  • Data: 2008-09-06 20:50:45
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomosci darowanej - jaki podatek
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ł.S. wrote:
    [...]
    > Obowiązuje mnie prawo /ustawa taka jaka
    > była w dniu otrzymania umowy a nie w dniu jej sprzedaży.

    Tu trochę przesadziłeś. Kwestię sprzedaży obowiązuje prawo z dnia sprzedaży,
    i akurat w przepisach obowiązujących teraz jest zapis o tym że za
    nieruchomość nabytą przed nowelizacją płacisz podatek taki jak sprzed
    nowelizacji.

    Nic nie stoi na przeszkodzie żeby niedługo weszła następna nowelizacja przez
    co musiałbyś płacić np. 50% podatku od ceny sprzedaży :).

    > Jeżeli w 2005 roku kupiłem statek za 10mln złotych i w ustawie było że nie
    > zapłace za niego podatku to nie zapłace mimo że po drodze było już 10
    > nowelizacji.

    Tylko jeżeli te nowelizacje mają odpowiednie przepisy przejściowe, które ci
    to zapewniają :).

    p. m.