  • Data: 2007-05-23 07:36:35
    Temat: Re: Sprzedaż poza kasą
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22-05-2007 o 20:12:15 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Umieją czy nie umiają, im mniej prymitywny jest człowiek, tym
    > mniejszą ma skłonność do zachowań gwałtownych stadnych zachowań.

    Czyli te 30mln amerykanów którzy ciągle popierają interwencje w Iraku
    to nie jest stado?
    Poza tym co jest u Ciebie miarą prymitywizmu?
    Z moich osobistych obserwacji wynika że ludzie z niższym wykształceniem
    mają mniejsze skłonności do kołowania innych, także powiedziałbym
    raczej, że bardziej wykształceni ludzie rezygnują z siły na rzecz bardziej
    wyrafinowanych
    metod. Tylko czy rzeczywiście jest to mniej prymitywne?
    Chyba się za bardzo zapędziliśmy w dyskusję o przemyśleniach,
    więc może spasujemy tutaj :)

    > W Polsce na przykład.

    Znaczy że moje 10k podatku ktoś ukradł :) ?

    > Oczywiście, i faszyzm mamy :).

    A gdzie napisałem coś o faszyźmie?
    Poza tym rozumiem że widzisz faszyzm w samych czarnych barwach,
    o nie jest dla mnie zrozumiałe. Poczytaj te wątek:

    http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/brows
    e_thread/thread/6e9c7d01f6b744ca/8963a2fcc0d88290?ln
    k=st&q=podatki+w+III+rzeszy&rnum=1#8963a2fcc0d88290

    Niestety nie mogę tego potweirdzić, gdyż nie dysponuję żadnymi źrodłami,
    natomiast jeśli to prada, to dosyć powalająca(nie dotyczy co prawda
    faszyzmu a nazizmu,
    ale blisko) - nazistowski megasocjal wydaje się być liberalną republiką,
    nieprawdaż?

    Czyli mam się cieszyć że mnie chłopi nie zarżną, mimo że rżnie mnie
    państwo..
    W ten sposób można uzasadnić dokładnie wszystko.

    > Ale do wywołania buntu jest potrzebna jednak bardzo niezadowolona
    > masa. W Polsce, mimo że prawie każdy psioczy na rzeczywistość, da sie
    > urządzić co najwyżej blokadę dróg czy rzucanie kawałkami chodnika pod
    > sejmem.

    Tylko jak to się ma do wyjściowego zagadnienia.
    Chyba za daleko odeszliśmy od tematu :)

    > Tak jak napisałem wcześniej ... płacić państwu trzeba, bo coś od tego
    > państwa otrzymujemy. Kwestią dyskusji jest ile tego trzeba płacić.
    >
    > Tutaj jest całkowita zgoda że dobrze by było płacić mniej. I może w
    > bliżej nieokreślonej przyszłości będzie tego mniej :).

    > Tak i nie. Najpierw zdefiniuj pojęcie "firmowy komp", to ci odpowiem
    > jednoznacznie :).

    Taki, który w ten czy inny sposób wylądował w kosztach.

    Ale prawo podatkowe złamałeś - bo rozumiem że sednem jest tutaj dyskusja o
    łamaniu prawa
    a nie o osobistych odczuciach.
    Gdyby niepłacenie podatków nie było sprzeczne z prawem, to ten wątek by
    się nie rozruszał.
    Czy różnicujesz czyny zabronione na takie które są ql bo w nikogo nie
    uderzają
    oraz takie któe są nie-ql bo uderzają w kogoś?
    To się spytam - na jakiej podstawie - bo najwyraźniej ustawodawca miał
    inną podstawę,
    skoro uznał niezgłoszenie tego i owego za czyn zabroniony :)

    > Czy uszczupliłem przez to podatek? Czy stanowiłem przez to
    > nieuczciwą konkurencję wobec kogokolwiek?

    No ale czyn zabroniony popełniłeś(lub się do niego przymierzałeś - dalej
    nie wiemy
    czy plan wszedł w życie :) ). Jeżeli uznajesz "absolutność" prawa, to
    uznajesz że trzeba
    płacić, zgłaszać itd - wtedy w Twojej ocenie jestem opryszkiem(za sam fakt
    usprawiedliwinia 'nieprawości'),
    a Ty w mojej gorliwym socfanem-formalistą :).
    Jeśli natomiast wybiórczo kwalifikujesz paragrafy, na podstawie własnej
    oceny tego co moralne a co nie,
    to czemu bronisz mi i innym tego samego?

    > ;) Nie. A powinienem?

    :)