    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż pracownikom bez marży
    Date: Fri, 16 Jul 2010 15:02:13 +0200

    Krzysztof pisze:

    > No ale jak to się ma do tematu?
    > Pracownik nie jest osobą prawną, a kupiony bez marży towar nie jest

    Analogiczny przepis jest w podatku dochodowym od osób fizycznych

    "2b. Jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest
    różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad
    określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika.
    "

    > świadczeniem, rzeczą czy prawem, otrzymanym nieodpłatnie czy częściowo
    > nieodpłatnie. Zakładając mimo to, że częściowa nieodpłatność polega
    > właśnie na nie ujęciu marży w cenie sprzedaży, to co należałoby przyjąć
    > za przyjąć za przychód pracownika w sytuacji, gdy marże ustalane są w
    > danym zakładzie w sposób nieokreślony żadną polityką?

    US ma duże doświadczenie w ustalaniu "cen rynkowych".

    > Idąc dalej. Jeśli zazwyczaj kupuję mydło po 2 zł, a któregoś dnia
    > okazuje się, że to samo mydło sklep sprzedaje po 0,50 zł, bo jest
    > promocja, to zarówno sklep powinien odprowadzić VAT od poprzedniej ceny
    > sprzedaży, a ja powinienem zapłacić domiar, bo cena rynkowa tego mydła
    > wynosi 2 zł?

    Wystąp o interpretację, to będziesz wiedział.

    I najważniejsze - dyskusja nie rozpoczęła się od tego, że uważam, iż
    taka transakcja powinna być dodatkowo opodatkowana.

    Chciałem Ci tylko uświadomić, że wątpliwości co to tego, jakie miał
    podatnik, wcale nie były nieuzasadnione.

    Tym samym próżno próbujesz mi wykazać, że podatek od transakcji nie
    należy się, bo nie o tym dyskutuję.

    --
    Liwiusz