    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 22 Jun 2012 19:52:52 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania a podatek

    On Fri, 22 Jun 2012, grzech wrote:

    > Zaraz. Jeżeli nieruchomość zbyta w połowie 2007r + 14 dni na zwrot
    > podatku to czy to rozliczenie nie zalicza się jeszcze do 2007r?

    CEF wyjaśnił.
    Linki podałem AFAIR, zajrzyj do *przepisów* (nie interpretacji).
    Tam znajdziesz wyraźny zapis, że liczy się termin rozliczenia
    deklaracji, a kiedy upływał termin składania deklaracji *za*
    rok 2007 wiesz doskonale.

    > I jeszcze znalazłem taki artykuł: http://www.rp.pl/artykul/785563.html
    > Pan autor jednak nie przytoczył paragrafu który by to potwierdzał -
    > czy zatem tak jest w istocie?

    "paragrafu" akurat może nie być, interpretacja bazuje właśnie na
    braku takiego zapisu.
    Dość trudno pokazać przepis którego nie ma :D

    Skoro twierdzą że "po wielu przegranych sprawach", to widać jakaś
    metoda "nieuznania" zapisu o obowiązku dokonania korekty w roli
    obowiązkowej deklaracji została przyjęta w orzecznictwie :)
    Przyznam, że ostatecznie przekonany się nie czuję (z powodu
    wyżej - IMO zapis o obowiązkowej korekcie ustanawia nowy termin
    złożenia deklaracji, bo korekta przecież *jest* deklaracją*),
    ale już parę razy się zdarzyło, że pojawiały się interpretacje
    MF zajmujące stanowisko, które mi się nie widziało - z braku
    jasnego wyjasnienia "dlaczego". Później jednak okazywało się,
    że przepis jest, tylko nikomu się go nie chciało (lub wręcz
    nie chciał :>) wskazać palcem.

    pzdr, Gotfryd