > Użytkownik wsm napisał:

    [...]

> [...]
    > www.najlepszanazwawpolskiminterecie.pl
    > a w następnym roku SPRZEDAŁA tę domenę komuś innemu za 7800zł"

    No i w cytacie pominęłaś:
    Nabywcą jest osoba z DG na VAT
    (wiadomość z 15.10 godz. 00.20)
    I o to mi chodziło.

    Nie chciałem Cię urazić, ale na grupie "prawo" należałoby chyba dokładnie
    czytać teksty przed odpowiedzią, bo dyskusja zbacza na manowce.

    > nie wiem czemu w druga strone mi poszlo
    > ale to jest g r u p a d y k u s y j n a, i nalezalo podyskutowac z moim
    > zdaniem, a nie na mnie krzyczec

    No ale dyskusja była bezpodstawna z uwagi na mylne założenie, prawda?

    [...]
    > a nasze rady sa nic nie warte - bez pisma, bez pieczatki, na zasadzi
    > jedna pani drugiej pani;>;;>

    No, nie bardzo. Wielu pytających wierzy, że ma na tej grupie do czynienia ze
    znawcami tematu, skoro ci autorytatywnie wypowiadają niepodważalne prawdy. I
    przyjmują to na wiarę. I rzeczywiście - jest tu kilka osób o
    niekwestionowanym autorytecie i można z dużym zaufaniem słuchać ich rad.
    Bo cóż warta by była grupa o prawie, jakby tu dyskutowali sami dyletanci?
    Niby po co? Tak pogadać sobie to można w maglu ...
    WSm

  • 10. Data: 2005-10-16 23:51:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    gonia napisał(a):
    > Użytkownik Maciej Bebenek napisał:
    >
    > zakup

    > znowu sie zapedzilam
    > zakup nie zwiazany z dz.
    > ale w tym wypadku, nie bardzo widze, w czym przyczynek do dyputy?;-)

    do tej nic ;-) Ale tak się zacząłem zastanawiać i w zasadzie jestem w
    kropce ;-) Analogia do umowy o dzieło wykonywane przez vatmana?

    M.