  • 11. Data: 2007-04-26 18:44:21
    Temat: Re: Sprzedaż z DG do SC
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-04-2007 o 19:31:36 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Moment.
    > A art.22g ust. 14a i dalej ust. 12 nie ma zastosowania?
    > Bo to oznaczałoby zastosowanie art.22h.3 !

    Ja chcę wnieść do SC kompa i kilka rzeczy z DG, ale nie wszytsko,
    do tego wszytsko mam już zamortyzowane(jednorazowo - nie mam żadnych
    "drożyzn").
    Czyli co - wychodzi na to że w DG nie mam przychodu ale w SC od razu
    wpisuję
    do EŚT jako zamoryzowane?
    Z kolei aport nie-ŚT też nie generuje w DG przychodu, natomiast w SC
    po prostubędą i jedynym śladem będzie aneks do umowy spółki?

    > ....od niezamortyzowanej dotąd kwoty :>, oczywiście o ile nie ma
    > zastrzeżeń do zastosowania przepisów jak wyżej :)

    Jasne, niezamortyzowana dotąd kwota to w moim przypadku zawsze 0 :)

    > Podejściem (MF) że mamy do czynienia ze "zbyciem przedsiębiorstwa"
    > trochę
    > jestem zaskoczony, ale jakaś logika w tym jest, zaś fakt zwolnienia jest
    > na swój sposób "szkodliwy" - ale przecież dotyczy *wyłącznie*
    > ewentualnych
    > odliczeń od środków trwałych! (zmiana przeznaczenia ST *nie* wpływa na
    > "proporcję ogólną"!)

    Czyli jak? Czytałem ustawę o VAT ale to jest horror w trym art. 91
    więc jeśli to kumasz to wspomóż :)
    Wystarczy że "oddam" w VAT-7K ten VAT który odliczałem z aportowanych
    rzeczy, i na proporcję mi to nie wpływa(jako że mam wyłącznie sprzedaż 22%
    oraz NP z prawem do odliczenia to mam proporcję sprzedaży 100% i zero
    problemów,
    i ofkors wolałbym żey tak zostało)

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2007-04-27 06:59:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    > Z kolei aport nie-ŚT też nie generuje w DG przychodu, natomiast w SC
    > po prostubędą i jedynym śladem będzie aneks do umowy spółki?

    Zapiski w podanych wyżej przepisach są na 1. rzut oka na tyle niejasne,
    że raczej pytam czy tak jest :]
    IMO zniesienie ułomnej osobowości prawnej S.C. było o tyle złym
    pomysłem, że zostało nieco niestarannie pozatykanych luk.
    Do tego jasnego zapisu o sposobie traktowania współwłasności tez
    brakuje :( znaczy np. podstawy do wyjaśnienia, czy przeniesienie
    własności odrębnej do majątku wspólnego może być traktowane jako
    przychód podatkowy osoby wnoszącej; dla mnie to absurd, ale zapodane
    wyroki świadczą o istnieniu jakiegoś pomysłu na jego wyjaśnienie
    skoro sądy tak orzekały. Zreszta nie jest oczywiste, czy należałoby
    (w przypadkach podanych w wyrokach) taki "wkład" zaliczyć do
    przychodu S.C. a następnie dokonać indywidualnej korekty przychodu
    dla podatnika przekładającego majątek "z jednej kieszeni do drugiej".
    Krótko mówiąc - pewności nie mam, ale na zdrowy rozum *dla podatku
    dochodowego* tak powinno byc (dla VAT jest o tyle istotna różnica
    iż S.C. jest odrębnym podatnikiem).

    > Czyli jak? Czytałem ustawę o VAT ale to jest horror w trym art. 91
    > więc jeśli to kumasz to wspomóż :)

    Kumam jak kumam, mam na myśli art. 90.5 :) - osobna rzecz, że za
    sposób powiedzenia że chodzi o środki trwałe (i WNiP) zastosowany
    w tym ustępie powinni jakąś nagrodę przynać autorowi projektu
    i tym posłom co głosowali "za" :>
    Znaczy tak:
    - jeśli ST o wartości 15++ kzł jest zbywany jako zwolniony przed upływem
    5 lat, u podatnika "100% oVATowana sprzedaż" powstanie konieczność
    korekty
    - nie pytaj mnie od kiedy liczy się 5 lat, bo tego nie rozgryzłem,
    znaczy czy liczy sie od dnia zakupu, od roku zakupu czy od roku
    następnego :]
    - korekta owa dotyczy VAT odliczonego od ST
    - ale owo zbycie *NIE WPŁYWA* na proporcję sprzedaży stosowaną do
    rozliczania kosztów "ogólnych", i jak było "100% VAT" tak i zostaje

    > Wystarczy że "oddam" w VAT-7K ten VAT który odliczałem z aportowanych
    > rzeczy,

    ...ale raczej nie cały, bo skoro zdążyły się poamortyzować to znaczy
    że lata płynęły, a jak amortyzowały się jednorazowo to korekta
    ich NIE DOTYCZY - przeczytaj dokładnie warunek art. 90.2:
    "z wyłšczeniem tych, których wartoœć poczštkowa nie przekracza
    15.000 zł"!

    > i na proporcję

    ..."ogólną"...

    > mi to nie wpływa(jako że mam wyłącznie sprzedaż 22%
    > oraz NP z prawem do odliczenia to mam proporcję sprzedaży 100% i zero
    > problemów,
    > i ofkors wolałbym żey tak zostało)

    ofkors :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-04-27 07:01:54
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Acha. Thx.

    a tak w osobnym temacie, zauważyłeś, ze obowiązek korekty powstaje w
    sytuacji, kiedy podatnikowi przysługiwało prawo obniżenia o całą kwotę
    podatku naliczonego?
    z podkreśleniem na całą

  • 14. Data: 2007-04-27 07:05:52
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > A tak wogóle można? Przecież to będzie w części sprzedaż samemu sobie, i
    > ty będziesz po obu stronach transakcji....

    jeszcze nie tak dawno byłam przekonana , że ejst to absurd od strony
    prawa cywilnego, ale tocząc boje słowne z prawnikiem, odnośnie dzierżawy
    nieruchomości przez 4 współwłaścicieli spółce cywilnej, w której 1 z
    nich był współuziałowcem zwątpiłam
    nie poczułam się przekonana, ale słysząc argumenty 3 prawników
    skapitulowałam
    szczególnie, że od strony podatkowej wszystko może sie odbyc bez przeszkód

  • 15. Data: 2007-04-27 07:36:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    gonia napisał(a):

> [...]
    > skapitulowałam
    > szczególnie, że od strony podatkowej wszystko może sie odbyc bez przeszkód

    A nie będąc dalej przekonana do tego, mogłabyś przytoczyć te argumenty?
    Czy też były na tyle mętne że nie ma czego przytaczać? :):)

    p. m.

  • 16. Data: 2007-04-27 08:28:38
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > A nie będąc dalej przekonana do tego, mogłabyś przytoczyć te argumenty?
    > Czy też były na tyle mętne że nie ma czego przytaczać? :):)

    średno mętne, czasami przemawiające
    ale nie do mnie;-))

    zaraz w maju przejrze to wszystko, co miałam na monitorze i podzielę się
    ale jeszcze 30 przede mną

  • 17. Data: 2007-04-27 08:35:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Apr 2007, gonia wrote:

    > a tak w osobnym temacie, zauważyłeś, ze obowiązek korekty powstaje w
    > sytuacji, kiedy podatnikowi przysługiwało prawo obniżenia o całą kwotę
    > podatku naliczonego?

    Nie, a intrygujące to jest.
    "Celowa dziura"? Hm...

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-04-27 08:44:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-04-2007 o 09:05:52 gonia <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > skapitulowałam
    > szczególnie, że od strony podatkowej wszystko może sie odbyc bez

    Mi chodzi o stronę podatkową, bo cywilnoprawnie to ze wspólnikiem
    się już dogadamy :)
    Mogę więc sprzedać z DG do SC to i owo, wystawić fakturę, zapłacić podatki
    i zrobione?
    Mogę nawet nie dliczać VATu i nie wrzucać w koszy

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2007-04-27 09:05:13

    Dnia 27-04-2007 o 08:59:47 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ich NIE DOTYCZY - przeczytaj dokładnie warunek art. 90.2:
    > "z wyłšczeniem tych, których wartoœć poczštkowa nie przekracza

    Ale ostatnie zdanie w 91.2 mówi że dla tych --15k stosuje się 90.1,
    czyli wchodzą w skład towarów normalnych?

  • 20. Data: 2007-04-27 09:57:53
    Od: gonia <g...@w...pl>