    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 13 Apr 2011 21:18:02 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż na Allegro a koszty wysyłki

    On Wed, 13 Apr 2011, cyklista wrote:

    > Nic nie tnę bo całość jest istotna dla zrozumienia sprawy i łatwiejsza potem
    > do wydruku dla przekonania księgowej.

    No ale ja Twoją księgową nie jestem i się narażał grupowiczom nie będę ;)

    > Właśnie chodzi o to jak prezentować sprawę również przed US, żeby wyszło
    > lepiej dla mnie.

    Przekonująco :O

    > w 80%, problem tylko będzie w znalezieniu tych konkretnych sprzedaży
    > i wyciąganiu z nich stawek vat i jego różnicy,

    Acha.
    Ale problem widzę niżej, i to poważny.
    Owe "podmioty powiązane".

    > Więc może najpier skorygować jeden miesiąc podając jako powód "błędnie
    > naliczona zawyżona stawka vat23% od wysyłek towarów poczta polską" :-)

    Wyglądałoby zachęcająco :)

    > Moje ponowne przemyślenie wygląda tak:
    > Klient kupuje u mnie towar z wysyłką i za to zapłacił.

    No.
    Czekamy na to, kto (i czym) wesprze tezę przeciwną (że "dostawa to
    dostawa") :|

    > ps. proszę jednak w oścwiecenie mnie czy to mi się podatkowo opłaca, jeśli
    > firma pakująca to moja żona

    Ty mnie najpierw oświeć, z czego wynika fakt że nie obawiasz się
    właśnie skutku "podmiotów powiązanych" w tym czymś co nazywa się
    "decyzją ustalającą wymiar podatku".
    Przecież US na podstawie "własnej oceny cen rynkowych" może
    wziąć i ustalić że cena (tej transakcji "wewnątrzrodzinnej")
    miała być inna.
    Co wtedy?
    Bo mi wychodzi, że wtedy wszystkie rozważania tracą sens, jako
    iż ów "domiar" może przewyższyć nie tylko różnicę między 23 a 8% VAT,
    ale wręcz całą kwotę podatku.

    > bo ja od klientów skasuję 100zł za pakowanie i wysyłkę i odprowadzę od tego
    > 8% vatu a 92 będzie moim przychodem, teraz ona mi wystawi fakturę na:
    > 1. 92 netto + 23v;

    Z jakiej paki, znaczy Ty nic na tym nie zarabiasz?

    > 2. 100 brutto (78netto);
    > 3. wystawia na 50 zł netto (i wtedy pojawiają się problemy z podmiotami
    > powiązanymi i wyceną usługi pakowania i wysyłki)

    A w przypadku jak Ty masz 0 dochodu to się nie pojawią?

    > 4. ja jej płącę tylko za pakowanie np. 1 zł od sztuki przedmiotu, a ona mi
    > re-fakturuje fakturę poczty polskiej

    Jakaś podstawa do refaktury?
    (nie widzę). Przecież ta sama argumentacja na którą jesteś skłonny się
    zgodzić wprost prowadzi do wniosku, że "poczta" to będzie w takim
    układzie część *jej* usługi.

    > z vat zw. - to by było najkorzystniejsze
    > pod względem vatu

    Gdzie widzisz tę korzyść w porównaniu z przypadkiem kiedy żona dolicza
    Ci 23% VAT - które Ty skrupulatnie *odliczasz*?
    (oczywiście pomijając problem "domiaru" - transakcje z podmiotem
    powiązanym to IMVHO nie jest najlepszy pomysł).

    pzdr, Gotfryd