  • 11. Data: 2008-09-06 16:22:09
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomosci darowanej - jaki podatek
    Od: r...@o...pl

    On 6 Wrz, 17:46, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > punkt dla ciebie

    A teraz niech ktos jeszcze dopisze co ma ustawa w wersji z 2005r
    do sprzedazy w roku 2008.

  • 12. Data: 2008-09-06 17:43:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > punkt dla ciebie

    >A teraz niech ktos jeszcze dopisze co ma ustawa w wersji z 2005r
    >do sprzedazy w roku 2008.

    Powyżej masz wyjaśnione co ma.

  • 13. Data: 2008-09-06 18:04:31
    Od: r...@o...pl

    On 6 Wrz, 19:43, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik <r...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:aa47de6b-830f-42f9-92e3-f95e7a8da55e@
    e53g2000hsa.googlegroups.com...

    > Powyżej masz wyjaśnione co ma.

    Czyli jak sprzedaje sprzet firmowy ktory kupilem w 1992 to nie
    naliczam VAT bo wtedy ustawa o VAT nie obowiazywala? Czy inny
    mechanizm tu dziala?

  • 14. Data: 2008-09-06 18:25:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >Czyli jak sprzedaje sprzet firmowy ktory kupilem w 1992 to nie
    >naliczam VAT bo wtedy ustawa o VAT nie obowiazywala?

    Nie wiem czy w VAT nie jest to inaczej uregulowane.

  • 15. Data: 2008-09-06 18:51:40
    Od: r...@o...pl

    On 6 Wrz, 20:25, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Nie wiem czy w VAT nie jest to inaczej uregulowane.

    No ale wez nie badz zyla i podaj mi artykul z ktorego wynika
    ze opodatkowanie idz wg wersji ustawy z roku nabycia.
    Nie mam pojecia skad to wynika.

  • 16. Data: 2008-09-06 19:10:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >No ale wez nie badz zyla i podaj mi artykul z ktorego wynika
    >ze opodatkowanie idz wg wersji ustawy z roku nabycia.

    Mówisz o tym opodatkowaniu sprzedaży nieruchomości?

    >Nie mam pojecia skad to wynika.

    A zaświadczenie o dysguglii masz?

  • 17. Data: 2008-09-06 19:13:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >No ale wez nie badz zyla i podaj mi artykul z ktorego wynika

    Google wypluwa np. coś takiego:
    http://www.wrycz.info/z-czy_od_zbycia_mieszkania_nal
    ezy_zaplacic_podatek_dochodowy;3.html
    "Przepisy przejściowe w treści art. 7 ustawy z 16 listopada 2006 r. o
    zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie
    niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 217, poz. 1588) określiły, że w stosunku
    do przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości nabytych lub wybudowanych
    (oddanych do użytkowania) i praw majątkowych nabytych do końca roku 2006
    stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób
    fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2007 r. "

  • 18. Data: 2008-09-06 19:13:46
    Od: r...@o...pl

    On 6 Wrz, 21:10, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > A zaświadczenie o dysguglii masz?

    Kórde, podaj ten przepis :-)

  • 19. Data: 2008-09-06 20:50:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Ł.S. wrote:
    [...]
    > Obowiązuje mnie prawo /ustawa taka jaka
    > była w dniu otrzymania umowy a nie w dniu jej sprzedaży.

    Tu trochę przesadziłeś. Kwestię sprzedaży obowiązuje prawo z dnia sprzedaży,
    i akurat w przepisach obowiązujących teraz jest zapis o tym że za
    nieruchomość nabytą przed nowelizacją płacisz podatek taki jak sprzed
    nowelizacji.

    Nic nie stoi na przeszkodzie żeby niedługo weszła następna nowelizacja przez
    co musiałbyś płacić np. 50% podatku od ceny sprzedaży :).

    > Jeżeli w 2005 roku kupiłem statek za 10mln złotych i w ustawie było że nie
    > zapłace za niego podatku to nie zapłace mimo że po drodze było już 10
    > nowelizacji.

    Tylko jeżeli te nowelizacje mają odpowiednie przepisy przejściowe, które ci
    to zapewniają :).

    p. m.

  • 20. Data: 2008-09-07 07:41:17
    Od: r...@o...pl

    On 6 Wrz, 21:13, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    > stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób
    > fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2007 r. "

    Thx, czyli to zasluga przepisow przejsciowych - i wszystko jasne