  • Data: 2010-07-16 20:43:03
    Temat: Re: Sprzedaż pracownikom bez marży
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof wrote:

    > A jakie wnioski Ty wyciągasz z historii typu "policjant niechcący
    > zastrzelił przechodnia", "sanepid niesłusznie wlepił mandat" albo
    > "sędzia skazał niewinnego człowieka"?
    > Bo ja jedynie takie, że ludzie nie są nieomylni, ale to nie znaczy,
    > że mam się bać urzędu skarbowego na wszelki wypadek

    To nie są zupełnie identyczne historie, ale skoro tylko taki wyciągasz
    wniosek,
    że to jedynie kwestia przypadku, to trudno. Skoro wszystko było tak jasno w
    prawie opisane,
    to dlaczego sprawy oparły się o Sąd Najwyższy?

    > No do ~rwy nędzy z takim podejściem do życia i biznesu, to najlepiej
    > od razu się powiesić. Nie wiem, może dlatego tak mówię, że mam sporo
    > kontroli za sobą i albo kontrolerzy okazywali się po prostu
    > kompetentni, a przy tym życzliwi i pomocni, albo wręcz przeciwnie -
    > byli na tyle głupi, że udawało mi się zabić ich zarzuty kilkoma
    > argumentami popartymi odpowiednimi artykułami.

    No cóż, jeśli chodzi o podejście do biznesu, to nie jestem reprezentatywny
    (raczej pesymista) ale jeśli chodzi o kontrole z US, to raptem było ich
    kilka
    (kontroli, a nie czynności sprawdzających) i mam raczej pozytywne
    nastawienie.
    Również byli mili i udało mi się skierować ich zainteresowania na bezpieczne
    dla mnie rejony.
    Od samego początku zajmowałem się eksportem i pamiętam różne dziwactwa ze
    strony US
    przy wnioskach o zwroty VAT. Mnie nie zdziwi fakt jakiegoś durnego
    opodatkowania,
    a dla Ciebie to może być szok i jeszcze dostaniesz zawału :-)

    > No ale co w związku z tym? Niech sobie wymyślają co im tylko
    > przyjdzie do głowy - w przypadku, gdy wszystko jest w porządku, mam
    > czyste księgi, działam zgodnie z przepisami i nie robię żadnych
    > przewałów, mogą się skręcić i nic im z tego nie wyjdzie.

    Dopóki jesteś płotką to tak. Teorie spiskowe wracają do łask :-)

    > Nie ma czegoś takiego, że "ktoś wpadnie na pomysł", mimo, że przepisy
    > jasno określają, jak to powinno wyglądać.

    Mamy same jasne przepisy a baza interpretacji na stronie MF
    jest kompletnie pusta? Każda taka sprawa, to jakaś tam z jednej strony
    pomyłka, a z drugiej jakiś dramat.