  • Data: 2010-07-16 16:21:02
    Temat: Re: Sprzedaż pracownikom bez marży
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof wrote:

    > Ale znasz te wszystkie sprawy dokładnie, czy tylko z mediów?

    Wystarczająco dokładnie czytam, żeby odrożniać kantującego na kasie
    piekarza od choćby lokalnej dla mnie, a znanej ogólnie sprawy JTT

    > Ale gdy tych dowodów nie ma, nie wolno mu, bo jest to niezgodne z
    > prawem, oczekiwać od Ciebie udowodnienia a priori, że nie sprzedajesz
    > towaru na lewo.

    Ale z tych innych spraw (choćby tych, w których obecnie
    przedsiębiorcy występują z roszczeniami wobec skarbu państwa, więc
    można uznać, że jednak dostali po głowach bezpodstawnie)
    nie wyciągasz żadnych wniosków?

    > podważanie własnych "wyroków" świadczyłoby jedynie o
    > wyjątkowej indolencji umysłowej urzędu. Gdyby pani próbowała podważyć
    > protokół z poprzedniej kontroli tego samego urzędu, to najpierw
    > wyśmiałbym ją, a potem złożył na nią skargę. Na szczęście okazała się
    > normalną i kompetentną urzędniczką :)

    To tylko gdybanie. Mogło byc sto innych
    powodów nie mających z logika ani indolencją umysłową urządu nic wspólnego.
    Spójrz na ZUS: jednego dnia wystawiają mi kwit o niezaleganiu,
    a miesiąc później stwiedzają, że zalegam 11tys skadki zdrowotnej.

    > Może po prostu nie miał z tym wcześniej do czynienia.
    > Akurat odsprzedaż towarów handlowych pracownikom po cenach nabycia czy
    > wytworzenia, bez marży czy w cenach konkurencyjnych, hurtowych itp. to
    > normalna praktyka w wielu zakładach pracy.

    Wszystko jest normalną praktyką, dopóki ktos nie wpadnie na pomysł,
    że można by to opodatkować. Wiele razy były tu dyskusje o przeprowadzaniu
    przysłowiowej staruszki przez jezdnię czy skopaniu ogródka uroczej sąsiadce
    i możliwych tego konsekwencjach podatkowych.
    Nikt nie każe Ci się bać i trząść portkami, warto wiedzieć.