  • 1. Data: 2010-06-25 07:40:57
    Temat: Sprzedaz o znacznie zawyzonej wartosci
    Od: "oli" <o...@w...pl>

    Witam,

    Jesli osoba fizczna sprzeda jakis fajans pewnej firmie za (conajmniej)
    kilkukrotnie zawyzona wartosc to czy w takim wypadku US moze podwazyc
    autentycznosc takiej transakcji ?

    Pozdro,
    o.

  • 2. Data: 2010-06-25 08:02:59
    Temat: Re: Sprzedaz o znacznie zawyzonej wartosci
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 25-06-2010 09:40, oli pisze:
    > Witam,
    >
    > Jesli osoba fizczna sprzeda jakis fajans pewnej firmie za (conajmniej)
    > kilkukrotnie zawyzona wartosc to czy w takim wypadku US moze podwazyc
    > autentycznosc takiej transakcji ?

    Autentyczność? Że niby mogą kwestionować fakt, że jakiś przedmiot
    istnieje i zmienił właściciela?
    A co wskazuje na fikcyjność tej transakcji? Nikt tego "fajansu" na oczy
    nie widział?
    Bo tylko wtedy US może mieć jakieś wątpliwości.

    ps. odpowiadam na pytania zadane a nie pomyślane

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-06-25 09:57:18
    Od: "oli" <o...@w...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote:
    > A co wskazuje na fikcyjność tej transakcji? Nikt tego "fajansu" na oczy
    > nie widział?
    > Bo tylko wtedy US może mieć jakieś wątpliwości.

    Jesli wspomniana rzecz jest warta jakies 20-30pln, a sprzedalbym ja za
    500pln. To wowczas US moze podjrzewac, ze jest to jakas przykrywka do
    przekazania pieniedzy osobie fizycznej (np. wykonywalem jakies zlecenie dla
    tej firmy, a nie chcialem/nie moglem wykonac tego w ramch umowy zlecenie).

  • 4. Data: 2010-06-25 14:12:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    oli wrote:

> [...]
    > przekazania pieniedzy osobie fizycznej (np. wykonywalem jakies zlecenie
    > dla tej firmy, a nie chcialem/nie moglem wykonac tego w ramch umowy

    jak bedzie miala jakiekolwiek dowody, to zawsze sie moze przyczepic.

    Po za tym US nic do tego.

    Jak dopiszesz do tego kilka zer to bardziej przyczep sie do tego
    prokurator pod haslem prania kasy

  • 5. Data: 2010-06-27 19:13:45
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 25 Jun 2010 11:57:18 +0200, "oli" <o...@w...pl> wrote:

> [...]
    >tej firmy, a nie chcialem/nie moglem wykonac tego w ramch umowy zlecenie).

    dlugopis jednorazowy jest wart 2 zl.
    ale jesli mial go w rekach np. niezyjacy prezydent (ktorykolwiek, bo
    to tylko przyklad) to ten sma dlugopis moze byc wart na rynku np 200
    zł, juz jako egzemplarz kolekcjonerski.

    US sprawdzi najwyzej czy transakcja faktycznie miala miejsce (ty
    komus towar, on ci kase), czy ew, byla umow akupnasprzedazy i czy
    odprowadziles podatek.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2010-06-27 20:16:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.06.2010 21:13), Cyb wrote:

> [...]
    >
    > US sprawdzi najwyzej czy transakcja faktycznie miala miejsce (ty
    > komus towar, on ci kase), czy ew, byla umow akupnasprzedazy i czy

    A przede wszystkim - czy transakcja nie była między podmiotami
    powiązanymi, lub czy "sprzedawca" nie ma siedziby np. w jakimś raju
    podatkowym.

    p. m.

  • 7. Data: 2010-06-28 09:56:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 09:12:14 -0500, witek napisał(a):

    > jak bedzie miala jakiekolwiek dowody, to zawsze sie moze przyczepic.
    >
    > Po za tym US nic do tego.

    To spróbuj takiego "handlu" z podmiotem powiązanym :)))
    Zobaczymy czy US tobie skoczy czy ty skoczysz USowi :))

  • 8. Data: 2010-06-28 10:56:14
    Od: "oli" <o...@w...pl>

    "Herald" <h...@o...eu> wrote:
    > To spróbuj takiego "handlu" z podmiotem powiązanym :)))
    > Zobaczymy czy US tobie skoczy czy ty skoczysz USowi :))

    Czy spółka w której szwagier (mąż siostry) pełni funkcję prezesa zarządu
    jest dla mnie podmiotem powiązanym ?

    Pozdr,

  • 9. Data: 2010-06-28 11:02:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-28 12:56, oli pisze:

    > Czy spółka w której szwagier (mąż siostry) pełni funkcję prezesa zarządu
    > jest dla mnie podmiotem powiązanym ?

    "Dla celów podatku dochodowego PIT związek pomiędzy podmiotami krajowymi
    lub zagranicznymi (podmioty powiązane) występuje, gdy:

    -jeden kontrahent bierze udział bezpośrednio lub pośrednio w zarządzaniu
    przedsiębiorstwem drugiego kontrahenta;
    - jeden kontrahent kontroluje drugiego kontrahenta;
    - jeden kontrahent posiada udzał w drugim kontrahencie (bezpośrednio lub
    pośrednio posiada w kapitale innego podmiotu udział nie mniejszy niż 5 %),

    a także gdy pomiędzy podmiotami krajowymi albo pomiędzy osobami
    pełniącymi w podmiotach krajowych funkcje zarządcze, kontrolne lub
    nadzorcze występują powiązania:
    - o charakterze rodzinnym (małżeństwo oraz pokrewieństwo lub
    powinowactwo do drugiego stopnia);
    - o charakterze majątkowym;
    - wynikające ze stosunku pracy, jeżeli którakolwiek osoba łączy funkcje
    zarządzające lub kontrolne albo nadzorcze u obu kontrahentow."

    --
    spp